Οι Ενεργοί Πολίτες για το επικοινωνιακό σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου
Οι Ενεργοί Πολίτες για το επικοινωνιακό σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου
Διαβάστε την ανακοίνωση των Ενεργών Πολιτών:
“Σχετικά με τις ανακοινώσεις της Δημοτικής Αρχής για το επικοινωνιακό σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι η απόφαση για καταψήφιση του προτεινόμενου σχεδίου από τους Ενεργούς Πολίτες δεν προκύπτει από μια στείρα αντιπολιτευτική τακτική, ούτε χαρακτηρίζεται από έλλειψη πολιτικής άποψης.
Οι πολίτες στις προηγούμενες εκλογές έδειξαν με την ψήφο τους την αποδοχή τους στις δημοτικές παρατάξεις και επέλεξαν τον δήμαρχο της πόλης.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που προέκυψε από τις εκλογές του Ιουλίου, με μια αντισυνταγματική κατά τη γνώμη μας πρακτική αλλοίωσε το αποτέλεσμα των αυτοδιοικητικών εκλογών ,δίνοντας πλειοψηφία στις δημοτικές επιτροπές , επιχειρήσεις και οργανισμούς στην παράταξη του δημάρχου. Υιοθετήθηκε αυτή η λογική προκειμένου όπως ισχυρίστηκαν να υπάρξουν ισχυρές διοικήσεις στους δήμους. Ταυτόχρονα με ένα πλαίσιο αρμοδιοτήτων και αποφασιστικού ρόλου που δόθηκαν στις επιτροπές έγινε προσπάθεια να υποβαθμιστεί ο ρόλος του δημοτικού συμβουλίου, η συγκρότηση του οποίου δεν ήταν δυνατό να αλλάξει αφού ήταν αποτέλεσμα της εκλογικής διαδικασίας.
Έτσι, για να εγκριθεί μία εισήγηση χρειάζεται να υπερψηφιστεί από την πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ. γεγονός που προϋποθέτει ότι η Δημοτική Αρχή πρέπει να αναζητά κοινούς τόπους και τρόπους άσκησης της πολιτικής της.
Σε αντίθεση με το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό ,για το συγκεκριμένο θέμα η δημοτική αρχή πριν το εισαγάγει για ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο, δε ζήτησε ποτέ τη γνώμη και τις προτάσεις μας. Επίσης ενώ υπήρξε η σκέψη- λόγω της κόπωσης του συμβουλίου- το επικοινωνιακό πρόγραμμα να συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίαση, αυτό δεν κατέστη δυνατό ,εξαιτίας της αδυναμίας, (επίκληση προσωπικών λόγων), του εντεταλμένου συμβούλου τουρισμού να παρευρεθεί στις δύο επόμενες συνεδριάσεις.
Όπως έχουμε αποδείξει και στο πρόσφατο παρελθόν κατά την ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος έργων και του προϋπολογισμού και προτάσεις είχαμε και υπερψηφίσαμε. Γι αυτό οι χαρακτηρισμοί που εκφράζονται για στείρα αντιπολίτευση εμάς δεν μας αφορούν. Επίσης ψευδώς η δημοτική αρχή σε ανακοίνωση της αναφέρει ότι το αντίστοιχο περσυνό πρόγραμμα είχε υπερψηφιστεί από την αντιπολίτευση . Στα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου μπορεί εύκολα κανείς να διαπιστώσει ότι υπήρξε κατά πλειοψηφία έγκριση του επικοινωνιακού προγράμματος αφού υπερψηφίστηκε από την τότε δημοτική αρχή, καταψηφίστηκε από τη Λαϊκή Συσπείρωση, ενώ οι παρατάξεις Ανοιχτοί Ορίζοντες και Ενεργοί Πολίτες ψήφισαν λευκό (απόφαση αρ.41 της 13/02/2019).
Πέρα όμως από αυτά, κι επειδή όπως παραδέχονται και δημόσια «καταρτίστηκε ακριβώς στα πρότυπα του περυσινού», αυτό που δεν αναφέρουν είναι ότι υπήρξαν κάποιες ερωτήσεις και απαντήσεις επί του θέματος.
