Ο Δημήτρης Κουτσούμπας στο Ρ/Σ Παραπολιτικά

Φαίνεται πάντως, κ. Κουτσούμπα, νούμερο ένα θέμα, βασικότερο θέμα που θα μας απασχολεί για πολύ καιρό με βάση όλες τις εκτιμήσεις, όλες τις αναλύσεις είναι το προσφυγικό. Η δική σας η αίσθηση, η δική σας η πρόταση ποια είναι; Εδώ που βρισκόμαστε είναι ενδεδειγμένη η λύση της μεταφοράς προσφύγων κυρίως από τα νησιά προς την υπόλοιπη Ελλάδα και η αναλογική κατανομή προσφύγων και μεταναστών σε όλη τη χώρα;
Κοιτάξτε, η δική μας πρόταση και η μόνη ενδεδειγμένη λύση αυτή τη στιγμή, είναι το κλείσιμο όλων των hot spots στα νησιά και τον Έβρο και η μεταφορά των αιτούντων άσυλο, καταρχάς στην ηπειρωτική χώρα και σε δημόσιους ανοιχτούς χώρους φιλοξενίας, ξενοδοχεία, διαμερίσματα και στη συνέχεια η άμεση μεταφορά τους στις χώρες προορισμού. Κανένας ανήλικος δεν πρέπει να ζει σε ακατάλληλες συνθήκες, απροστάτευτος, άστεγος και πρέπει να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη φιλοξενία των ασυνόδευτων παιδιών. Πρέπει να λυθεί άμεσα το πρόβλημα της επανένωσης των οικογενειών και η μεταφορά τους στα κράτη μέλη της ΕΕ όπου βρίσκονται οι οικογένειές τους. Να δοθεί άσυλο σε όσους ανθρώπους προέρχονται από χώρες που είναι εστίες πολέμου, εμφυλίων, που ζουν υπό κατοχή, είναι θύματα αντιδραστικών καθεστώτων και κινδυνεύει η ζωή τους. Πρέπει να εξασφαλιστούν γρήγορες διαδικασίες για τα αιτήματα ασύλου με την πρόσληψη αναγκαίου προσωπικού. Όσο δεν βάζεις προσωπικό δεν μπορεί να προχωρήσει αυτή η διαδικασία και να απεγκλωβίζεται αυτός ο κόσμος. Και φυσικά όσο μένουν να εξασφαλίζεται ιατρική περίθαλψη, εμβολιασμοί. Να υπάρχει πρόσβαση των παιδιών στην εκπαίδευση χωρίς εμπλοκή των ΜΚΟ και να στελεχωθούν όλες οι υπηρεσίες που ασχολούνται με τους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Και φυσικά η αποζημίωση των κατοίκων των νησιών και της ενδοχώρας που έχουν υποστεί ζημιές από αυτό το διπλό εγκλωβισμό.

Θέλετε να τηρηθεί η συμφωνία του 2016 ΕΕ – Τουρκίας, την υποστηρίζετε δηλαδή, για την επιστροφή μεταναστών πίσω στην Τουρκία.
Από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι έκαναν τραγικό λάθος οι κυβερνήσεις να συμφωνήσουν σε αυτή την απαράδεκτη συμφωνία της ΕΕ – Τουρκίας, που μας έδεσε χειροπόδαρα, οδήγησε και οδηγεί στον διπλό εγκλωβισμό. Ένα αντιδραστικό πλαίσιο που έδωσε τη δυνατότητα στην ουσία μόνο στην τούρκικη πολιτική να ανοίγει και να κλείνει τη στρόφιγγα, πότε με τις γεωστρατηγικές της επιδιώξεις, πότε με τη χρηματοδότηση και να παίρνει ζεστό χρήμα που το πληρώνουν οι λαοί της Ευρώπης. Μας λέγανε ότι “η ΕΕ θα μας λύσει το πρόβλημα και είναι σύνορα της ΕΕ που τα προστατεύει”. Την ίδια ώρα και το “Δουβλίνο” το υπογράφει και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ και είναι αυτό που οδηγεί στο διπλό εγκλωβισμό διότι δίνει τη δυνατότητα σε χώρες στη Γερμανία, τη Γαλλία, τις βόρειες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης που δεν είχαν και την οικονομική κρίση που δέχθηκε η Ελλάδα να επιστρέφουν τους πρόσφυγες και μετανάστες πίσω στις χώρες υποδοχής, που είναι η Ελλάδα. Διότι η Ελλάδα και στη συνέχεια η Ιταλία είναι οι χώρες που δεν έπρεπε να υπογράψουν το Δουβλίνο και να δημιουργείται όλο αυτό το αδιέξοδο. Και μία δεκαετία τώρα επιτείνεται το πρόβλημα και φτάνουμε στο αδιέξοδο και λένε “και τώρα τι να κάνουμε, να προτείνει το ΚΚΕ να τους στείλει πίσω στην Τουρκία”, την οποία Τουρκία στην ουσία τη βοηθάμε με τις δηλώσεις του υπ. Άμυνας για την επέμβασή της στη Συρία, επειδή είναι στο ΝΑΤΟ, και δημιουργεί νέες καραβιές προσφύγων. Σα δε ντρεπόμαστε δηλαδή.

