Νέα όπλα επιστρατεύονται στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Το καλοκαίρι, με την κορύφωση του τουριστικού ρεύματος, ταμειακές μηχανές και POS γίνονται «σάρκα μία» δίνοντας τη δυνατότητα στον φοροελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο το ύψος και τον χρόνο που εκδίδεται κάθε απόδειξη λιανικής πώλησης καθώς και τον τρόπο πληρωμής της από τον πελάτη.
Την ίδια ώρα μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο που προβλέπει την υποχρεωτική εγκατάσταση των POS σχεδόν σε όλους τους κλάδους ελεύθερων επαγγελματιών και επιχειρήσεων καθώς σήμερα απαλλάσσονται από την υποχρέωση να διαθέτουν POS δεκάδες κατηγορίες επαγγελμάτων, όπως γυμναστήρια, φροντιστήρια, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, κινηματογράφοι, θέατρα, ενοικιάσεις οχημάτων, περίπτερα, ταξί κ.ά.
Η διασύνδεση των ταμειακών με τα POS εκτιμάται ότι θα κλείσει παράθυρα φοροδιαφυγής καθώς θα εντοπίζονται πιο εύκολα περιπτώσεις απόκρυψης τζίρου και μη απόδοσης του ΦΠΑ. Οι φορολογικοί έλεγχοι έχουν δείξει ότι πολλές επιχειρήσεις στις συναλλαγές που έχουν με πελάτες τους με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δεν εκδίδουν την απόδειξη λιανικής. Ενώ δηλαδή το POS δέχεται τη συναλλαγή, ο καταστηματάρχης είτε δεν κόβει καθόλου απόδειξη είτε εκδίδει απόδειξη αλλά με ένα μικρό ποσό.
Από τη στιγμή που θα γίνει η διασύνδεση, οι ταμειακές και τα POS δεν θα λειτουργούν αυτόνομα για χρεωστικές συναλλαγές, γεγονός που σημαίνει ότι για πληρωμές με κάρτα δεν θα επιτρέπεται να εισάγεται με πληκτρολόγηση στο POS το ποσό πληρωμής, αλλά το ποσό θα βγαίνει από την ταμειακή μηχανή. Ειδικότερα, με το νέο σύστημα:
Με κάρτα
Η συναλλαγή θα ξεκινά από την ταμειακή μηχανή για τις συναλλαγές λιανικής και ο χειριστής (υπάλληλος ή καταστηματάρχης) θα επιλέγει «πληρωμή με κάρτα» και η ταμειακή θα στέλνει το σχετικό αίτημα στο σύστημα πληρωμών με κάρτες POS.
Στη συνέχεια το σύστημα θα επιβεβαιώνει στον φορολογικό μηχανισμό τη λήψη του αιτήματος και θα τον θέτει σε αναμονή για το αποτέλεσμα, αφού το POS θα έχει συνδεθεί με την τράπεζα ή αντίστοιχη υπηρεσία πληρωμών και θα λαμβάνει το αποτέλεσμα, δηλαδή εάν θα εγκρίνει ή όχι τη συναλλαγή.
Παράλληλα με την έγκριση, το σύστημα θα στέλνει και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (όπως αριθμό συναλλαγής, κωδικό έγκρισης κ.λπ.), αλλά και δεδομένα για εκτύπωση της απόδειξης από τον ΦΗΜ, ο οποίος και θα επιβεβαιώνει τη λήψη του τελικού αποτελέσματος.
Προσωρινή βλάβη της ταμειακής ή του POS δηλώνεται στην πλατφόρμα «esend» που θα δίνει την εντολή να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληκτρολόγησης του ποσού πληρωμής στην περίπτωση χρεωστικών συναλλαγών.
Η ενεργοποίηση της δυνατότητας πληκτρολόγησης του POS λόγω βλάβης υποδομής για την εισαγωγή ποσού πληρωμής στην περίπτωση χρεωστικών συναλλαγών έχει μέγιστη διάρκεια 12 ώρες και επιτρέπεται το πολύ για μία φορά κάθε τρεις μήνες.
Η απελευθέρωση του πληκτρολογίου του POS λόγω βλάβης της ταμειακής για την εισαγωγή ποσού πληρωμής στην περίπτωση χρεωστικών συναλλαγών, για όλες τις υπόχρεες επιχειρήσεις, έχει μέγιστη διάρκεια 24 ώρες. Για τις επιχειρήσεις που ασκούν τη δραστηριότητά τους σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους, η απελευθέρωση του πληκτρολογίου του EFTPOS έχει μέγιστη διάρκεια 5 ημέρες, εκτός εάν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.
Σε κάθε περίπτωση, δεν αναιρείται η υποχρέωση διαβίβασης των δεδομένων αυτών στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATΑ.
Το έργο της διασύνδεσης των ταμειακών με τα POS και της σύνδεσής τους με την ΑΑΔΕ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και εκτιμάται ότι θα περιορίσει τα κρούσματα φοροδιαφυγής και τις απώλειες ΦΠΑ που φτάνουν τα 3 δισ. ευρώ ετησίως.
Τα σχόλια είναι κλειστά.