Με 450.000 αφίξεις εξωτερικού στα δύο μεγάλα αεροδρόμια της Κρήτης κλείνει ο Οκτώβριος και μαζί του και η τουριστική σεζόν για το νησί, παρά το γεγονός ότι έχουν προγραμματιστεί πτήσεις μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου. Μετά, ο τουριστικός τομέας πέφτει σε «χειμερία νάρκη» και οι τουριστικοί φορείς ζητούν στήριξη ώστε να προχωρήσει το εγχείρημα του χειμερινού τουρισμού.
Στο θέμα αναφέρθηκε, μιλώντας στην ΕΡΤ Ηρακλείου, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης, Μιχάλης Βλατάκης. Όπως είπε, «αριθμητικά επιστρέψαμε στα προ πανδημίας επίπεδα μετά από δύο πέτρινα χρόνια και αυτό είναι ένα ομαδικό επίτευγμα όλων των ανθρώπων του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων του Υπουργείου και της Περιφέρειας».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου, οι τρεις πρώτοι μήνες της φετινής τουριστικής περιόδου υπολείπονταν των αριθμών προ πανδημίας, ωστόσο, ο Ιούλιος σημείωσε αύξηση κατά 4,5%, με 1.050.000 αφίξεις, ο Αύγουστος κατά 3,5% με 950.000 αφίξεις, ο Σεπτέμβριος κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με 750.000 αφίξεις, όπως και ο Οκτώβριος που, όπως τόνισε ο κ. Βλατάκης, έφερε στα δύο μεγάλα αεροδρόμια της Κρήτης, σε Ηράκλειο και Χανιά, 450.000 επιβάτες με πτήσεις εξωτερικού, χωρίς να περιλαμβάνονται όσοι έρχονται με πτήσεις εσωτερικού.
Ο “οδικός χάρτης” για τον χειμερινό τουρισμό
Πτήσεις, όπως σημείωσε, έχουν προγραμματιστεί μέχρι το τέλος Νοεμβρίου. Ωστόσο, το εγχείρημα του χειμερινού τουρισμού, παρά τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Τουρισμού, παραμένει ζητούμενο.
«Αυτά δεν γίνονται με λόγια και με όνειρα, θέλουν και πράξεις. Έχουμε πει και εμείς και οι ξενοδόχοι ότι θα πρέπει να υποστηριχθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις, ώστε αυτό το εγχείρημα να γίνει με σοβαρότητα», ανέφερε ο κ. Βλατάκης και τόνισε: «Μην περιμένετε τουρίστες αν δεν γίνουν αυτά τα οποία προτείνουμε για να προχωρήσει αυτό το όραμα».
Τι προτείνει ο Σύνδεσμος; «Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι η επιδότηση εργασίας και όχι της ανεργίας, ώστε οι άνθρωποι του τουρισμού να μπορούν να δουλεύουν 12 μήνες και όχι μόνο το καλοκαίρι, να παίρνουν 14 σοβαρούς μισθούς, να έχουν κίνητρο να εργάζονται. Το δεύτερο βήμα είναι: καθόλου ασφαλιστικές εισφορές, όπως συνέβη δύο χρόνια τώρα. Θα πρέπει να αποφασίσει το κράτος για πέντε χρόνια να υποστηρίξει τον τουρισμό και ο τουρισμός θα τα επιστρέψει υπερπολλαπλάσια, όπως κάνει πάντα, όπως το έκανε και τα δύο αυτά δύσκολα χρόνια. Θα πρέπει, όμως, να υποστηριχθούν οι επιχειρήσεις του τουρισμού, να επιδοτηθεί η ενέργεια, να επιδοτηθούν τα καύσιμα, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν. Διότι η αρχή δεν θα είναι εύκολη, θα είναι δύσκολη, όπως ήταν στη Μαγιόρκα, στην Κύπρο, στην Αττάλεια», απάντησε ο κ. Βλατάκης.
Το παράδειγμα της Αττάλειας
Όπως εξήγησε, «αυτή τη στιγμή η Αττάλεια έχει 200.000 τουρίστες και πάει έτσι όλο το χειμώνα». Παράλληλα, διερωτήθηκε: «Εδώ πώς θα γίνει αυτό; Μπορούν να λειτουργήσουν με αυτά τα υπέρογκα κόστη οι επιχειρήσεις; Όταν, όμως, καθιερωθούμε σαν τουριστικός προορισμός και το χειμώνα, όταν θα μας ζητάνε οι τουρίστες και οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν εξασφαλισμένους επιβάτες, τότε θα έχουμε πτήσεις. Αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει να έχουμε υποστήριξη τα πρώτα χρόνια. Τίποτα δε γίνεται εύκολα. Αν δεν καθιερωθεί ένας προορισμός και το χειμώνα, αν δεν γίνει trend, δεν θα έρθουν επισκέπτες».
