Νίκος Κατσαράκης: Ανοδική η πορεία του ΕΛΜΕΠΑ

Τι ανέφερε ο πρύτανης του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, για τις Πανελλήνιες, την ασφάλεια των πανεπιστημίων και την επιστροφή στη διά ζώσης εκπαίδευσης

Για τις μεγάλες επιτυχίες που έχει διαγράψει το ΕΛΜΕΠΑ, τόσο στον χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης όσο και σε επίπεδο εξωστρέφειας, μίλησε στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη” ο πρύτανης του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, Νίκος Κατσαράκης. Ο κ. Κατσαράκης τόνισε πως επιθυμία της Πρυτανείας και της ακαδημαϊκής και φοιτητικής κοινότητας είναι «ένα πανεπιστήμιο που να είναι ανοικτό στην κοινωνία και που θα συνδέεται με τους κοινωνικούς και αυτοδιοικητικούς φορείς, αλλά και με την Πολιτεία και με τις παραγωγικές δυνάμεις του τόπου και της χώρας».

Ο πρύτανης του ακαδημαϊκού Ιδρύματος τόνισε πως ο περιορισμένος προϋπολογισμός του ΕΛΜΕΠΑ είναι μείζονος σημασίας πρόβλημα, καθώς έχει αντίκτυπο στην υποστελέχωση τόσο του ακαδημαϊκού όσο και του εργαστηριακού προσωπικού, ενώ ξεκαθάρισε πως, παρά το πλήγμα που προκάλεσε σε όλα τα περιφερειακά πανεπιστήμια η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, το ΕΛΜΕΠΑ δεν έχει κανένα τμήμα με λιγότερους από 50 εισακτέους. Αναφορικά με την πανδημία, ο κ. Κατσαράκης, μεταξύ άλλων, επισήμανε πως στο ΕΛΜΕΠΑ οι φοιτητές που έχουν εμβολιαστεί και νοσήσει από κορωνοϊό υπερβαίνουν το 75%, ενώ σε ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό ο αριθμός ανέρχεται στο 92%. Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη προάσπισης του αυτοδιοίκητου του πανεπιστημίου, καθώς, σύμφωνα με τον ίδιο, το πανεπιστήμιο και μόνο αυτό «πρέπει να διασφαλίζει την ασφάλεια της ακαδημαϊκής κοινότητας και των φοιτητών μέσα στους χώρους του».

* Ήταν απόρροια φυσικής εξέλιξης η μετατροπή του ΤΕΙ Κρήτης σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο; Το ΤΕΙ Κρήτης ανωτατοποιήθηκε το 2001. Και πριν μερικά χρόνια έγινε Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Ποια είναι η πορεία του Πανεπιστημίου σε αυτά τα χρόνια;

«Το ΤΕΙ Κρήτης ήταν ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα από το 2001. Έχει ακολουθήσει μια εξαιρετικά πετυχημένη πορεία σε όλους τους τομείς, με έμφαση στον τομέα της έρευνας. Όταν έγινε η μεταρρύθμιση που αφορούσε την εννοιοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, το ΤΕΙ Κρήτης, εξαιτίας της παρουσίας του και του υψηλού επιπέδου, μετεξελίχθηκε σε Πανεπιστήμιο. Ήταν το μόνο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα που μετεξελίχθηκε σε Πανεπιστήμιο μαζί με το ΤΕΙ Αθήνας και ΤΕΙ Πειραιά, που συγχωνεύτηκαν και εξελίχθηκαν σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Αυτό έγινε εξαιτίας της ποιότητας, του επιπέδου, των επιτευγμάτων – κυρίως στον τομέα της έρευνας – και κυρίως στο γεγονός ότι το ΤΕΙ Κρήτης είχε να επιδείξει ένα σοβαρό ερευνητικό έργο από την ανωτατοποίηση (2001) και μετά.

Από τον Μάϊο του 2019, το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο κλείνει 2,5 χρόνια λειτουργίας ως Πανεπιστήμιο. Αυτά τα 2,5 χρόνια ήταν δύσκολα, καθώς καταβλήθηκε πολύ μεγάλη προσπάθεια ώστε να δημιουργηθούν νέα προγράμματα σπουδών σε 11 τμήματα του ΕΛΜΕΠΑ. Όπως, επίσης, να ξεκινήσουν νέα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, να οργανωθεί ο τρίτος κύκλος σπουδών, καθώς και να ενισχύσουμε την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου μας.