Αυτό που ζητήσαμε με ερώτηση μας κι είναι υποχρέωση όπως απορρέει κι από την εγκύκλιο 949/2018, ήταν η απολογιστική έκθεση για το αντίστοιχο περυσινό πρόγραμμα, δηλαδή η ενημέρωση για το τι δράσεις πραγματοποιήθηκαν, τι επιτεύχθηκε πόσο κόστισε κλπ., ώστε να είναι εφικτό να κρίνει κάποιος το βαθμό υλοποίησης και εξαιτίας αυτού να προτείνει, αν χρειάζεται, προσθήκες ή αλλαγές. Η απάντηση ήταν ότι η προθεσμία που έχουμε για απολογισμό είναι μέχρι την 31η Μαρτίου. Δηλαδή ζητούσαν τη θετική ψήφο του συμβουλίου χωρίς αυτό να είναι ενημερωμένο για τα πεπραγμένα της προηγούμενης χρονιάς. Ούτε όμως για το 2018 υπήρχε δημοσιοποίηση ενημέρωσης του απολογισμού. Λες και δεν υπάρχει συνέχεια στην ασκούμενη πολιτική.
Σε άλλη ερώτηση μας σχετική με τις διαγωνιστικές διαδικασίες που επιλέχθηκαν την προηγούμενη χρονιά για την ανάθεση των προτεινόμενων δράσεων, αφού στην απόφαση (41/2019) αναφερόταν ότι το έργο θα ανατεθεί με διαδικασία Ανοικτού Διαγωνισμού σύμφωνα με το Ν.4412/2016.
Από τη μικρή έρευνα που κάναμε οι περισσότεροι ανάδοχοι επιλέχθηκαν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, γεγονός για το οποίο επανειλημμένα έχουμε εκφράσει τη διαφωνία μας επιπροσθέτως μάλιστα όταν αφορά θέματα των οποίων ο σχεδιασμός επιτρέπει την ύπαρξη ανταγωνιστικών προσφορών.
Η πρακτική που ακολουθήθηκε ,δηλαδή αυτή των απευθείας αναθέσεων ,κάποιες από τις οποίες υπογράφηκαν το Δεκέμβρη του 2019 ,(στη λήξη του οικονομικού έτους), αποδεικνύει πως το επικοινωνιακό σχέδιο δεν ήταν συντεταγμένο και πολιτικά οργανωμένο.
Σε άλλη ερώτηση μας σχετικά με την έλλειψη του άξονα που αφορά την πολιτική προστασία πήραμε την απάντηση ότι φέτος δεν ήταν στη στόχευση του προγράμματος. Η απάντηση του εισηγητή ήταν ότι για φέτος δεν είναι στη στόχευση. Για τους Ενεργούς Πολίτες η ενημέρωση και οι δράσεις για θέματα πολιτικής προστασίας είναι μία μόνιμη ανάγκη του Δήμου και των Δημοτών και θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχουν μονίμως στο επικοινωνιακό σχέδιο.
Κλείνοντας οφείλουμε να επισημάνουμε ότι:
Η συνεχής κινδυνολογία για την παρακώλυση του δημοτικού έργου, για την «στείρα αντιπολίτευση που οδηγεί σε ομηρία και αναποτελεσματικότητα τη δημοτική αρχή», δεν ωφελεί την χάραξη πολιτικής προς όφελος των δημοτών και της πόλης.
Έχουμε αποδείξει εμπράκτως ότι είμαστε έτοιμοι να συνεισφέρουμε με προτάσεις , ορθό λόγο και πρακτικές λύσεις την παραγωγή έργου.
Πρέπει να γίνει αντιληπτό στη δημοτική αρχή ότι ο απολογισμός είναι μια διαδικασία αναγνώρισης εσφαλμένων επιλογών και πρακτικών ,διαμορφώνει πλαίσιο συνεργασίας και συναίνεσης και αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας οποιουδήποτε σχεδίου.
Αντιθέτως η αλαζονική στάση , «οι μισές αλήθειες» , η εκβιαστική λογική δεν οδηγεί σε σύνθεση ιδεών , εποικοδομητικό και δημιουργικό διάλογο.
Η συλλογική διαδικασία ως πολιτική πρακτική απαιτεί υψηλή πολιτική παιδεία ενώ οι πραγματικές πλειοψηφίες διαμορφώνονται από αρχές που διαθέτουν αυτήν την παιδεία και όχι από προσχηματικά νομοθετήματα που τελικά μπορεί να έχουν στόχο την ίδια την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η συζήτηση και η απόφαση ήταν μόνο για τα επικοινωνιακά και όχι για την υλοποίηση δράσεων και έργων , οι οποίες αποφασίζονται με άλλες εισηγήσεις”.
Τα σχόλια είναι κλειστά.