Όπως ανέφερε ο κ. Βλατάκης, αυτή τη στιγμή ο πελάτης έχει στο μυαλό του την Κρήτη για τις παραλίες, τη θάλασσα και τον ήλιο. «Θα πρέπει να γίνει μια σωστή προσπάθεια όχι μόνο διαφημιστική. Θα πρέπει να έχουμε τιμές ελκυστικές και για να γίνει αυτό, επειδή υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στους χειμερινούς προορισμούς, χρειάζεται δουλειά. Δε μπορούν οι tour operators να κάνουν προγράμματα και να βάλουν μέσα την Κρήτη και τη Ρόδο αν δεν ληφθούν σοβαρές αποφάσεις από την πολιτεία: ότι πράγματι είμαστε εδώ, θα υποστηρίξουμε αυτό το εγχείρημα, θα μείνουν ανοικτά τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα υπόλοιπα μαγαζιά και οι επισκέπτες θα έρθουν σε έναν προορισμό όπως π.χ. η Αμμουδάρα ή η Χερσόνησος».
Οι tour operators, εξήγησε ο ίδιος, θέλουν τέτοιους προορισμούς, όπου μπορούν να κάνουν προγράμματα και το χειμώνα, όταν τα ταμεία τους «βγάζουν αράχνες». Και οι αεροπορικές εταιρείες, που έχουν τα αεροπλάνα τους και κάθονται, επίσης ενδιαφέρονται. «Θέλουν να υπάρχει ζήτηση για να βάλουν αεροπλάνο. Ένα άδειο αεροπλάνο είναι πολύ μεγάλο ρίσκο, όπως και ένα άδειο ξενοδοχείο, το οποίο θερμαίνεται. Αυτή τη στιγμή η Αττάλεια πουλάει 600 ευρώ το μήνα, all inclusive πακέτα σε πεντάστερα ξενοδοχεία. Εμείς δε μπορούμε να βγούμε με τέτοιες τιμές με το υπάρχον ενεργειακό κόστος. Θέλει δουλειά, προγραμματισμό, να βγούμε με ανταγωνιστικές τιμές ώστε να πάμε σοβαρά στους θεματικούς πελάτες και να τους προσελκύσουμε. Πώς θα έχουμε ελκυστικές τιμές; Με υποστήριξη τα πρώτα χρόνια. Έτσι ξεκίνησαν και οι συγκεκριμένοι τουριστικοί προορισμοί. Δε μπορούμε απλώς πούμε είμαστε εδώ και σας περιμένουμε».
Η εκτίμηση για την ερχόμενη σεζόν και οι last minute κρατήσεις
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης κληθείς να κάνει τον οικονομικό απολογισμό της φετινής χρονιάς τόνισε ότι τα έσοδα και κυρίως τα κέρδη, ιδίως με τις αυξήσεις που είχαμε να αφομοιώσουμε, αφού τα συμβόλαια ήταν υπογεγραμμένα, είναι δυσανάλογα, ωστόσο, όπως είπε, το ταμείο θα γίνει στο τέλος.
Ερωτηθείς τέλος για το πώς εκτιμά ότι θα πάει η ερχόμενη σεζόν, είπε: «Το 22 υπήρχε η επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει μετά από δύο χρόνια κλεισούρας και δεν τον ένοιαξαν οι τιμές. Όμως ο χειμώνας θα είναι δύσκολος. Οι αγορές και οι διακοπές έρχονται τελευταία στον οικονομικό προγραμματισμό μιας οικογένειας. Θα δούμε πώς θα εξελιχθεί ο χειμώνας με το ενεργειακό κόστος. Πιστεύω θα είναι μια δύσκολη σεζόν, αλλά εκτιμώ ότι θα τα καταφέρουμε πάλι, όπως έχουμε δείξει και στο παρελθόν. Σύμφωνα με την πρόβλεψή μου του χρόνου θα δουλέψει πολύ το last minute, αλλά θα τα καταφέρουμε».https://www.ertnews.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.