Θεωρώ πως το ΕΛΜΕΠΑ έχει ακολουθήσει μια ανοδική πορεία. Όσον αφορά την εκπαίδευση, παρέχουμε σύγχρονα προγράμματα σπουδών σε επιστημονικά πεδία, που δίνουν τη δυνατότητα στους αποφοίτους να διεκδικήσουν σοβαρή επαγγελματική αποκατάσταση. Όλα τα γνωστικά μας αντικείμενα έχουν ζήτηση στην αγορά εργασίας. Στον τομέα της εκπαίδευσης, παρέχουμε γνωστικά αντικείμενα σε συνδυασμό με πληθώρα μεταπτυχιακών σπουδών, όπου φοιτούν περισσότεροι από 800 μεταπτυχιακοί φοιτητές. Στα προπτυχιακά μας προγράμματα σπουδών φοιτούν 11.000 φοιτητές. Στον τρίτο κύκλο σπουδών έχουν εγγραφεί και εκπονούν τη διδακτορική τους διατριβή πάνω από 100 υποψήφιοι διδάκτορες σε δύο χρόνια.

Θεωρούμε πως έχουμε κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα της εκπαίδευσης. Αλλά και στον τομέα της έρευνας, το ΕΛΜΕΠΑ συνεχίζει μια αξιοπρόσεκτη πορεία. Έχουμε 28 θεσμοθετημένα ερευνητικά εργαστήρια. Έχουμε το πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο του ΕΛΜΕΠΑ, που αποτελείται από 6 διαφορετικά ερευνητικά Ινστιτούτα σε όλους τους τομείς. Έχουμε ερευνητικές ομάδες που έχουν να επιδείξουν ένα σημαντικό ερευνητικό έργο. Έχουμε καθηγητές που στις τελευταίες αξιολογήσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ανήκουν στο 2% των περισσότερο διεθνώς αναγνωρισμένων καθηγητών.

Έχουμε καθηγητές που στον τομέα τους είναι πρώτοι, όπως ο Χρήστος Φλώρος, ο αντιπρύτανης Έρευνας, που είναι ο πρώτος Έλληνας επιστήμονας στον τομέα των Οικονομικών Επιστημών με βάση το δημοσιευμένο επιστημονικό του έργο. Το Πανεπιστήμιο ανέρχεται διαρκώς, καταγράφεται σταδιακά στους διεθνείς καταλόγους αξιολόγησης και προσεγγίζει με σταθερά βήματα την πρώτη χιλιάδα των πανεπιστημίων παγκοσμίως. Αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα εάν αναλογιστούμε πώς λειτουργούμε ως Πανεπιστήμιο με τη δυνατότητα διδακτορικών σπουδών μόλις για δύο χρόνια».

* Θέλω να μεταφέρουμε τη συζήτηση στα οικονομικά στοιχεία του ΕΛΜΕΠΑ. Κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας δελτία Τύπου, όπου αναφέρεται ότι ο προϋπολογισμός του ΕΛΜΕΠΑ είναι “κουτσουρεμένος”. Ποια είναι η κατάσταση του προϋπολογισμού για το υφιστάμενο ακαδημαϊκό έτος; Και σε ποιο βαθμό η συρρίκνωση προϋπολογισμού έχει επηρεάσει την έρευνα;

«Συνολικά, ο τακτικός προϋπολογισμός για τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας μας είναι ένας προϋπολογισμός κατώτερος του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Τα χρήματα που δαπανώνται για την Ανώτατη Εκπαίδευση και για την Εκπαίδευση συνολικά είναι πολύ λιγότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα μπορούσαμε να πούμε πως ο προϋπολογισμός των πανεπιστημίων επαρκεί για να καλύψει τις ανελαστικές δαπάνες των πανεπιστημίων (π.χ. ενέργεια, ύδρευση, σίτιση).

Το 2021 ο τακτικός προϋπολογισμός του ΕΛΜΕΠΑ ήταν 2,4 εκατομμύρια ευρώ. Ήταν μεγαλύτερος προϋπολογισμός από εκείνον του 2020. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες του ΕΛΜΕΠΑ. Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις ως προς το ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό. Υπάρχει σοβαρό ζήτημα υποστελέχωσης των δημόσιων πανεπιστημίων και ειδικά των περιφερειακών πανεπιστημίων.

Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος όσον αφορά στον λόγο φοιτητών ανά μέλος ΔΕΠ είναι 15,8 φοιτητές/μέλος ΔΕΠ. Στη χώρα μας, ο λόγος αυτός είναι 38 φοιτητές ανά μέλος ΔΕΠ. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα η αναλογία φοιτητών ανά μέλη ΔΕΠ. Και, ειδικά στα περιφερειακά πανεπιστήμια, ο λόγος μπορεί να προσεγγίσει τους 50-70 φοιτητές ανά μέλος ΔΕΠ.