κ. Κουτσούμπα να πάμε τώρα στις εξελίξεις που είχαμε χθες το βράδυ στα Εξάρχεια και δεν θέλουμε να τοποθετείτε φυσικά μόνο για αυτό το περιστατικό αλλά γενικώς για τις επιχειρήσεις που κάνει η ελληνική αστυνομία στα Εξάρχεια, τις αντιδράσεις που συναντά και πως βλέπετε τέλος πάντων εσείς τις εξελίξεις στο συγκεκριμένο αυτό κομμάτι που έχουν γίνει πάρα πολλές συζητήσεις, όχι μόνο τώρα, όλους τους τελευταίους μήνες, το κομμάτι της Αθήνας εννοώ.
Νομίζω ότι αξιοποιείται για να γίνεται ένα παιχνίδι στην ουσία διαφορετικών και αντικρουόμενων συμφερόντων, ενώ θα μπορούσαν πάρα πολύ καλά χωρίς ένταση της καταστολής, υπάρχει όλο το θεσμικό, κατά την άποψή μας νομοθετικό, ποινικό και οτιδήποτε άλλο πλαίσιο που θα μπορούσαν να είχαν λυθεί. Παίζεται ένα παιχνίδι από τους μηχανισμούς καταστολής και από τις διάφορες ομάδες. Εδώ δεν πρόκειται για ομάδες που αγωνίζονται για το καλό του λαού, το καλό της νεολαίας. Στην ουσία, οι περισσότερες από αυτές τις ομάδες που χρησιμοποιούν τέτοια μέσα, δήθεν ενάντια στις δυνάμεις καταστολής αλλά στρέφονται ενάντια στο λαό και τους κατοίκους εκεί της περιοχής, της κάθε περιοχής.

