Κλιμάκιο του ΚΚΕ πραγματοποίησε περιοδεία, την Παρασκευή 19/5, στο
Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου (ΕΦΑΗ) με
επικεφαλής το Σάββα Βασιλειάδη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιο ευρωβουλευτή του
ΚΚΕ ενώ στο κλιμάκιο συμμετείχαν και η Ελένη Σαμαριτάκη, υποψήφια περιφερειακή
σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και η Μαρία Κοκοσάλη – Σαλούστρου, δημοτική
σύμβουλος Ηρακλείου και εκ νέου υποψήφια με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Πλούσια συζήτηση αναπτύχθηκε με τους εργαζόμενους στον κλάδο του
πολιτισμού καθώς υπάρχει πληθώρα ζητημάτων όπως των συμβασιούχων που είναι
περισσότεροι από το μόνιμο προσωπικό σε όλες τις ειδικότητες, ειδικά στη φύλαξη
μουσείου και αρχαιολογικών χώρων. Αλλά και ζητήματα που έχουν προκύψει σχετικά με
το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και την αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή.
Αναλυτικά ο Σάββας Βασιλειάδης ανέφερε ότι «θέση του ΚΚΕ είναι ότι ο κρίσιμος
τομέας του πολιτισμού και ειδικά μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι δεν μπορεί να είναι
αντικείμενο εμπορευματοποίησης. Επίσης, πρέπει να σταματήσει το αίσχος της εργασιακής
ομηρίας των συμβασιούχων όλων των ειδικοτήτων που καλύπτουν βασικές, ζωτικές
ανάγκες της ΕΦΑΗ και του Μουσείου και εργάζονται για χρόνια με συμβάσεις. Θέση του
ΚΚΕ είναι μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με δικαιώματα. Να καλυφθούν τώρα όλες
οι ανάγκες σε προσωπικό και σε μέσα ώστε η ΕΦΑΗ να μπορεί να κάνει τη δουλειά της
απρόσκοπτα και το Μουσείο να λειτουργεί με το προσωπικό που χρειάζεται».
Για το αεροδρόμιο Καστελιού είπε ότι «το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που μέσα και
έξω από τη Βουλή στηρίζει τα αιτήματα των κατοίκων της περιοχής ώστε να μην
πραγματοποιηθεί στην περιοχή το αεροδρόμιο. Γνωρίζουμε και αναδείξαμε και στη Βουλή
ότι και το αρχαιολογικό έργο στην περιοχή θα υποβαθμιστεί καθώς υπάρχει σοβαρός
κίνδυνος αρχαιολογικές θέσεις ενδέχεται να καταστραφούν. Το βασικό είναι ότι ο Λαός θα
χρεωθεί το κόστος κατασκευής, τη διαχείριση και λειτουργία του, για να εξασφαλιστεί η
απρόσκοπτη κερδοφορία της κοινοπραξίας. Στη συνέχεια, τα λαϊκά στρώματα θα κληθούν
και πάλι να πληρώσουν υπέρογκα χαράτσια – διόδια ως χρήστες, για την κατασκευή –
συντήρηση και λειτουργία του ΒΟΑΚ και των συνδετήριων οδικών αξόνων, από και προς
το νέο αεροδρόμιο. Μάλιστα με τις ρήτρες που μπαίνουν αν υπάρξει καθυστέρηση του
έργου- πχ για αρχαιολογικούς σκοπούς- τότε ο εργολάβος θα εισπράξει επιπλέον
χρήματα.
Πρόκειται, για να έργο που θα εξασφαλίζει τεράστια και σίγουρα κέρδη στη
κοινοπραξία, μέσα από την παχυλή κρατική χρηματοδότηση, τον δανεισμό που θα
πληρώνει ο φορολογούμενος λαός και την τσάμπα εργασία εκατοντάδων εργαζομένων,
που θα εργάζονται ως σύγχρονοι σκλάβοι, με το τυράκι της εντοπιότητας των
προσλήψεων, με τις διαλυμένες εργασιακές σχέσεις που έχουν εξασφαλίσει η τωρινή και
οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Τέλος κάλεσε τους εργαζόμενους του πολιτισμού να βγάλουν συμπεράσματα από
την πείρα τους και να στηρίξουν το ΚΚΕ σε ευρωεκλογές και τη «Λαϊκή Συσπείρωση» σε
περιφέρεια
και δήμους ώστε να κάνουμε την πραγματική διαφορά που έχει ανάγκη ο λαός
σήμερα.