Περιφερειακός Δρόμος Ρεθύμνου: Μία πονεμένη ιστορία
Περιφερειακός Δρόμος Ρεθύμνου: Μία πονεμένη ιστορία
Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου περιφερειακού δρόμου που θα εξυπηρετεί τις καθημερινές ανάγκες της πόλης του Ρεθύμνου είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική. Έτσι ταυτόχρονα με την κατασκευή του σύγχρονου ΒΟΑΚ θα πρέπει να κατασκευαστεί παράλληλα και ένας σύγχρονος περιφερειακός δρόμος με τις απαραίτητες επεκτάσεις του. Δυστυχώς δεν έγινε δεκτή η πρόταση του ΤΕΕ για νοτιότερη χάραξη του νέου ΒΟΑΚ περιμετρικά της πόλης του Ρεθύμνου ώστε το υφιστάμενο τμήμα του ΒΟΑΚ μήκους 6,9 χιλιομέτρων να λειτουργήσει ως περιφερειακός της πόλης. Αυτό θα έλυνε πολλά κυκλοφορικά προβλήματα .
Η τεχνική έκθεση για τον ΒΟΑΚ που δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Υποδομών προβλέπει μόνο την χρηματοδότηση των μελετών για τον περιφερειακό δρόμο, όχι όμως και την κατασκευή του.
Επιπλέον δεν έγινε δεκτή η πρόταση του ΤΕΕ για ουσιαστική αναβάθμιση των τριών κόμβων περιμετρικά της πόλης (ΑΤΣΙΠΟΠΟΥΛΟΥ , ΑΜΑΡΙΟΥ & ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ) ούτε η προσθήκη ενός νέου ημικόμβου στην ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΥ με την δικαιολογία ότι είναι εκτός αντικειμένου της μελέτης του ΒΟΑΚ. Έτσι υπάρχει ο σοβαρός κίνδυνος να φτιάξουμε στο μέλλον έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο, έναν κλειστό ΒΟΑΚ που θα εγκλωβίσει το Ρέθυμνο και η πόλη δεν θα έχει εξόδους σε αυτόν.
Κανείς δε μπορεί να είναι ικανοποιημένος από μία τέτοια εξέλιξη γιατί θα υπάρξει μεγάλη συγκοινωνιακή επιβάρυνση και η πόλη μας θα οδηγηθεί σε κυκλοφοριακό έμφραγμα.
Επιπλέον θα υπάρξουν και σοβαρά προβλήματα πολιτικής προστασίας αφού σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης δεν θα υπάρχει καμμία διέξοδος με καταστροφικές συνέπειες για τους πολίτες του Ρεθύμνου.
Ο περιφερειακός δρόμος θα έπρεπε ήδη να έχει κατασκευαστεί προκειμένου να λύσει σοβαρά κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης, αλλά και να ενώσει περιοχές οι οποίες είναι απομονωμένες κυκλοφοριακά μεταξύ τους (πχ Μασταμπάς με Καλλιθέα).
Το συνολικό κόστος του έργου προεκτιμάται σε 18 εκατομμύρια ευρώ και η χρηματοδότηση μόνο των μελετών δεν ικανοποιεί κανέναν, καθώς δεν υπάρχει καμμία δέσμευση για την υλοποίηση του έργου.
Οι ευθύνες όλων των κυβερνήσεων ,τοπικών βουλευτών αλλά και των τοπικών αυτοδιοικητικών αρχών τα προηγούμενα 25 χρόνια είναι μεγάλες και πρέπει το έργο να αντιμετωπιστεί συνολικά από την ηγεσία του Υπουργείου και όχι τμηματικά όπως γίνεται σήμερα.
Επιβάλλεται η συστράτευση όλων μας ,έστω και τώρα, για να αποτραπεί αυτή η δυσμενής για την πόλη μας εξέλιξη και να καταλάβει επιτέλους το Υπουργείο Υποδομών τι πρόκειται να συμβεί.
Βουρβαχάκης Σταύρος
Οικονομολόγος-Δημοτικός Σύμβουλος
Επικεφαλής «ΡΕΘΥΜΝΟ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ»
Τα σχόλια είναι κλειστά.