Επειδή είχαμε την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που συνήθως τα κατήγγειλε όλα αυτά, που λέτε.
Τι κατήγγειλε η κυβέρνηση ακριβώς;
Όχι, πριν γίνει κυβέρνηση λέω, κατήγγειλε αυτούς που λειτουργούσαν με τον τρόπο που περιγράψατε. Το διάστημα που έγινε ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση είδατε να κάνει κάτι για την αντιμετώπιση αυτών φαινομένων, παρακρατικών και κ.ο.κ;
Όχι. Αντίθετα νομίζω ότι ευνόησε και την κρατική καταστολή παραπέρα και τη δράση αυτών των ομάδων. Και στις δύο κατευθύνσεις δούλεψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Εσείς είχατε προβεί σε καταγγελία και για παρακολουθήσεις των τηλεφώνων. Έγινε κάτι; κάτι έγραφε και προχθές στο πρωτοσέλιδο του Ριζοσπάστη.
Βεβαίως. Συζητώντας η επιτροπή της Βουλής τον απολογισμό της ΑΑΔΕ η οποία ΑΑΔΕ ενώ έπρεπε να είναι ουσιαστικά αυτή η ανεξάρτητη αρχή που προφυλάσσει από παρακολουθήσεις, από καταστολή, από φακελώματα κλπ, είναι αυτή η αρχή τελικά που μέσω του προέδρου της, με τις δηλώσεις του, έδωσε πράσινο φως για να συγκαλυφθεί η περίπτωση της παρακολούθησης του τηλεφωνικού κέντρου του ΚΚΕ στον Περισσό. Υιοθετώντας μάλιστα μια απαράδεκτη δήλωση που είχε κάνει ένας ναζί, υπόδικος, εγκληματίας, φασίστας, τότε βουλευτής. Είπε την ίδια άποψη. Είναι απαράδεκτο, ενώ υπάρχουν όλα τα στοιχεία έχουμε ενημέρωση, έχουμε δει όλους τους φακέλους σταμάτησε ο έλεγχος. Σταμάτησε η διαδικασία άρσης του απορρήτου και ο ουσιαστικός έλεγχος σε αυτά τα τηλέφωνα όπου εντοπίστηκαν και σταθερά και κινητά απ’ όπου έγιναν αυτές οι συνακροάσεις και οι παρακολουθήσεις του τηλεφωνικού κέντρου και δεν έχει γίνει τίποτα. Εμείς απαιτούμε να συνεχιστεί και όχι να κουκουλωθεί. Πάμε για κουκούλωμα γιατί ξέρουμε πάρα πολύ καλά, δεν έχουμε το στοιχείο αυτή τη στιγμή να δώσουμε στη δημοσιότητα, όμως οι καιροί δεν περιμένουν, θα έρθει και αυτή η στιγμή που θα αποκαλυφθούν τα πάντα, και οι υπεύθυνοι που συγκαλύπτουν και αυτοί που έκαναν αυτές τις παρακολουθήσεις.

Άλλο μεγάλο θέμα είναι όλη αυτή η συζήτηση γύρω από το φορολογικό και εσείς είχατε αντιληφθεί ότι είναι πολύ εμβληματικό για την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, είχε σηκώσει πολύ το θέμα αυτό και προεκλογικά, τις μειώσεις των φόρων και στους επιχειρηματίες και στους ελεύθερους επαγγελματίες και γενικά τη μείωση των φόρων. Για τα μεσαία στρώμματα, τα πιο χαμηλά που εσείς παραδοσιακά είναι το βλέμμα σας προς τα εκεί στραμμένο, βλέπετε κάποια θετική εξέλιξη;

Από ότι φαίνεται, η ΝΔ συνεχίζει και επιδεινώνει την κατάσταση για τα φτωχά λαϊκά στρώματα δηλαδή μισθωτούς, αυτοαπασχολούμενους, επαγγελματίες, επιστήμονες, φτωχή αγροτιά κλπ. Δηλαδή συνεχίζει με βάση και αυτό το νομοσχέδιο αλλά και τον κρατικό προϋπολογισμό, γιατί το νομοσχέδιο τώρα κατατέθηκε, το μελετάμε στις λεπτομέρειες του, θα δούμε. Πάντως το 7% των φορολογικών εσόδων ή εκεί γύρω, πληρώνουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Μιλάμε για μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους, μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που έχουν μεγάλη κερδοφορία. Πολλοί από αυτούς είχαν μεγάλη κερδοφορία και την περίοδο της κρίσης και την ίδια ώρα το 93% των φόρων το πληρώνουν αυτό που λέμε λαϊκά στρώματα. Αυτό συνεχίζεται. Αυτά είναι τα στοιχεία που δόθηκαν στις επιτροπές. Αυτά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν και από τους νόμους που καταθέτει η κυβέρνηση της ΝΔ. Εμείς λέμε ότι πρέπει να υπάρχει υψηλό αφορολόγητο για τα λαϊκά στρώματα, ώστε να μπορεί να επιβιώνει η λαϊκή οικογένεια. Αυτό μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή. Και βεβαίως έχουμε καταθέσει και συγκεκριμένες προτάσεις για το πως πρέπει να επιταχυνθεί η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ συνολικά και όχι μία απλή μείωση ή ανακούφιση. Πρέπει να υπάρχουν άλλες φορολογικές ελαφρύνσεις που αφορούν κυρίως λαϊκά στρώματα.

