Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
Τον αέρα στα πανιά τους είχαν τα κρουαζιερόπλοια σε ολόκληρο τον κόσμο το 2023. «Αφήσαμε πίσω μας το φαινόμενο Covid», διακήρυξε με εμφανή ικανοποίηση σε συνέντευξη τύπου η Μαρί-Καρολίν Λοράν, αρμόδια για την Ευρώπη γενική διευθύντρια της Διεθνούς Ένωσης Γραμμών Κρουαζιέρας (CLIA). Η Ένωση ανακοίνωσε ότι την χρονιά που πέρασε η επιβατική κίνηση των κρουαζιερόπλοιων εκτινάχθηκε σε επίπεδα 7% υψηλότερα από εκείνα του 2019, της τελευταίας χρονιάς δηλαδή προτού ξεσπάσει η παγκόσμια υγειονομική κρίση.
Για την χρονιά που διανύουμε η CLIA έχει βάλει ως στόχο να μεταφέρει με τα πλοία της 35,7 εκατ. ταξιδιώτες. Και προετοιμάζεται έως το 2027 να «πιάσει» τον κομβικό αριθμό των 40 εκατομμυρίων.
Ειδικότερα οι πελάτες των κρουαζιερόπλοιων στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 17,5% πέρυσι συγκριτικά με το 2022 και έφτασαν τα 18 εκατομμύρια, ενώ οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες αυξήθηκαν κατά 6,5% και έφθασαν τα 8,2 εκατομμύρια. Ο αριθμός των πελατών του κλάδου θαλάσσιας περιήγησης στην Ασία εκτινάχθηκε υψηλότερα κατά το εντυπωσιακό ποσοστό 37,7% και έφθασε τα 2,3 εκατομμύρια επιβάτες – είναι προφανές ότι εκεί οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου είναι τεράστιες.
Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι, όπως είχε δηλώσει προ δύο εβδομάδων στα «ΝΕΑ» η διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA Μαρία Δεληγιάννη, το 2023 ήταν για την Ελλάδα μια χρονιά-ρεκόρ με 9,41% αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων (έφθασαν τις 5.230) και… 51,26% αύξηση του αριθμού των επιβατών (εκτινάχθηκαν στα 7.003.150 εκατ.) συγκριτικά με το 2022.
Οικογενειακή υπόθεση
Η Μαρί-Καρολίν Λοράν αποδίδει την επιτυχία των κρουαζιέρων στη «μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων» που προσφέρει ο κλάδος συγκριτικά με το παρελθόν, με την ανάπτυξη κρουαζιέρων πολυτελείας και κρουαζιέρων περιπέτειας. Η ανάπτυξη του κλάδου αποδίδεται επίσης σε «μια σειρά πλοίων διαφορετικών μεγεθών» (πολύ μεγαλύτερων δηλαδή) που ναυπήγησαν και δρομολόγησαν οι εταιρείες.
Η γαλλίδα διευθύντρια επισήμανε τέλος και το γεγονός ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας κατάφερε να προσφέρει σε προσιτές τιμές «πακέτα» διακοπών και περιήγησης που αφορούν ολόκληρη την οικογένεια. Έτσι ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατών έχει πέσει πλέον στα 47 έτη και το 27% εξ αυτών έκανε την πρώτη του κρουαζιέρα το 2023. «Το οικογενειακό κοινό αυξάνεται και το 28% των επιβατών αναχώρησε με εκπροσώπους τουλάχιστον τριών γενεών», δήλωσε χαρακτηριστικά η Λοράν.
Η κρουαζιέρα έπαψε δηλαδή να αποτελεί απόλαυση των ευκατάστατων συνταξιούχων και σχεδόν τρεις στους δέκα επιβάτες ταξιδεύουν με μέλη της οικογένειάς τους που καλύπτουν ηλικιακά τρεις γενιές: παππούδες, παιδιά και εγγόνια.
Επενδύσεις 47 δισ. ευρώ στην Ευρώπη
Η ανάπτυξη στον κλάδο μοιάζει ασυγκράτητη, παρά τους περιορισμούς στις αφίξεις που θέτουν κάποιοι δημοφιλείς προορισμοί που κυριολεκτικά «βουλιάζουν» από τους επισκέπτες όλο και πιο γιγαντιαίων σκαφών.
«Η αύξηση του αριθμού των επιβατών συνοδεύεται από την αύξηση του αριθμού των πλοίων, καθώς 63 νέα σκάφη έχουν ήδη παραγγελθεί για την επόμενη πενταετία και θα ενταχθούν στο στόλο των 350 που ήδη υπάρχουν», όπως σημειώνει η υπεύθυνη της CLIA για την ευρωπαϊκή ήπειρο. Τα επόμενα πέντε χρόνια η ναυπήγηση νέων σκαφών στην Ευρώπη αντιπροσωπεύει επενδύσεις 47 δισ. ευρώ.
«Περίπου το 34% των πλοίων έχει λιγότερες από 1.000 κλίνες. Τα μεγάλα πλοία με περισσότερες από 4.000 κλίνες αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου σήμερα, ένα ποσοστό που το 2028 αναμένεται να αυξηθεί στο 15%. Σχεδόν το ήμισυ του στόλου, το 46% για την ακρίβεια, είναι εξοπλισμένο για ακτοπλοϊκή σύνδεση και το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 72% έως το 2028», διευκρίνισε η Μαρί-Καρολίν Λοράν.
Το φάσμα του υπερτουρισμού
«Μπροστά σε αυτό το ανανεωμένο ενδιαφέρον του επιβατικού κοινού για κρουαζιέρες, το ζήτημα του μαζικού τουρισμού τίθεται συχνά στους προορισμούς των σκαφών», μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).
«Βρισκόμαστε σε συνεννόηση με τα λιμάνια και τις τοπικές αρχές και προσαρμόζουμε τα προγράμματα περιηγήσεών μας ανάλογα με τους τουριστικούς τους σχεδιασμούς», διαβεβαιώνει η Λοράν φέρνοντας ως παράδειγμα τις ταξιδιωτικές ποσοστώσεις που ισχύουν ήδη στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας, στο Μπέργκεν της Νορβηγίας, αλλά και στη Σαντορίνη.
Σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις του ευρωπαϊκού σκέλους της CLIA με τα λιμάνια και τις τοπικές αρχές της Βαρκελώνης και της Λισαβόνας για την επιβολή και εκεί ποσοστώσεων στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.https://www.ot.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.