Τον πλήρη διαγωνισμό για τα επιμέρους έργα που θα συγκροτήσουν τη διασύνδεση Αττικής – Κρήτης θα είναι έτοιμη να προκηρύξει μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου η «Αριάδνη Interconnection», η θυγατρική εταιρεία του ΑΔΜΗΕ στην οποία έχει αναθέσει η ΡΑΕ την κατασκευή του κρίσιμου αυτού έργου.
Αυτό δηλώνουν, σύμφωνα με το energypress, αρμόδια στελέχη του ΑΔΜΗΕ. Όμως την ίδια στιγμή η ιδιωτική κυπριακή εταιρεία EuroAsia Interconnector ανακοίνωσε χθες ότι ολοκλήρωσε την προεπιλογή των προμηθευτών που θα συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς για την κατασκευή της ίδιας αυτής διασύνδεσης Αττική – Κρήτη!
Επιβεβαιώνεται με τον τρόπο αυτό ότι οι δύο πλευρές ακολουθούν παράλληλες πορείες διεκδικώντας, η κάθε μία για λογαριασμό της, την υλοποίηση του έργου. Κεντρικό ζήτημα είναι πάντα το αν μπορεί και υπό ποιες προϋποθέσεις, να παραμείνει το έργο στα PCI της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η ελληνική πλευρά φαίνεται ότι είναι, πλέον, αποφασισμένη να προχωρήσει η διασύνδεση ως εθνικό έργο, στο βαθμό που δεν υπάρχει συνεννόηση ούτε με την Κομισιόν, ούτε με την άλλη πλευρά.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του ΥΠΕΝ, από τη στιγμή που πέρασε η 31η Δεκεμβρίου χωρίς να προσέλθει η εταιρεία του Euroasia, υπάρχει βεβαιωμένη δίχρονη καθυστέρηση, οπότε η ΡΑΕ μπορεί να αναθέσει τη «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης ως εθνικό έργο και εν συνεχεία, εάν κριθεί σκόπιμο και εφικτό, μπορεί να επιχειρηθεί και η ένταξη στο νέο κατάλογο των έργων PCI.
Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο διότι, μεταξύ άλλων, η Κομισιόν έχει αναγνωρίσει ότι η εσπευσμένη απόφαση της ΡΑΕ να αναθέσει το έργο στην «Αριάδνη» προκάλεσε προβλήματα στον promoter, ανατρέποντας θεμελιωμένα δικαιώματα του, οπότε η δίχρονη καθυστέρηση του έργου δεν στοιχειοθετείται για την 31η Δεκεμβρίου, συνεπώς δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί ακόμα η δυνατότητα ανάθεσης σε άλλον φορέα.