κ. Κουτσούμπα χτες συνεδρίασε για πρώτη φορά, σε πανηγυρική πρώτη, η Επιτροπή για το 2021 από την κα Αγγελοπούλου -που θα την δείτε σήμερα- με τη συμμετοχή 31 προσωπικοτήτων. Θα ήθελα γενικώς τη γνώμη σας πώς πρέπει να εορταστούν τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση και με αφορμή αυτό να μας πείτε τι χαρακτήρα είχε για το ΚΚΕ η επανάσταση του ‘21.

Φυσικά ήταν μια επανάσταση μεγάλης σημασίας για τους Έλληνες, για την Ελλάδα, όσον αφορά τα ιστορικά στοιχεία. Πηγαίνοντας να γιορτάσουμε τα 200 χρόνια, το 2021, πρέπει να αναδειχθεί και το πραγματικό κοινωνικό περιεχόμενο της επανάστασης του ‘21. Βεβαίως, από τη μια μεριά ήταν το θέμα της εθνικής απελευθέρωσης από τον οθωμανικό ζυγό, για 400 χρόνια, αλλά ταυτόχρονα ήταν και μια λαϊκή επανάσταση, με την έννοια της συμμετοχής του λαού, όπου είχε ηγέτη αυτή η επανάσταση την αστική τάξη τότε της χώρας μας, η οποία όπως και σε άλλες χώρες του κόσμου, την περίοδο εκείνη ήταν με πολλές έννοιες προοδευτική τάξη. Το έθνος – κράτος σε ό,τι αφορά τη χώρα μας σηματοδότησε το πέρασμα από τη φεουδαρχία -που ήταν ένας προηγούμενος κοινωνικοοικονομικός σχηματισμός, ξεπερασμένος- στον καπιταλισμό.

Βέβαια η διαπάλη εκφραζόταν. Δηλαδή εκείνη την περίοδο η αστική τάξη ή τμήματά της ήταν προοδευτικά, και προχωρούσαν την ανάπτυξη της χώρας, βοηθούσαν τον λαϊκό παράγοντα. Την ίδια ώρα όμως ο λαϊκός παράγοντας ήταν καταπιεσμένος, άρχιζε να ζει νέες σχέσεις παραγωγής, μέχρι να ολοκληρωθεί η αντιδραστικοποίηση της αστικής τάξης. Βεβαία η ονομαζόμενη “εθνική ενότητα”. Και δεν υπήρξε ποτέ στην ιστορία, όχι μόνο του ελληνικού κράτους, δεν υπήρξε ποτέ στην ιστορία όλων των κρατών του κόσμου, γιατί υπάρχουν τάξεις, υπάρχουν διαφορετικά οικονομικά, κοινωνικά συμφέροντα. Ξέρουμε πάρα πολύ καλά, εμείς το πιστεύουμε ακράδαντα – μπορεί εσείς να μη συμφωνείτε μαζί μας ή πολλοί ακροατές που μας ακούν να μη συμφωνούν- όμως μόνο όταν καταργηθούν οι τάξεις θα μπορέσει να υπάρξει πραγματική, λαϊκή, εθνική ενότητα.
Τώρα, να σας ρωτήσουμε κάτι άλλο κε Γραμματέα στο κομμάτι της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού, εν τέλει βρέθηκε κοινός τόπος; Γιατί έγινε, όπως κι έπρεπε να γίνει, και κριτική από πολλούς κι από αρκετούς επιστήμονες, ότι τελικά συμφωνήσατε σε λίγα πράγματα, ότι θα εξαιρεθούν πολλοί συμπατριώτες μας να μην ψηφίζουν, ότι δεν μπήκε το κομμάτι της επιστολικής ψήφου για να δίνεται η δυνατότητα σε κάποιους -και για οικονομικούς λόγους- να μην μετακινούνται, πού βρισκόμαστε;
Κοιτάξτε να δείτε, δεν ξέρω που βρισκόμαστε, η κυβέρνηση έχει το λόγο τώρα, το μαχαίρι και το πεπόνι, ο υπουργός θα δώσει το σχέδιο νόμου.
Εμείς έχουμε επιφυλαχθεί από την αρχή για την τελική μας στάση, περιμένουμε να δούμε το νομοσχέδιο, να το μελετήσουμε. Από την αρχή είχαμε καθαρή στάση.
Συμφωνήσατε να ψηφίζει σημαντικό τμήμα…