Η Πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει ώστε να βελτιωθεί αυτή η αναλογία. Χρειάζονται άμεσα προκηρύξεις, διορισμοί ή καλύτερα πιστώσεις για νέα μέλη ΔΕΠ. Η πρόταση που έκανα στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στους Δελφούς, στα μέλη Ιουλίου, ήταν να έχουμε σε ορίζοντα διετίας 2.000 πιστώσεις μελών ΔΕΠ για τα 24 δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια της χώρας μας. Δεν αρκεί να αναπληρώνονται οι συνταξιοδοτήσεις των μελών ΔΕΠ της χώρας μας. Γιατί με αυτόν τον τρόπο μένουμε στο ίδιο ανθρώπινο δυναμικό και εξακολουθούμε να έχουμε δυσμενείς αναλογίες μεταξύ μελών φοιτητών και μελών ΔΕΠ. Χρειαζόμαστε νέες προσλήψεις στα δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια, για να έχουμε μικρότερες ομάδες φοιτητών, ώστε να γίνει πιο αποδοτική και σωστή διδασκαλία και κατ’ επέκταση πιο ποιοτική εκπαίδευση.

Το ΕΛΜΕΠΑ έχει ζητήσει πιστώσεις για εργαστηριακό προσωπικό είτε για ΕΔΙΠ είτε για ΕΤΕΠ, γιατί πολλά γνωστικά αντικείμενα έχουν τεχνολογικό χαρακτήρα. Και αυτός είναι ο λόγος που χρειαζόμαστε ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ που θα καλύψουν αυτές τις ανάγκες. Στο ΕΛΜΕΠΑ ζητήσαμε 97 θέσεις ΕΔΙΠ/ΕΤΕΠ πριν 8 μήνες σε ορίζοντα τετραετίας, χωρίς να έχουμε πάρει απάντηση από το υπουργείο Παιδείας. Υπάρχει σημαντική υποστελέχωση. Με βάση τις μελέτες, για κάθε μέλος ΔΕΠ πρέπει να αντιστοιχούν δύο διοικητικοί υπάλληλοι και αυτή τη στιγμή για κάθε μέλος ΔΕΠ έχουμε 0,7 διοικητικούς υπαλλήλους. Χρειάζεται μια γενναία τόνωση των πιστώσεων για τα μέλη ΔΕΠ, για το εργαστηριακό προσωπικό αλλά και για το διοικητικό προσωπικό».

* Θα υπάρξουν προβλήματα φέτος στη σίτιση και τη στέγαση φοιτητών; Θα εξυπηρετηθούν οι φοιτητές που οι οικογένειές τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις;

«Τα κονδύλια δεν επαρκούν. Το ΕΛΜΕΠΑ διαθέτει 296 κλίνες στη φοιτητική εστία που υπάρχει στο Ηράκλειο και αφορά προπτυχιακούς φοιτητές. Η εστία έχει ανακαινιστεί σε σημαντικό βαθμό και νομίζουμε πως για εκείνους που διαμένουν εκεί είναι μια πολύ αξιοπρεπής λύση. Οι κλίνες, όμως, δεν επαρκούν. Η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά. Και αυτός είναι ένας λόγος που οι φοιτητές δεν επιλέγουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια.

Στις άλλες πόλεις όπου εδρεύει το ΕΛΜΕΠΑ, ενοικιάζονται κάποια δωμάτια για τους φοιτητές. Συζητάμε για κάποιες δεκάδες δωμάτια συνολικά σε όλες τις υπόλοιπες πόλεις. Δεν καλύπτεται η ανάγκη στέγασης. Εμείς έχουμε μια εγκεκριμένη κτηριολογική μελέτη για επέκταση της φοιτητικής εστίας στο Ηράκλειο κατά 200 κλίνες. Είναι σημαντικό ζήτημα να προχωρήσει η χρηματοδότηση της νέας φοιτητικής εστίας στο Ηράκλειο, όπως επίσης να εγκριθούν οι υπόλοιπες κτηριολογικές μελέτες που αφορούν στις άλλες πόλεις όπου εδρεύει το ΕΛΜΕΠΑ. Είναι θέμα που αφορά τους φοιτητές και θα διευκολύνει την παρουσία τους στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Ο προϋπολογισμός για τη σίτιση, επίσης, δεν καλύπτει τις ανάγκες που βάζει η ίδια η νομοθεσία για τους φοιτητές που δικαιούνται δωρεάν σίτιση. Υπάρχουν φοιτητές που είναι κάτω από αυτό το όριο. Παρ’ όλα αυτά, βάσει του προϋπολογισμού, το ΕΛΜΕΠΑ μπορεί να καλύψει 2.500 φοιτητές».

