Κλιμάκιο της Τομεακής Επιτροπής Χανίων του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Μανώλη Συντυχάκη, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ, βουλευτή του Κόμματος και Περιφερειακό Σύμβουλο Κρήτης, επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο Κολυμπαρίου.
Στην αντιπροσωπεία του Κόμματος συμμετείχαν επίσης ο Αλέκος Μαρινάκης, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και Περιφερειακός Σύμβουλος Κρήτης, ο Δημήτρης Ανθούσης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και δημοτικός Σύμβουλος Πλατανιά και η Μαρία Γιαννάκη, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ.
Οι εκπρόσωποι του Κόμματος συναντήθηκαν με τη Διευθύντρια του σχολείου, τον σύλλογο διδασκόντων, καθώς και με εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων. Στη συνάντηση αναπτύχθηκε πλούσια συζήτηση και προβληματισμός, ενώ μεταφέρθηκαν τα σημαντικά προβλήματα που απασχολούν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές και έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αναδείχθηκε η αγωνία όλων σε σχέση με τον κίνδυνο συγχώνευσης δύο τάξεων στο σχολείο, που αφορούν στη Β’ και Γ’ τάξη και διαμόρφωσης 2 τμημάτων των 25 μαθητών! Μάλιστα στο ένα από τα τμήματα υπάρχει και εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης.
Εκφράστηκε η αγανάκτηση για το συγκεκριμένο γεγονός, τόσο από τους εκπαιδευτικούς, όσο και από τους γονείς, μιας και οι συνέπειες θα είναι τραγικές πρώτα και κύρια για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και για τους όρους λειτουργίας του σχολείου σε συνθήκες πανδημίας. Τονίστηκε δε, ότι στο σχολείο υπάρχουν οι αίθουσες και ο εξοπλισμός και με ένα τέτοιο ενδεχόμενο τα παιδιά θα στοιβαχτούν σε 2 μικρές αίθουσες, ενώ 2 άλλες θα μείνουν κενές(!).
Την ίδια στιγμή, στο σχολείο παραμένουν κενά στα μαθήματα της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών και της Γυμναστικής, με αποτέλεσμα, τέλη Οκτώβρη, να μην μπορεί να αναπτυχθεί πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα και να μην έχει ακόμα λειτουργήσει το ολοήμερο. Η εξέλιξη αυτή, εκτός από το χτύπημα των μορφωτικών αναγκών των μαθητών, δημιουργεί ιδιαίτερες δυσκολίες στις ίδιες τις οικογένειες της περιοχής, καθώς κατά κύριο λόγο οι γονείς απασχολούνται στον τουρισμό και σε αγροτικές δουλειές. Σε σχέση με αυτό το ζήτημα ωστόσο, εκφράστηκε έντονα ο φόβος, στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων, να καλυφθεί το συγκεκριμένο κενό από τις επικείμενες συγχωνεύσεις στο πρωινό πρόγραμμα, ενδεχόμενο που καταδικάστηκε από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Πέρα από τα ζητήματα των ελλείψεων και της υποστελέχωσης των σχολείων, τη συζήτηση, όπως ήταν φυσικό, απασχόλησε και ο δίκαιος αγώνας των εκπαιδευτικών για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Ένας αγώνας που συνεχίζει να εξελίσσεται, ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης να προχωρήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην υποβάθμιση της παρεχόμενης μόρφωσης, στη λειτουργία των σχολείων με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια και στην απαξίωση των ίδιων των εκπαιδευτικών. Ένας αγώνας, για τον οποίο η κυβέρνηση δε δίστασε να σύρει στα δικαστήρια τους εκπαιδευτικούς, αξιοποιώντας τον νόμο Χατζηδάκη.
Ιδιαίτερα από τους γονείς εκφράστηκε η αγωνία για το τι και πώς μαθαίνουν τα παιδιά μας, με τι εφόδια θα βγουν από τα σχολεία και ποιες συνθήκες δουλειάς θα αντιμετωπίσουν.
Από τη μεριά του ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μ. Συντυχάκης, έκανε λόγο για την εξαπάτηση που επιχειρεί η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας εύηχες λέξεις και φράσεις, όπως «αξιολόγηση», «βελτίωση εκπαιδευτικού έργου», «στήριξη των εκπαιδευτικών», στην προσπάθειά της να αποκρύψει τις πραγματικές στοχεύσεις της για το χτύπημα των μορφωτικών δικαιωμάτων και τη λειτουργία του σχολείου συνολικά με βάση τις κατευθύνσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ και τις απαιτήσεις του ΣΕΒ. Στοχεύσεις που αποτυπώνονται σε όλες τις επίσημες εκθέσεις και κείμενα της ΕΕ και στο 3ο μνημόνιο, που έχουν ψηφίσει και υπηρετήσει με συνέπεια όλα τα αστικά κόμματα.
Ξεκαθάρισε την πλήρη αντίθεση του ΚΚΕ στην προσπάθεια της κυβέρνησης να ποινικοποιήσει τον δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών, σέρνοντάς τους στα δικαστήρια με όπλο της τον ν. Χατζηδάκη, που μόνο το ΚΚΕ καταψήφισε στο σύνολο του στη Βουλή.
Τα σχόλια είναι κλειστά.