Είχαμε καθαρή στάση. Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να διευκολυνθούν οι Έλληνες που είτε είναι μετανάστες εργαζόμενοι στο εξωτερικό, γιατί δεν έβρισκαν δουλειά εδώ ή είχαν τις οικογένειές τους και πήγαν εκεί είτε είναι φοιτητές, που σπουδάζουν ή επιστήμονες, που το πτυχίο τους δεν έβρισκε εδώ αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας και ψάχνουν στο εξωτερικό να βρουν δουλειά πάνω στην επιστήμη τους. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να διευκολυνθούν. Δεν μιλάμε δηλαδή – εμείς από την αρχή το είπαμε – για το αναχρονιστικό δίκαιο του αίματος που ισχύει στην Ελλάδα. Δηλαδή αν μια προγιαγιά το 1700 ήταν Ελληνίδα, να θεωρείται Έλληνας και να μπορεί να πάρει την ιθαγένεια κι αυτός ο άνθρωπος που μπορεί να είναι 3ης, 4ης, 5ης γενιάς, που δεν έχει καμιά επαφή με την Ελλάδα, ούτε με την ελληνική πραγματικότητα. Άρα το να ψηφίζει θα οδηγεί ουσιαστικά το εκλογικό σώμα σε άλλα μονοπάτια, ουσιαστικά θα είναι στρέβλωση του εκλογικού σώματος και της εκλογικής ψήφου.
Άρα, λοιπόν, για αυτά τα ζητήματα έπρεπε να υπάρξουν κάποιες εγγυήσεις, κάποιες προϋποθέσεις, δηλαδή να αποδεικνύεται ότι ο άλλος έχει κάποια σχέση με την Ελλάδα, πλήττεται από τις κοινωνικές, οικονομικές, άλλες πολιτικές που εφαρμόζει η εκάστοτε κυβέρνηση -που ψηφίζεται στις εκλογικές διαδικασίες- και άρα να έχει λόγο. Και όχι γιατί κάποια προγιαγιά ή προπάππους υπήρξε κάποτε Έλληνας, ενώ τώρα μπορεί να είναι Αμερικάνος, να είναι Αυστραλός, να είναι οτιδήποτε άλλο και να μην μιλάει ούτε καν τη γλώσσα. Άρα, λοιπόν, αυτό έπρεπε να διασφαλιστεί και βεβαίως σε αυτά τα πλαίσια έπρεπε να εκφράζεται, να καταμετράται η ψήφος του.
Και γι’ αυτό βάλαμε αυτά τα ζητήματα, δηλαδή κάπου 30 χρόνια, οπότε πιάνει και τα χρόνια της κρίσης, κάπως να πιστοποιείται ότι έχει ζήσει στην Ελλάδα ή έχει ξέρω εγώ το ΑΦΜ και κάποια πρακτικά ζητήματα, που αποδεικνύουν κάποια σχέση τέλος πάντων.
Στην επιστολική ψήφο κ. Κουτσούμπα εσείς ήσασταν αρνητικός γιατί φοβάστε ότι μπορεί να μην διασφαλιστεί ότι θα γίνει με το σωστό τρόπο ή γιατί δεν υπάρχει το στοιχείο της συμμετοχής, το να πάει κάποιος κάπου να ψηφίσει κι όχι να πατήσει κουμπί και να ψηφίσει ή να στείλει ένα email ή ένα γράμμα;
Είναι διπλό το πρόβλημα. Αν υπάρχει κίνδυνος μια φορά νοθείας με την αυτοπρόσωπη παρουσία στα εκλογικά τμήματα, όπως γίνεται σήμερα, μέσω της διαρροής για παράδειγμα του φακέλου που δίνει ο δικαστικός αντιπρόσωπος και ξέρετε μετά πάει γαϊτανάκι από τους κομματάρχες αν ξεφύγει φάκελος -και τέτοια παραδείγματα είχαμε στην ιστορική πραγματικότητα της πατρίδας μας- αν λέω υπάρχει ένας κίνδυνος τέτοιος, καταλαβαίνετε ότι με την επιστολική ψήφο, όπου στέλνει το Υπουργείο Εσωτερικών στις πρεσβείες την επιστολή, όπου μέσα είναι τα ψηφοδέλτια και ο ειδικός φάκελος που πρέπει να έχει ο ψηφοφόρος που θα στείλει την επιστολική ψήφο τί μπορεί να γίνει!… Το παίρνει ο άλλος στην Αμερική, τη γιαγιά του, στον παππού του, το γιο του, την κόρη του, τη φίλη του, ο εργοδότης στον εργαζόμενο κλπ, με πιέσεις οι κομματάρχες κλπ, είναι εκτεταμένη η πιθανότητα νοθείας και χειραγώγησης της ψήφου με την επιστολική ψήφο. Είναι φανερό, αυτό το καταλαβαίνουν όλοι κι αυτοί που δήθεν κόπτονται για τη δημοκρατία και λένε “δεν υπάρχει περίπτωση”. Ένα ζήτημα, λοιπόν, είναι αυτό που πρέπει να διασφαλιστεί.

