Η κυβέρνηση με απόφασή της, στις 16/11/2020, ανέστειλε τη λειτουργία των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα, αποτέλεσμα της παντελούς έλλειψης ουσιαστικών μέτρων ώστε τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά και ασφαλή.
Πριν το κλείσιμο των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εκκρεμούσε η κάλυψη αρκετών κενών σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ στα δημόσια σχολεία, Γενικά και Ειδικά, ιδιαίτερα δε των μεγάλων κενών στην Παράλληλη Στήριξη που ανέρχονται σε 1942, με βάση στοιχεία του Υπουργείου.
Επιπλέον, η απάντηση της κυβέρνησης για συνολική “αξιολόγηση” και εσωτερική, ευρεία, μετακίνηση και επανατοποθέτηση των εκπαιδευτικών, ώστε τελικά να μη γίνουν επιπλέον προσλήψεις με σκοπό τη μείωση του κόστους, δικαιολογημένα προκαλεί διαμαρτυρία στο σύνολο των εμπλεκομένων, γονέων και εκπαιδευτικών.
Η ανακύκλωση εκπαιδευτικών, η διακοπή της παιδαγωγικής σχέσης και της επιστημονικής παρέμβασης στα μέσα της χρονιάς έτσι κι αλλιώς δε συνάδει με τους όρους της παιδαγωγικής, πολύ περισσότερο που αυτή αφορά σε παιδιά που έχουν σύνθετες επιστημονικές ανάγκες. Η πρόσφατη απόφαση για μετακίνηση προσωπικού από τα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη Στήριξη στα ειδικά σχολεία, επιβεβαιώνει τα τεράστια κενά που υπάρχουν και είναι απαράδεκτη, καθώς στερεί την αναγκαία ειδική παρέμβαση στα παιδιά που ήδη είναι ενταγμένα ή έχουν Παράλληλη Στήριξη.
Το πρόβλημα είναι εκρηκτικό γιατί με βάση τον πίνακα των κενών της Παράλληλης Στήριξης στις 17/9/2020, αυτά ήταν 2750, ενώ στην πορεία των προσλήψεων έγιναν άλλες 808 που σημαίνει ότι έχουν μείνει ακάλυπτα 1942 κενά. Σε αυτά προστίθενται και νέες γνωματεύσεις τον μήνα Οκτώβριο, που δε γράφτηκαν στον παρακάτω πίνακα, που συνήθως είναι αρκετές!
Επιπλέον, όπως γνωρίζετε, αν για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρίες είναι μια φορά δύσκολη η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, είναι πολλές φορές πιο δύσκολη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύγχρονη και ασύγχρονη. Άλλωστε η εξ αποστάσεως διδασκαλία υποκαθιστά τη δια ζώσης που είναι αναντικατάστατη, άρα οι δυσκολίες σε αυτό το πλαίσιο της ηλεκτρονικής παράδοσης μεγεθύνονται για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή/και αναπηρίες.
Ως εκ τούτου όχι μόνο δεν πρέπει να μετακινηθούν ειδικοί παιδαγωγοί, αλλά είναι αναγκαίο να καλυφτούν όλα τα κενά με μαζικές προσλήψεις, σε όλες τις δομές τις ειδικής εκπαίδευσης (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη).
Με βάση τα παραπάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε να καλυφθούν με προσλήψεις εκπαιδευτικών -αλλά και ΕΕΠ και ΕΒΠ- όλα τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη, δηλαδή όλα τα παλιά και όσα νέα προέκυψαν τον Οκτώβριο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, στα ειδικά σχολεία, και στα τμήματα ένταξης, χωρίς καμία εσωτερική ανακύκλωση του αναγκαίου ειδικού προσωπικού.
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Κανέλλη Λιάνα
Κομνηνάκα Μαρία
Συντυχάκης Μανώλης