ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Ο τομέας της εκπαίδευσης και η λειτουργία της γενικότερης παιδαγωγικής διαδικασίας είναι θέματα υψηλής προτεραιότητας, για μια περιοχή όπως είναι ο Νομός Ρεθύμνου, που οι ιδιαίτερες γεωγραφικές και κοινωνικές συνθήκες επιβάλλουν να δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα αυτό.
Σε αυτή την κατεύθυνση, δεν υπάρχει η πολυτέλεια να ακολουθήσουμε τις ανεδαφικές και ανέξοδες προσεγγίσεις του χθες αλλά να προχωρήσουμε σε συνεργασία με όλους τους φορείς σε ένα οδικό χάρτη ενεργειών θωράκισης και ενίσχυσης των εκπαιδευτικών μας υποδομών με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών και των εφοδίων για τη νέα γενιά του Ρεθύμνου.
Ακριβώς με αυτή την προσέγγιση ξεκινήσαμε το 2019 έχοντας ήδη προχωρήσει σε σημαντικά και μετρήσιμα αποτελέσματα τόσο ως προς τη στελέχωση αλλά και ως προς τη βελτίωση των υποδομών και τη στήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με νέες τεχνολογίες.
Ολοκληρώνουμε τη συστηματικότερη προσπάθεια στελέχωσης της τελευταίας δεκαπενταετίας με 702 νέους μόνιμους εκπαιδευτικούς στο Ρέθυμνο
Από την απαρχή της διακυβέρνησης της ΝΔ, έχουμε προχωρήσει σε μια σταθερή και ξεκάθαρη επιλογή στήριξης του συστήματος με νέους, μόνιμους εκπαιδευτικούς. Η αρχή έγινε με τους μόνιμους διορισμούς του 2020 στην Ειδική Αγωγή που ήταν και οι πρώτοι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση από το 2010. Σε εκείνη τη φάση το Ρέθυμνο θωρακίστηκε σε επίπεδο Α/θμιας Εκπ/σης με 15 μόνιμους εκπαιδευτικούς και σε επίπεδο Β/θμιας με 63 μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Συνεχίζοντας την αδιάκοπτη ενίσχυση των σχολείων σε ανθρώπινο δυναμικό, το σχολικό έτος 2021-2022 προσελήφθησαν 144 μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε επίπεδο Α/θμιας και 64 μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε επίπεδο Β/θμιας στο Νομό Ρεθύμνου.
Η προσπάθεια συνεχίστηκε για το σχολικό έτος 2022-2023 με 124 νέους μόνιμους εκπαιδευτικούς σε επίπεδο Α/θμιας και 38 μόνιμους εκπαιδευτικούς σε επίπεδο Β/θμιας, ενώ στην ειδική Αγωγή προσελήφθησαν συνολικά 31 εκπαιδευτικοί στην Α/θμία και Β/θμια Εκπαίδευση. Για το σχολικό έτος 2023-2024 προσελήφθησαν 41 και 5 μόνιμοι εκπαιδευτικοί στην γενική και ειδική αγωγή αντίστοιχα.
Τέλος, για το σχολικό έτος 2024-2025 που μόλις ξεκίνησε ο αριθμός των προσλήψεων μονίμων εκπαιδευτικών στο Νομό Ρεθύμνου έφτασε τους 155 εκπαιδευτικούς στη Γενική αγωγή ( 80 στην Α/θμια και 75 στην Β/θμια ) και τους 22 στην ειδική αγωγή ( 21 στην Β/θμια και 1 στην Α/θμια). Αξιοσημείωτο δε το γεγονός ότι στην ειδική αγωγή στην Α/θμια Εκπαίδευση Ρεθύμνου έχουν καλυφθεί πλήρως όλες οι οργανικές θέσεις Δασκάλων και Νηπιαγωγών ειδικής αγωγής κλάδου ΠΕ71 και ΠΕ61 αντίστοιχα.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι μέσα σε αυτά τα χρόνια προστέθηκαν στο ενεργό μόνιμο εκπαιδευτικό μας δυναμικό στο Ρέθυμνο , συνολικά 702 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι στελέχωσαν τις σχολικές μονάδες του Νομού μας.
Αντίστοιχη είναι και η κάλυψη των σχολικών μονάδων με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς καθώς τα τελευταία έτη προσλήφθηκαν πάνω από 1500 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε γενική και ειδική αγωγή τόσο στην Α/θμια όσο και στην Β/θμια Εκπαίδευση ενώ αναμένουμε και τη σημαντική σε επίπεδο κινήτρων απόφαση υλοποίησης της κυβερνητικής δέσμευσης για τον χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Δήμων Μυλοποτάμου και Αμαρίου.
Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε νέες εκπαιδευτικές υποδομές σε όλη της Περιφερειακή Ενότητα Ρέθυμνου με παρεμβάσεις που υπερβαίνουν τα 22.000.000 ευρώ.
Πριν από λίγες ημέρες είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ το νέο 16ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου στην περιοχή του λόφου του Τιμίου Σταυρού. Ενός έργου συνολικής επιφάνειας 1.371,46 τ.μ., που εντάχθηκε στο πρόγραμμα του ΥΠ.ΕΣ «Αντώνης Τρίτσης» απ’ όπου και χρηματοδοτήθηκε προκειμένου να παρέχει στους μαθητές μας ένα πραγματικά σύγχρονο σχολείο με όλες τις ενδεδειγμένες υποδομές.
Ακολούθως προχωράει η διαδικασία κατασκευής του δημοτικού σχολείου Ρουσσοσπιτίου, επίσης ενταγμένο έργο στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», με προϋπολογισμό 4.385.432,00 ευρώ για την ανέγερση και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση συνολικού προϋπολογισμού 8.894.088,48 ευρώ για την ένταξη του έργου με τίτλο «Ανακατασκευή κτιρίου ΚΕΓΕ και μετατροπή του σε ειδικό σχολείο».
Επιπρόσθετα, έχει αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο παρεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας και ενεργειακής αναβάθμισης σχολείων συνολικού ύψους τριών εκατομμύριων ευρώ (1ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου και 5ο , 6ο ,7ο και 13ο Δημοτικό σχολείο Ρεθύμνης). Το αμέσως επόμενο διάστημα θα επισκεφθούμε νέες σχολικές μονάδες και έργα συντήρησης σχολικών μονάδων σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου με τα συνολικά έργα συντήρησης και κατασκευής σε εκπαιδευτικές υποδομές να υπερβαίνουν τα 22.000.000 ευρώ.
Επενδύουμε σε εξοπλισμό και νέες τεχνολογίες – θωρακίζουμε την μαθησιακή διαδικασία με σημαντικές μεταρρυθμίσεις
Το ψηφιακό φροντιστήριο, η πιλοτική εφαρμογή της μεγάλης καινοτομίας της φετινής σχολικής χρονιάς δίνει σε κάθε υποψήφιο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων, τη δυνατότητα να παρακολουθεί ζωντανά απογευματινές παραδόσεις για το σύνολο της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα.
Ακολούθως, προχωράει το πρόγραμμα εγκατάστασης για 36.264 διαδραστικούς πίνακες σε όλες τις τάξεις από την Ε’ Δημοτικού έως και την Γ’ Λυκείου την ίδια στιγμή που με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια εξοπλίζονται με 177.112 νέα ρομποτικά συστήματα (Κιτ Ρομποτικής) και αναβαθμίζεται σημαντικά με νέες υπηρεσίες η πλατφόρμα E-PARENTS.
Παράλληλα οφείλουμε ένα παραπάνω να αναδείξουμε και τοπικά τη σημασία της πλατφόρμας STOP-BULLYING.GOV.GR ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Η όποια σε συνδυασμό με τις επιμορφώσεις δασκάλων, καθηγητών και των στελεχών εκπαίδευσης και τον νέο κανονισμό στη λειτουργία των σχολείων με την απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου και την αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων δείχνει μια πρώτη οργανωμένη αντίδραση της πολιτείας απέναντι στο φαινόμενο.
Τέλος, η εμβάθυνση της εκπαίδευσης σε τομείς όπως το ευ ζην, η φροντίδα του περιβάλλοντος, η κοινωνική ευθύνη και η δημιουργική σκέψη μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων, σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του θεσμού επαγγελματικού προσανατολισμού μας δείχνουν πως έχει επιτέλους υιοθετηθεί μια ολιστική προσέγγιση, με τον μαθητή ως άνθρωπο, στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας.
Προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν και η προσπάθεια συνεχίζεται αναδεικνύοντας ωστόσο για άλλη μια φορά την ειδοποιό διαφορά σε επίπεδο προσέγγισης αναμεσά σε όσους προσπαθούν να λυθούν τα ζητήματα με όσους απλά αγωνιούν για να καπηλευτούν την αγωνία των γονιών για τη στελέχωση και σωστή λειτουργία των σχολείων μας.