Δεύτερο: Πρέπει να υπάρχει ισοτιμία, ας την πούμε έτσι της ψήφου, αφού αυτό επικαλούνται, για όλους. Γιατί σε κάποιον του λες στην Ελλάδα “φίλε μου τι να σε κάνω αν μένεις στον Έβρο ή αν η δουλειά σου είναι στον Έβρο και η καταγωγή σου είναι στην Κρήτη; Πάρε το αεροπλάνο να πας να ψηφίσεις στο εκλογικό τμήμα που ανήκεις”. Άρα, λοιπόν αυτό πρέπει να ισχύει και μπορεί να λυθεί, διότι υπάρχει εδώ ένα ζήτημα, είναι υπαρκτό το πρόβλημα ας πούμε σε μεγάλες αποστάσεις -κυρίως αυτό υπάρχει για τις ΗΠΑ, για την ήπειρο της Αμερικής, για την ήπειρο της Ωκεανίας, την Αυστραλία κυρίως, όπου υπάρχουν και αρκετοί Έλληνες- να κάνεις παραπάνω εκλογικά τμήματα. Δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο στην έδρα που είναι η πρεσβεία ή το προξενείο, θα μπορούσε -με ευθύνη του Υπουργείου Εσωτερικών και των πρεσβειών στις χώρες αυτές- να φτιαχτούν εκλογικά τμήματα. Εκλογικοί αντιπρόσωποι να υπάρχουν από όλα τα κόμματα και εφορευτικές επιτροπές.
Ε, τώρα αν είναι ένας που έχει μια φάρμα στο Far West, σε ένα βουνό ή σε μια πεδιάδα μακρινή, ας του βάλει κι ένα λεωφορείο το κόμμα του ή ο ίδιος να πάει να ψηφίσει στη γειτονική πόλη! Έλεος πια!
κ. Κουτσούμπα επειδή βλέπω ταυτόχρονα ότι την ώρα που μιλάμε έχει έρθει στο email των πολιτικών συντακτών, το δελτίο Τύπου που αναφέρεται στο σχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών ότι έχει σταλεί σε όλα τα κόμματα, φαίνεται ότι θα έχουμε εξελίξεις τις επόμενες ώρες πάνω σε αυτό…
Επιφυλασσόμαστε, η ψήφος η δική μας δεν είναι αυτό που λένε “το ΚΚΕ ρυθμιστής”, εμείς δεν είμαστε ούτε ρυθμιστές ούτε απορρυθμιστές στο συγκεκριμένο πρόβλημα της ψήφου των αποδήμων. Έχουμε τις θέσεις μας, τις οποίες τις παλεύουμε, με βάση τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και εκεί θα είναι η τελική μας τοποθέτηση.
Να σας κάνω μία ερώτηση ακόμα κ. Γενικέ Γραμματέα, επειδή βλέπω σήμερα στο σύσσωμο σχεδόν ευρωπαϊκό Τύπο να ετοιμάζονται, να έχουμε τα προεόρτια της αυριανής γιορτής για την Ευρώπη, η οποία είναι για τα 30 χρόνια από την πτώση του Τείχους και που σηματοδότησε την έναρξη των διαδικασιών επανένωσης της Ανατολικής και της Δυτικής Γερμανίας. Επειδή αύριο λοιπόν θα δούμε αυτές τις γιορτές στη Γερμανία και αλλού στην Ευρώπη, το ΚΚΕ σήμερα, 30 χρόνια μετά, πώς αντιμετωπίζει αυτό το ιστορικό γεγονός;
Το ΚΚΕ το αντιμετωπίζει έτσι όπως πρέπει νομίζω να το αντιμετωπίζουν όλοι οι λαοί. Γιατί οποιαδήποτε εκτίμηση και οποιοδήποτε ιστορικό γεγονός πρέπει να το βλέπεις πλέον εκ του αποτελέσματος, με βάση την ιστορική πείρα και τι πρόσφερε και τι έφερε για τους λαούς. Και βλέπουμε βεβαίως ότι μετά το 1989 -αυτά τα 30 χρόνια- και για το γερμανικό λαό και για τους λαούς της Ευρώπης έχουμε αντιδραστικοποίηση, άνοδο φασιστικών – ακροδεξιών τάσεων, έχουμε επικράτηση ενός ρεβανσισμού, έχουμε όξυνση οικονομικών κρίσεων, ανεργίας, προβλημάτων, πράγματα που δεν υπήρχαν σε αυτό το σοσιαλιστικό μέρος της Γερμανίας τότε. Ούτε ανεργία υπήρχε, η παιδεία, η υγεία ήταν σε υψηλά επίπεδα δωρεάν και δημόσια, ο πολιτισμός, μια σειρά δηλαδή πλευρές απαραίτητες για να μπορεί ο άνθρωπος να αισθάνεται ελεύθερος, ήταν παρούσες. Μπορεί να υπήρχαν λάθη, έχουμε κάνει κριτική, έχουμε βγάλει και εμείς συμπεράσματα από το πως αυτή η προσπάθεια οικοδόμησης του σοσιαλισμού τον περασμένο αιώνα -φυσικά σε άλλες συνθήκες- επέδρασε στους λαούς είτε θετικά είτε αρνητικά, όμως το τελικό διακύβευμα είναι αυτό: Εκεί γινόταν ουσιαστικά σύγκρουση καπιταλισμού και σοσιαλισμού.

