Ιστορικό ρεκόρ με 500.000 επισκέπτες η κρουαζιέρα στο Ηράκλειο

Για τις μεγάλες προοπτικές που δημιουργούνται μιλά στην «Π» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ Μηνάς Παπαδάκης

Ακόμα και την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη φαίνεται να ξεπερνά η πραγματικότητα στον τομέα της κρουαζιέρας στο Ηράκλειο, αφού οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και οι αφίξεις επισκεπτών οδεύουν με μαθηματική ακρίβεια στην καταγραφή ιστορικού ρεκόρ για το 2024.

Ήδη ο αριθμός των επισκεπτών που έφθασαν στο Ηράκλειο με κρουαζιερόπλοια είναι κατά πολύ αυξημένος από την προηγούμενη χρονιά, που έκλεισε στον αριθμό των 382.000 ανθρώπων.

Τα στοιχεία που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή για τον τουρισμό στο Ηράκλειο είναι αισιόδοξα. Ωστόσο, όπως επισημαίνει μιλώντας στην «Π» ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης, τα πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμα καλύτερα.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην «Π» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Μηνάς Παπαδάκης: «Πάμε για ιστορικό ρεκόρ αυτήν τη χρονιά, αφού όλα δείχνουν ότι θα κλείσουμε κοντά στους 500.000 επιβάτες με 300 προσεγγίσεις.

Η επένδυση που κάναμε από την εποχή του κοροναϊού ακόμα φαίνεται να αποδίδει καρπούς και να καθιστά το λιμάνι ως ένα από τα πιο ανταγωγιστικά στον τομέα της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο».

Χαρακτηριστικό είναι ότι την περυσινή χρονιά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, καταγράφηκαν 270 προσεγγίσεις και 382.000 επιβάτες. Οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας επιλέγουν το λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο πλέον ανταγωνίζεται και το λιμάνι της Ρόδου, που στο παρελθόν ήταν από τις περιοχές που προτιμώνται για κρουζιέρες.

Βρίσκεται πλέον στην 6η θέση, ενώ είναι φυσικό μεγάλα λιμάνια όπως ο Πειραιάς ή περιζήτητα νησιά όπως η Σαντορίνη ή η Κέρκυρα να βρίσκονται πάνω από αυτό.

Το γεγονός μάλιστα ότι οι κρουαζιέρες στην Κρήτη καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος της χρονιάς, περίπου οκτώ μήνες, με τους καλοκαιρινούς βέβαια να έχουν μεγαλύτερη κίνηση σε συνδυασμό με τις κινήσεις που γίνονται από την πλευρά του ΟΛΗ δημιουργούν ακόμα καλύτερες προοπτικές γι’ αυτήν τη μορφή τουρισμού.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο κ. Παπαδάκης: «Είμαστε μια περιοχή που τουλάχιστον στον τομέα της κρουαζιέρας δεν μας πλήττει ακόμα ο υπερτουρισμός. Θεωρώ ότι ως Ηράκλειο έχουμε προοπτική για περαιτέρω αύξηση και από την πλευρά μας κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να το επιτύχουμε αυτό.

Στον ΟΛΗ λειτουργήσαμε στοχευμένα και οργανωμένα στον τομέα της κρουαζιέρας και αυτό απέδωσε. Νομίζω ότι έχουμε και την εμπειρία, και τη γνώση, και τη δύναμη να πάμε παρακάτω».

Τα χαρακτηριστικά
Μια έρευνα του Πανεπιστημίου Πειραιά που παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό έδειξε ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για τους επισκέπτες που φθάνουν στο Ηράκλειο: το 90,1% των επιβατών δηλώνουν ότι μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησαν είναι εξαιρετικά έως αρκετά πιθανό να συστήσουν το Ηράκλειο ως προορισμό τουριστικής επίσκεψης.

Τέλος, προέκυψε ότι η εντύπωση που είχε ο επιβάτης του κρουαζιερόπλοιου πριν επισκεφθεί τον προορισμό Ηράκλειο δεν επηρέασε αρνητικά τη συνολική του εικόνα μετά την επίσκεψή του.

Επιπλέον ένα ακόμα στοιχείο αφορά στο γεγονός ότι, σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκη, τα κρουαζιερόπλοια μένουν στο Ηράκλειο αρκετές φορές και δέκα ώρες, ικανό διάστημα για να μπορέσουν οι επισκέπτες και εκδρομές να πάνε και να ψωνίσουν στην αγορά.

Άλλωστε αυτό έχουν την ευκαιρία να το διαπιστώσουν και οι πολίτες όταν τους βλέπουν στην πόλη, αλλά φυσικά και τα καταστήματα. Η αλήθεια είναι πάντως ότι το ζήτημα της παραμονής είναι ένα ζήτημα που προβληματίζει εδώ και χρόνια, αφού πολλές φορές οι 4 ή 5 ώρες που μένουν κάποια κρουαζιερόπλοια δεν είναι αρκετές.

Το μεγαλύτερο κρουζιερόπλοιο που προσεγγίζει το λιμάνι του Ηρακλείου χωρά 4.500 επιβάτες, ενώ οι καλύτερες μέρες για τις κρουαζιέρες φαίνεται να είναι η Τετάρτη, η Πέμπτη και η Κυριακή.

Συμπεράσματα-οδηγός
Τα συμπεράσματα πάντως της έρευνας που «δείχνουν» τον δρόμο για το πώς πρέπει να κινηθεί στο μέλλον η πολιτική σε σχέση με τις κρουαζιέρες κατεγράφησαν από την έρευνα ως εξής:

*Στα 60,2 εκατ. ευρώ είναι το συνολικό οικονομικό όφελος της κρουαζιέρας στο Ηράκλειο και την ευρύτερη περιοχή την περίοδο Μάιος 2023 – Μάιος 2024.

* Το άμεσο οικονομικό όφελος της κρουαζιέρας διαμορφώθηκε στα 36,05 εκατ. ευρώ.

* Η κρουαζιέρα που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 2023-2024 συντήρησε 521 θέσεις πλήρους απασχόλησης.

*Η µέση δαπάνη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στην πόλη του Ηρακλείου διαμορφώθηκε στα 45,2 ευρώ.

* Οι δαπάνες για αγορές και µεταφορές αποτελούν το 56,7% της δαπάνης κάθε επιβάτη. Το μέγεθος της δαπάνης είναι παρόμοιο µε τη µέση δαπάνη σε άλλα λιμάνια κρουαζιέρας (ports-ofcall).

*Το 47% των επιβατών κρουαζιέρας συµµετείχε σε οργανωμένες εκδρομές, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία της τάξης των 7.678.732 εκατ. ευρώ.

*Ορισμένες εταιρείες κρουαζιέρας περιλαμβάνουν το κόστος των εκδρομών στην τιμή του εισιτηρίου κρουαζιέρας και απορροφούν ένα σημαντικό τμήμα της προστιθέμενης αξίας. Το γεγονός αυτό έχει συνυπολογιστεί για την εξαγωγή των τελικών αποτελεσμάτων της μελέτης και την εκτίμηση των άμεσων οικονομικών επιπτώσεων.

* Τα µέλη του πληρώματος ξοδεύουν σημαντικό ποσό, καθώς κάθε µέλος δαπανά κατά µέσο όρο 182,95 ευρώ.

* Το δε 53% των δαπανών των µελών του πληρώματος αφορά αγορές σε καταστήματα.

* Μόνο το 20% των µελών του πληρώματος αποβιβάζεται στον προορισμό.https://www.patris.gr/

Τα σχόλια είναι κλειστά.