«Παρωχημένος θεσμός»

«Να απεξαρτηθεί η εισαγωγή στα πανεπιστήμια από τις πανελλαδικές»

* Είμαι σίγουρος ότι έχετε ακούσει ή έχετε διαβάσει για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ότι “ερήμωσε” τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Στοίχισε η ΕΒΕ στο ΕΛΜΕΠΑ;

«Καταρχήν πρέπει να σκεφτούμε ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης της ΕΒΕ. Ο λόγος που προβλήθηκε από το υπουργείο Παιδείας είναι η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η γνώμη μου, όπως την έχω εκφράσει σε όλες τις Συνόδους των Πρυτάνεων, είναι ότι δεν πρόκειται να βελτιώσει σε καμία περίπτωση το επίπεδο της εκπαίδευσης. Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι γίνονται κάποιες ενέργειες που έχουν καθαρά τεχνικό χαρακτήρα, έναν χαρακτήρα περιορισμού του αριθμού των εισακτέων στα πανεπιστήμια.

Το πρόβλημα είναι ότι το γνωστικό υπόβαθρο με το οποίο επιτυγχάνουν την είσοδό τους στα πανεπιστήμια είναι πως δεν είναι αυτό που θα ήθελαν ούτε οι ίδιοι ούτε τα πανεπιστήμια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι χρειάζεται να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση και στην παιδεία των νέων ανθρώπων και αυτό πρέπει να επιτευχθεί από τις χαμηλές βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων είναι ένας παρωχημένος θεσμός. Προσφέρει το αδιάβλητο των εξετάσεων, αλλά την ίδια στιγμή δεν κρίνει το γνωστικό επίπεδο των υποψηφίων. Αλλά βάζει σ’ ένα διαγωνισμό τούς υποψηφίους για ένα συγκεκριμένο αριθμό θέσεων που έχουν τα πανεπιστήμια. Πρέπει να απεξαρτηθεί η είσοδος των φοιτητών στα ελληνικά πανεπιστήμια από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Πρέπει να αναβαθμιστεί σημαντικά το απολυτήριο Λυκείου, το οποίο να έχει σοβαρό αντίκρισμα, όπως συμβαίνει στη Γερμανία και στη Γαλλία. Και στη συνέχεια, με βάση τον αριθμό του απολυτηρίου, να επιλέγουν οι υποψήφιοι φοιτητές το τμήμα και τη σχολή που θέλουν να σπουδάσουν.

Οι 11.000 διορισμοί κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και παράλληλα να απεξαρτηθεί η είσοδος στο πανεπιστήμιο από τις εξετάσεις. Η ΕΒΕ δεν έλυσε και δε θα λύσει το θέμα της ποιότητας της Εκπαίδευσης. Είναι ένα μέτρο για να μειωθούν οι εισακτέοι. Και πράγματι μειώθηκαν οι εισακτέοι κατά 20.000. Έχουμε κενές θέσεις στα πανεπιστήμια. Είναι σημαντική η μείωση. Από τους 75.000 εισακτέους πήγαμε στους 55.000. Και την ίδια στιγμή, αποψιλώθηκαν τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Και αυτό συμβαίνει γιατί οι φοιτητές δεν επιλέγουν με κριτήριο την ποιότητα, αλλά με κριτήρια εντοπιότητας. Ενισχύονται τα πανεπιστήμια κέντρου και πολλά περιφερειακά πανεπιστήμια, όπως στη Θράκη, τη Μακεδονία, το Αιγαίο και την Κρήτη, έχουν ελάχιστο φοιτητικό πληθυσμό.

Για το ΕΛΜΕΠΑ, οι κενές θέσεις εισακτέων από τα Γενικά Λύκεια προσεγγίζουν το 39%. Το ΕΛΜΕΠΑ, εξαιτίας της πορείας, της εξωστρέφειας και των γνωστικών αντικειμένων των τμημάτων, έχει πληγεί λιγότερο από άλλα περιφερειακά πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, εμείς δεν έχουμε κανένα τμήμα που να έχει λιγότερους από 50 εισακτέους».

«Αναγκαία η επιστροφή στα αμφιθέατρα»

«Εμβολιασμένο το 75% των φοιτητών»

* Ποιο είναι το ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης του ακαδημαϊκού προσωπικού και του φοιτητικού πληθυσμού, κύριε Κατσαράκη; Και ποια είναι η άποψή σας σχετικά με το άνοιγμα των σχολών και κατ’ επέκταση με τον τρόπο διδασκαλίας; Πολλές σχολές (π.χ. Νομική Αθηνών) αντιδρούν, ενώ άλλες ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Ιταλία) εφαρμόζουν ένα υβριδικό μοντέλο διδασκαλίας. Επίσης, πολλοί υγειονομικοί θεωρούν πως η διά ζώσης διδασκαλία θα λειτουργήσει ως πηγή μετάδοσης του ιού.

