Στην κορύφωση μιας πετυχημένης τουριστικής περιόδου όπως είναι η φετινή, οι καταγγελίες που δέχεται το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ηρακλείου για καταστρατήγηση των όρων εργασίας του προσωπικού είναι ανησυχητικές.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου Νίκο Κοκολάκη που μίλησε στην ΕΡΤ Ηρακλείου, υπάρχουν ξενοδοχεία που λόγω έλλειψης προσωπικού υποχρεώνουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν περισσότερες ώρες από αυτές που ορίζει το ωράριό τους και μάλιστα χωρίς ρεπό, δημιουργώντας συνθήκες εντατικοποίησης της εργασίας, με αποτέλεσμα να έχουν σημειωθεί σε τουλάχιστον 6 περιπτώσεις λιποθυμίες εργαζομένων από την υπερβολική κόπωση. Πιο επιβαρυμένος κλάδος είναι αυτός της οροφοκομίας, αφού κάθε καμαριέρα μπορεί να έχει στην ευθύνη της 25-30 δωμάτια την ημέρα, με τα μισά από αυτά να είναι αφίξεις και αναχωρήσεις.
Σε άλλες περιπτώσεις, το σωματείο δέχεται καταγγελίες για σύναψη συμβάσεων για μόλις ένα μήνα, ακόμα και στους παλιούς υπαλλήλους. Σύμφωνα με τον κ. Κοκολάκη, μετά από δύο χρόνια, ο υπάλληλος δικαιούται σύμβαση με διάρκεια που καλύπτει όλο την τουριστική σεζόν. Σε πολλές περιπτώσεις, ωστόσο, οι εργοδότες κάνουν μηνιαίες συμβάσεις, “για να μην αποκτούν δικαιώματα”, όπως εξηγεί ο κ. Κοκολάκης.
Πολλές είναι και οι καταγγελίες για μικροατυχήματα που δεν δηλώνονται ως εργατικά, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικά στους αποθηκάριους, δεν παρέχονται τα μέσα φόρτωσης που θα προστατέψουν τον εργαζόμενο από τραυματισμούς ή υπερβολική καταπόνηση.
Χρόνιο αίτημα των εκπροσώπων των ξενοδοχοϋπαλλήλων είναι η ένταξη των εργαζομένων στο ταμείο ανεργίας για όλο το διάστημα που παραμένουν κλειστές οι τουριστικές επιχειρήσεις και όχι μόνο 3 μήνες και 5 ημέρες που ισχύει σήμερα, για όσους έχουν εργαστεί ως 149 ημέρες.
Ο κ. Κοκολάκης επανέφερε επίσης το ζήτημα των ελλιπών ελέγχων αφού τόσο το γραφείο της επιθεώρησης εργασίας όσο και το Περιφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Ασφάλισης (ΠΕΚΑ) έχουν έλλειψη προσωπικού.https://www.ertnews.gr/