Το Μάη του ‘49 φτιάχτηκε η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας, τότε αποχωρίστηκε, που ήταν το έδαφος όπου ήταν οι σύμμαχες δυνάμεις της Δύσης, ΗΠΑ, Βρετανοί και Γάλλοι και μετά στις 7 του Οκτώβρη του ‘49, ιδρύθηκε η Γερμανική Λαοκρατική Δημοκρατία, όπου η Σοβιετική Ένωση είχε την επίδρασή της στον τομέα εκείνο. Το Βερολίνο ήταν στο έδαφος της σοσιαλιστικής Γερμανίας, της Ανατολικής Γερμανίας, ήταν ουσιαστικά μια πόλη, μια πρωτεύουσα, χωρισμένη στα δύο. Η μισή καπιταλιστική, η άλλη σοσιαλιστική. Μέχρι το 1961, δηλαδή για 12 χρόνια, δεν υπήρχε τείχος, αυτό φτιάχτηκε κάτω από συγκεκριμένα ζητήματα από επιθέσεις, από εισροή δεκάδων χιλιάδων πρακτόρων της CIA, με δημιουργία – στελέχωση υπηρεσιών ασφαλείας από το Δυτικό Βερολίνο με πρώην ναζί, πρώην στελέχη του χιτλερισμού, που δεν διώχτηκαν και αξιοποιήθηκαν ενάντια στη Σοβιετική Ένωση και τη Λαοκρατική Γερμανία και αυτό είχε την εξέλιξή του. Αυτή είναι η άλλη εξήγηση, που δίνουμε εμείς και που δίνει όταν τον ρωτάνε και ο γερμανικός λαός. Για παράδειγμα στο έδαφος της ενοποιημένης Γερμανίας, το 50% μιλά θετικά για εκείνο το καθεστώς στα βασικά του ζητήματα και βέβαια στο ανατολικό μέρος είναι πολύ περισσότερο.

Τα σχόλια είναι κλειστά.