Στη λεωφόρο της… αισιοδοξίας για ένα νέο τουριστικό ρεκόρ το 2024 οδηγούν τα συμπεράσματα των προκρατήσεων για τους Ελληνικούς προορισμούς όπως η Κρήτη.
Το θετικό για τον ελληνικό τουρισμό momentum, που οδήγησε το 2023 σε ένα νέο έτος-ρεκόρ για τις επιδόσεις του κλάδου, διατηρείται βάσει των δεδομένων και το 2024, με τις προβλέψεις να είναι μέχρι στιγμής ιδιαίτερα ευοίωνες και τον πήχη να τίθεται πλέον στα 21 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, βέβαια, ο πιο νευραλγικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας θα κληθεί να αντεπεξέλθει σε μεγάλες προκλήσεις που θα τον διαμορφώσουν για τα επόμενα χρόνια.
Συγκρατημένα αισιόδοξοι εμφανίζονται και οι επιχειρηματίες του τουρισμού, οι οποίοι διαπιστώνουν τη διατήρηση της ισχυρής δυναμικής του κλάδου, με τις προκρατήσεις να φέρουν θετικό πρόσημο και την ανάκαμψη αγορών που είχαν μείνει πίσω από τα χρόνια της πανδημίας να δίνει τον τόνο για περαιτέρω ενίσχυση των μεγεθών της ατμομηχανής της ελληνικής οικονομίας.
Ηδη από τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Airdata Tracker του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), καταγράφεται αύξηση ως προς τη μηνιαία κατανομή αεροπορικών θέσεων το α’ τρίμηνο του έτους, ενδεικτικό της τάσης και για την επόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο σημειώνεται άνοδος 13,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, τον Φεβρουάριο η αύξηση διαμορφώνεται σε 18,4% και τον Μάρτιο το ποσοστό ανόδου φτάνει το 12,8%.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τη μελέτη «Τάσεις του επιχειρείν» που δημοσίευσε πρόσφατα η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος (ΕΤΕ), παρά την αβεβαιότητα που δημιουργεί η γεωπολιτική αστάθεια στη λεκάνη της Μεσογείου, την κλιματική κρίση και την ακρίβεια, «τα σημάδια πρώιμης ζήτησης για το 2024 δείχνουν ευνοϊκά, καθώς οι κρατήσεις πτήσεων τον τελευταίο μήνα υπερβαίνουν τόσο τα επίπεδα 2019 (+37%) όσο και τα επίπεδα 2022 (+34%)». Βέβαια, σημαντικό ρόλο στην τουριστική εξίσωση του 2024 εκτιμάται ότι θα διαδραματίσουν και οι τιμές, με τη γειτονική Τουρκία να μπαίνει στο παιχνίδι με αισθητά χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την Ελλάδα, παράμετρος που ενδεχομένως να αλλάξει τις ισορροπίες, αν και ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς φαίνεται ότι της έχει αφαιρέσει, για την ώρα τουλάχιστον, πόντους.
Η πρώτη εικόνα
Με διψήφια ποσοστά ανόδου, που προσεγγίζουν ακόμη και το 30%, κινούνται οι προκρατήσεις από τη βρετανική αγορά, μία από τις δύο βασικές πηγές που έχει ο εισερχόμενος τουρισμός για την Ελλάδα, καθώς τα νούμερα παραπέμπουν σε διατήρηση των ισχυρών αποτελεσμάτων του 2023. Μάλιστα, με βάση τα στοιχεία του Eλληνικού Oργανισμού Tουρισμού (ΕΟΤ), η Ελλάδα αναδεικνύεται πρωταγωνίστρια στον τουρισμό πολυτελείας για τους Βρετανούς και το 2024. Σε τροχιά ανάκαμψης κινείται πλέον και η σκανδιναβική αγορά, η οποία είχε ρίξει ρυθμούς τα χρόνια της πανδημίας συμπαρασύροντας προορισμούς της χώρας που βασίζονταν σε αυτή, ενώ θετικό είναι και το feedback από την ολλανδική και την πολωνική αγορά. Πιο συγκρατημένοι εμφανίζονται για την ώρα οι Γερμανοί ταξιδιώτες.
