politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad

Πόσο θα ανατιμηθεί το καλάθι του σούπερ μάρκετ το 2024

Ημερομηνία:

Ακρίβεια και ανατιμήσεις, αν και ηπιότερες σε σχέση με εφέτος, έρχονται το 2024 – Πόσο θα αυξηθούν τρόφιμα, απορρυπαντικά και είδη προσωπικής φροντίδας
Ακρίβεια και ανατιμήσεις, αν και ηπιότερες σε σχέση με εφέτος, είναι τα «δώρα» του 2024 προς τους καταναλωτές, οι οποίοι καθώς φαίνεται θα συνεχίσουν να επιλέγουν συνειδητά την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ όχι όμως αποκλειστικά λόγω τιμής, αλλά και γιατί έχουν πειστεί ότι πρόκειται για αγαθά καλής ποιότητας.

«Θα είναι πληθωριστική και η επόμενη χρονιά, αλλά όχι με αυτή τη δύναμη», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Δέσποινα Κατσίπη, διευθύντρια πωλήσεων της Circana, αναφερόμενη στο επίπεδο των ανατιμήσεων το 2024.

Ανάλογη άποψη εξέφρασε και ο κος Βάιος Δημοράγκας, CEO της NielsenIQ, ο οποίος σημείωσε πως «οι ακριβές τιμές θα παραμείνουν» αν και «βλέπουμε μια αποκλιμάκωση».

Στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023)

Νέες ανατιμήσεις έως 5,7% το 2024
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, όπως τις παρουσίασε η κα Κατσίπη από το βήμα του 14ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023.

Ειδικότερα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι χαμηλότερες στο +4% (+7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο +5,7% από +9,2% το 2023.

Παρά τις νέες αυξήσεις, αν και μικρότερες συγκριτικά με τη φετινή χρονιά, οριακά θα έχουμε και μια αύξηση στις ποσότητες τροφίμων που θα αγοράσουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με την κα Κατσίπη, κι αυτό γιατί λόγω πληθωριστικών πιέσεων που θα συνεχιστούν περισσότεροι καταναλωτές «θα μείνουν σπίτι, θα μαγειρέψουν σπίτι, θα καταναλώσουν στο σπίτι» μειώνοντας τις εξόδους τους προς τα καταστήματα εστίασης. Στον αντίποδα αναμένεται να πιεστούν οι πωλήσεις σε όγκο στις κατηγορίες των ειδών νοικοκυριού και προσωπικής φροντίδας.

Με αυτό το forecast, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ όσον αφορά στα ταχυκίνητα προϊόντα θα αυξηθεί κατά 4,8%, ενώ στα τρόφιμα η αξία πωλήσεων θα είναι πάνω κατά 5,1%, στα είδη νοικοκυριού κατά 4,5% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας κατά 3,2%.

Τα 1.100 έφτασαν τα προϊόντα της «Μόνιμης Μείωσης Τιμής»
Την ίδια ώρα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, υποστήριξε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας αποδίδουν με τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» να ξεπερνούν τα 1.100.

Ωστόσο σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ, μόλις 1 στους 10 καταναλωτές συμμερίζεται την άποψη της κυβέρνησης θεωρώντας ότι το μέτρο για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής» βοηθάει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας. Η συντριπτική πλειονότητα των συμμετεχόντων, ήτοι 8 στους 10, απάντησαν ότι η λύση είναι η μείωση του ΦΠΑ στα βασικά τρόφιμα, μια επιλογή που όμως έχει αποκλειστεί ως μη αποτελεσματική από την κυβέρνηση, όπως επανέλαβε ο κος Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναφέρθηκε στη διάταξη για τον περιορισμό του μικτού περιθωρίου κέρδους, σχολιάζοντας πως κλείνει αισίως 3,5 χρόνια, ενώ σε ό,τι αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού» το οποίο βρίσκεται σε ισχύ εδώ και έναν χρόνο, σημείωσε χαρακτηριστικά πως «μόνο εμείς θυμόμαστε ότι υπάρχει καλάθι, ο καταναλωτής το έχει ξεχάσει».

Πηγή: OT

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024...

Την πεποίθησή της ότι τα έσοδα από τον τουρισμό...

Ακρίβεια: Όλα πάνω, ακόμα και αυτά στη...

Η ακρίβεια επιμένει και οι καταναλωτές βλέπουν τις τιμές...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024...

Την πεποίθησή της ότι τα έσοδα από τον τουρισμό...

Ακρίβεια: Όλα πάνω, ακόμα και αυτά στη...

Η ακρίβεια επιμένει και οι καταναλωτές βλέπουν τις τιμές...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
VAVOULAS GROUP 300×250
SYNKA 300X250
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ-4-GOD’S GIFT-CROISSANT-RETHYMNO-300X250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Η Άννα Βίσση χόρεψε σούστα και πεντοζάλι με τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης!

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση,...

Εορτολόγιο 23 Δεκεμβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

Σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το εορτολόγιο του...

Χανιά:Εκδήλωση «ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ» Αφιέρωμα στον Φώτη Κόντογλου

«ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ» Αφιέρωμα στον Φώτη Κόντογλου Η Περιφέρεια Κρήτης –...

΄΄Χριστούγεννα στην Πόλη΄΄- Πλήθος κόσμου συμμετέχει στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Ηρακλείου

Όλο το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων μέχρι την Πρωτοχρονιά Με...