«Η άποψή μου είναι ξεκάθαρη. Τα τρία ακαδημαϊκά εξάμηνα ήταν πάρα πολλά και είχαν σημαντικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι πανεπιστημιουπόλεις ήταν άδειες τρία εξάμηνα. Τα πανεπιστήμια δεν υφίστανται χωρίς την παρουσία των φοιτητών στους πανεπιστημιακούς χώρους. Τα δημόσια πανεπιστήμια ανταποκρίθηκαν και εφάρμοσαν με επιτυχία την εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αξιοποιώντας τα μέσα εκείνα που διαδόθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτός, όμως, δεν μπορεί να είναι ο κανόνας.

Η ΚΥΑ, όπως ισχύει, δεν καλύπτει όλες τις περιπτώσεις, όπως την πληρότητα των αμφιθεάτρων και τις ευπαθείς ομάδες, πράγμα που δημιούργησε ανασφάλεια σε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας. Τα πανεπιστήμια έπρεπε να ανοίξουν και να έρθουν φοιτητές. Υπάρχουν τριτοετείς φοιτητές που δεν είχαν δει ούτε μια φορά το πανεπιστήμιο και το τμήμα τους.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να παίρνουμε τα κατάλληλα μέτρα. Εμείς ζητάμε από την Πολιτεία ενίσχυση, καθώς υπάρχουν ζητήματα που αφορούν την καθαριότητα.

Όσον αφορά στα ποσοστά εμβολιασμού, αυτά είναι υψηλά στην ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα. Οι φοιτητές μας που έχουν εμβολιαστεί μαζί με εκείνους που έχουν νοσήσει ξεπερνούν το 75% στο ΕΛΜΕΠΑ. Η συντριπτική πλειοψηφία έχει εμβολιαστεί. Και επίσης το μόνιμο προσωπικό (καθηγητικό, εργαστηριακό, διοικητικό) έχει εμβολιαστεί σε αριθμό άνω του 92% στο ΕΛΜΕΠΑ. Υπάρχει η κουλτούρα του εμβολιασμού. Θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας και “όπλα” μας θα είναι η πειθώ και τα επιστημονικά τεκμηριωμένα επιχειρήματα».

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

«Ναι στη φύλαξη, όχι στην αστυνομοκρατία»

* Τα τελευταία χρόνια επικρατεί μια παρεμβατική κυβερνητική πολιτική (κάμερες στις πανεπιστημιακές αίθουσες, πανεπιστημιακή αίθουσα κ.τ.λ.). Και το ερώτημα που σας θέτω είναι εάν οι κυβερνητικές παρεμβάσεις απειλούν το αυτοδιοίκητο του ελληνικού πανεπιστημίου. Τι πιστεύετε;

«Εξαιτίας του αυτοδιοίκητου, το πανεπιστήμιο πρέπει να διασφαλίζει την ασφάλεια της ακαδημαϊκής κοινότητας και των φοιτητών μέσα στους χώρους του. Θέλουμε φύλαξη γιατί υπάρχει η περιουσία και τα εργαστήρια του πανεπιστήμιου. Οι πανεπιστημιουπόλεις είναι μεγάλες και αποκεντρωμένες και χρειάζονται φύλαξη. Σε καμία περίπτωση, όμως, δε δεχόμαστε ότι θα έχουμε αστυνομικά τμήματα ή πανεπιστημιακή αστυνομία μέσα στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Εγώ προσωπικά είμαι αντίθετος στην πανεπιστημιακή αστυνομία. Και φαίνεται πως η Πολιτεία έχει αναστείλει την πρόσληψη των αστυνομικών αυτών και την εγκατάστασή τους στα πανεπιστήμια.

Τα πανεπιστήμια πρέπει μόνα τους με βάση το αυτοδιοίκητο να πορευτούν. Με τη στήριξη της Πολιτείας, τα πανεπιστήμια πρέπει να ενισχύσουν τους προϋπολογισμούς τους και να προστατεύσουν τη δημόσια περιουσία. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με την πανεπιστημιακή αστυνομία και με τον περιορισμό της ακαδημαϊκής ελευθερίας μέσα στα Ιδρύματα».https://www.neakriti.gr/

Τα σχόλια είναι κλειστά.