Στις τάσεις της επόμενης σεζόν περιλαμβάνεται και η στρατηγική κάποιων επιχειρηματιών του κλάδου να περιορίσουν ή ακόμη και να… καταργήσουν για το 2024 τις last minute κρατήσεις, οι οποίες ροκανίζουν την κερδοφορία των καταλυμάτων τους.
Σταθερά στο κάδρο των μεγάλων παικτών της Ευρώπης βρίσκεται η Ελλάδα και για το 2024. Jet2.com και Jet2holidays επεκτείνουν το πρόγραμμα του 2024, προσφέροντας περισσότερες πτήσεις και πακέτα διακοπών, μεταξύ άλλων, και για την Ελλάδα. Ο δεύτερος μεγαλύτερος tour operator της ηπείρου έχει προσθέσει σχεδόν 70.000 θέσεις για την περίοδο από τα τέλη Σεπτεμβρίου μέχρι τον Νοέμβριο, με την Κρήτη και συγκεκριμένα το Ηράκλειο, τη Ρόδο, τη Χαλκιδική, την Καλαμάτα, τη Ζάκυνθο, την Κέρκυρα και την Κω να επωφελούνται από αυτή την επέκταση.
Τη θέση της στην πρώτη τριάδα των δημοφιλέστερων προορισμών των Γερμανών για το 2024 διατηρεί η Ελλάδα, σύμφωνα με τη Dertour, έναν ακόμη από τους μεγάλους tour operators της Ευρώπης. Θετικά είναι τα μηνύματα που προέρχονται και από τη Σκανδιναβία, αγορά που υστέρησε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πλέον ανακάμπτει. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η TUI Σουηδίας προχώρησε σε αύξηση των προσφερόμενων θέσεων με προορισμό την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω για το 2024 από αεροδρόμια της Σουηδίας και της Φινλανδίας.
Κυρίαρχη θέση κατέχει η Ελλάδα και στα προγράμματα των ισχυρών των αερομεταφορών, κάποιοι εκ των οποίων, όχι μόνο αυξάνουν τις προσφερόμενες θέσεις προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην ισχυρή ζήτηση που καταγράφεται για τη χώρα, αλλά προτίθενται να διατηρήσουν δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, επενδύοντας στις δυνατότητες του ελληνικού τουρισμού.
Πάνω από 835.000 θέσεις, που αντιστοιχεί σε αύξηση 23% σε σχέση με το 2023, αναμένεται να προσφέρει για το 2024 η ισπανική χαμηλού κόστους αεροπορική Volotea για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», συνδέοντας την Αθήνα με πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Συνολικά, για το 2024, η εταιρία θα προσφέρει πάνω από 1,6 εκατ. θέσεις στη χώρα, αύξηση 13% σε σύγκριση με το 2023.
Ενισχυμένο θα είναι και το πρόγραμμα της Etihad Airways, μιας από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η οποία ανακοίνωσε τη νέα απευθείας σύνδεση Αμπου Ντάμπι – Σαντορίνη για το καλοκαίρι του 2024, ενώ διατηρεί το δρομολόγιο προς τη Μύκονο και ενισχύει τη συχνότητα των πτήσεων προς την Αθήνα.
Πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου θα εκτελεί πλέον η Kuwait Airways από την Αθήνα, διατηρώντας κατά την καλοκαιρινή σεζόν και το δρομολόγιο με προορισμό τη Μύκονο.
Την υψηλή ζήτηση που καταγράφεται από την άλλη άκρη του Ατλαντικού για την Ελλάδα επιχειρεί να εκμεταλλευτεί και η Delta Airlines, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει νωρίτερα το 2024 την εποχική αεροπορική σύνδεση Βοστόνη-Αθήνα.
Την επιστροφή των Κινέζων στην Ελλάδα σηματοδοτεί την ίδια στιγμή η πρόθεση της κινεζικής αεροπορικής εταιρίας Juneyao Air να ξεκινήσει τον ερχόμενο Απρίλιο το απευθείας δρομολόγιο Σαγκάη-Αθήνα.https://www.ekriti.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.