ΚΚΕ:Στη Βουλή τα προβλήματα του ΕΕΕΕΚ Χανίων και τη δημιουργία δομών δημιουργικής απασχόλησης ΑμΕΑ στα Χανιά

Ερώτηση με θέμα τα προβλήματα του ΕΕΕΕΚ Χανίων και τη δημιουργία δομών δημιουργικής απασχόλησης ΑμΕΑ στα Χανιά, κατέθεσαν προς τους υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών οι βουλευτές του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, Μαρία Κομνηνάκα, Διαμάντω Μανωλάκου.

Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
«Σοβαρά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί του EEEEK (Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Χανίων, στο οποίο φοιτούν περίπου 45 μαθητές, με σοβαρές αναπηρίες, προερχόμενοι από τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία των Χανίων, το Παράρτημα της ΕΛΕΠΑΠ Χανίων κ.α.

Συγκεκριμένα, το ΕΕΕΕΚ Χανίων μένει, για χρόνια τώρα, χωρίς πρόσληψη μόνιμου και εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού και άλλων ειδικοτήτων. Στο προσωπικό πλειοψηφούν οι αντεργατικές ελαστικές σχέσεις εργασίες (αναπληρωτών και ωρομίσθιων). Το ζήτημα αυτό πέρα από το ότι είναι αντιπαιδαγωγικό, ιδιαίτερα στον χώρο της Ειδικής Αγωγής, έχει ως επιπλέον αποτέλεσμα να μην μπορεί να διασφαλιστεί από την αρχή του σχολικού έτους η σταθερή λειτουργία και ο προγραμματισμός της σχολικής μονάδας.

Η διαχρονική αυτή κατάσταση λειτουργίας, με όρους αναντίστοιχους των πραγματικών αναγκών, επιδεινώθηκε τη φετινή χρονιά εν μέσω πανδημίας. Οι μαθητές αποκόπηκαν βίαια από τη μαθησιακή διαδικασία, στις 10 Μαρτίου 2020, στο πλαίσιο των αναγκαίων περιοριστικών μέτρων, με αποτέλεσμα τα παιδιά με αναπηρία να κλειστούν στο σπίτι τους. Για όλο αυτό το διάστημα οι οικογένειές τους κλήθηκαν να αναλάβουν, με όρους ατομικής ευθύνης, τη φροντίδα των παιδιών τους, αφού δεν λήφθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο από το υπουργείο Παιδείας για τη στοιχειώδη στήριξη των παιδιών με αναπηρία και των οικογενειών τους.

Συνάμα, δεκάδες νέοι με αναπηρία, με ειδικές, σύνθετες ανάγκες, που αποφοιτούν κάθε χρόνο από το ΕΕΕΕΚ Χανίων, όπως και συνολικά οι νέοι με αναπηρία που ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους σε οποιαδήποτε δομή Δευτεροβάθμιας Ειδικής Εκπαίδευσης, μένουν μετέωροι στην ηλικία των 23-24 ετών, λόγω ανυπαρξίας οποιασδήποτε δημόσιας δωρεάν δομής ειδικής απασχόλησης – στήριξης όλων αυτών των νέων. Κατά συνέπεια, οι γονείς τους αντιμετωπίζουν σοβαρότατες δυσκολίες. Πρέπει να λύσουν το πρόβλημα της φύλαξης και της φροντίδας τους, οπότε αναγκάζονται να προσλάβουν κατ’ οίκον φροντιστές ή ακόμη και να εγκαταλείψουν την εργασία τους. Οι επιπτώσεις στο εισόδημα αυτών των ήδη πολύ επιβαρυμένων οικογενειών είναι τεράστιες, ειδικά μέσα στην οικονομική κρίση. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε ένα δήμο όπως των Χανίων δεν λειτουργεί δημόσιο ΚΔΑΠ-ΜΕΑ ή άλλη συναφής ειδική κρατική δομή τόσο για παιδιά και εφήβους όσο και για νέους. Με αυτόν τον τρόπο γιγαντώνονται οι διάφοροι μηχανισμοί εκμετάλλευσης και εμπορευματοποίησης των αγωνιών των γονιών και των αναγκών του παιδιού τους.
Τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειές τους δεν είναι θύματα μιας γενικά “έλλειψης ευαισθησίας της κοινωνίας”, αλλά της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων και του κράτους, που χρόνια εφαρμόζουν σε βάρος του λαού και που για τις οικογένειες των ΑμΕΑ είναι ακόμη πιο βάρβαρη.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί:
 Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η Κυβέρνηση για την αναγκαία συνολική αναβάθμιση του ΕΕΕΕΚ Χανίων, τη βελτίωση – συντήρηση της κτιριακής υποδομής και των εργαστηρίων, την εξασφάλιση των απαραίτητων εποπτικών μέσων και τη στελέχωσή του από όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό), με ευθύνη και χρηματοδότηση του κράτους.
 Πώς τοποθετούνται απέναντι στο βάσιμο αίτημα των γονιών των μαθητών για την επανάληψη της φοίτησης για το σχολικό έτος 2019-2020, λόγω των αντικειμενικών προβλημάτων που προέκυψαν στην εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών με αναπηρίες, από τη διακοπή λειτουργίας των ΕΕΕΕΚ στις 10 Μαρτίου 2020, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία.
 Σε ποιες ενέργειες θα προβούν για τη λήψη, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, εδώ και τώρα, των αναγκαίων μέτρων, με βάση το ενδεχόμενο ενός δεύτερου κύματος έξαρσης της πανδημίας από το νέο σχολικό έτος, ώστε να μη δεχτεί ξανά το πιο ευάλωτο κομμάτι της εκπαίδευσης τις σφοδρότερες επιπτώσεις.
 Τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση για την ίδρυση και λειτουργία -άμεσα- ΚΔΑΠ-ΜΕΑ ή άλλης συναφούς ειδικής κρατικής δομής, τόσο για παιδιά και εφήβους όσο και για νέους με αναπηρίες, στην κατεύθυνση μιας σύγχρονης και υψηλού επιπέδου, με δωρεάν υπηρεσίες δημόσιας ειδικής απασχόλησης – στήριξης, με όλο το αναγκαίο μόνιμο επιστημονικό προσωπικό για την ειδική παιδαγωγική, ψυχολογική, συμβουλευτική, τις αναγκαίες θεραπείες, την εργοθεραπευτική, φυσιοθεραπευτική, κάθε άλλου είδους, επιστημονική στήριξη».

Τα σχόλια είναι κλειστά.