Κρήτη : «Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση» με την στήριξη της Περιφέρειας και του Πανεπιστημίου Κρήτης
«Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση» Κύκλος σεμιναρίων διδασκαλίας ρυθμού και κρουστών από μουσικές παραδόσεις της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου για το ακαδημαϊκό έτος 2019-20
Στο πλαίσιο της προσπάθειας σύνδεσης του Πανεπιστημίου Κρήτης με την τοπική κοινωνία και της ανάδειξής του σε ένα ακόμα πιο ζωντανό κύτταρό της, το τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής (τομέας Θεατρολογίας – Μουσικολογίας) σε συνεργασία με το εργαστήρι Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής Παιδαγωγικού Τμήματος, ανακοινώνουν την υλοποίηση του προγράμματος «Η τέχνη του ρυθμού στην εκπαίδευση», που υλοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο, ερευνητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απαντά στην ανάγκη για διαρκή επιμόρφωση, διευρύνοντας την ανάπτυξη και την προαγωγή της ρυθμικής ικανότητας και της μουσικής αντίληψης των συμμετεχόντων. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των ειδικοτήτων, φοιτητές, επαγγελματίες υγείας και όλους όσους επιθυμούν να αναπτύξουν προσωπικές, κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες μέσα από την διερεύνηση της σχέσης τους με τον ρυθμό, τη μουσική και τα κρουστά.
Ο μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο που ξεπέρασε κάθε αρχική εκτίμηση επιβεβαίωσε ότι η μουσική είναι ένα καίριο κοινωνικό αγαθό που υποστηρίζει τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και σχετίζεται με την υγεία, την καθημερινή ζωή, την ευημερία και την κοινωνική πρόοδο.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι εφαρμόζεται ήδη ως πυλώνας εθνικής στρατηγικής από το Υπουργείο Παιδείας της Σουηδίας για το 2018-2021 σε συνεργασία με το εργαστήρι Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής και με την συμμετοχή Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων από την Αγγλία, την Κύπρο και την Σουηδία.
Η συμμετοχή είναι ΔΩΡΕΑΝ στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης Περιφέρειας Κρήτης και Πανεπιστημίου Κρήτης.
Η διοίκηση του ιδρύματος συνεχίζει να στηρίζει σθεναρά τόσο τον ακαδημαϊκό προσανατολισμό (διαρκής εποπτεία – χορήγηση βεβαίωσης) όσο και τις ανάγκες σε υλικοτεχνική υποδομή, όπως άλλωστε έπραξε με συνέπεια έως τώρα.
Η ιδέα, ο σχεδιασμός και η επιμέλεια του προγράμματος ανήκει στον μουσικό Γιάννη Παπατζανή.
Επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο Επίκουρος καθηγητής του τμήματος Φιλολογίας Εμμανουήλ Σειραγάκης.
Συνεργάτης σε θέματα παιδαγωγικής ευθύνης είναι ο καθηγητής Ψυχολογίας Ηλίας Κουρκούτας.
Υπεύθυνη συντονισμού – διδασκαλίας είναι η μουσικός Ανθή Φουρκή σε συνεργασία με τους παρακάτω μουσικούς εισηγητές:
Χάρης Μπάκας, Κατερίνα Λακιωτάκη και Θεοδώρα Μαργαρίτη.
Πλειάδα διακεκριμένων καλλιτεχνών θα εμπλουτίσουν εποικοδομητικά τους ποικίλους εκπαιδευτικούς άξονες ως επισκέπτες εισηγητές.
ΧΑΝΙΑ:
1η συνάντηση: Δευτέρα 21 Οκτωβρίου στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων (Ανδρέα Παπανδρέου 74) 17:00 – 19:00
ΡΕΘΥΜΝΟ:
1η συνάντηση: Τρίτη 22 Οκτωβρίου στο Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο ‘Ξενία’ (Νικολάου Ψαρρού 46) 17:00 – 19:00
ΗΡΑΚΛΕΙΟ:
1η συνάντηση: Τετάρτη 23 Οκτωβρίου στο 20ο και 56ο Δημοτικό σχολείο Ηρακλείου (Καρδίτση 12) 19:00 – 21:00
Συγκεκριμένος αριθμός συμμετεχόντων / απαραίτητη δήλωση συμμετοχής (ονοματεπώνυμο, ιδιότητα, τηλέφωνο επικοινωνίας και πόλη) στο rhythm4edu@gmail.com
facebook: Rhythm4edu
Instagram: rhythm4edu
Κανάλι στο youtube: rhythm4edu
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
Περιφέρεια Κρήτης
Πανεπιστήμιο Κρήτης
Το πρόγραμμα υλοποιείται στα Χανιά σε συνεργασία με τον Δήμο Χανίων, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, τον ΚΕΠΠΕΔΗΧ ΚΑΜ, την Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης, το Πνευματικό Κέντρο Χανίων και το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφορικών Συστημάτων και Εφαρμογών του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Τα σχόλια είναι κλειστά.