Αύξηση 8,4% σε σχέση με το 2022 και κατά 12% σε σύγκριση με το 2019 κατέγραψε η επιβατική κίνηση στα 14 Ελληνικά Περιφερειακά Αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, το 10μηνο του έτους καθώς εξυπηρέτησαν συνολικά 32,3 εκατομμύρια επιβάτες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης ο κ. Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, στα 13 αεροδρόμια καταγράφηκε άνοδος σε σχέση με πέρσι (Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Κέρκυρα, Χανιά, Κως, Σαντορίνη, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Άκτιον, Σκιάθος, Σάμος, Μυτιλήνη, Καβάλα) ενώ μείωση εμφάνισε η επιβατική κίνηση μόνο στη Μύκονο στο 1,9%.
Η διεθνής κίνηση αντιστοιχεί στο 80% του συνόλου ενώ οι κορυφαίες αγορές κατά τη διάρκεια του 10μήνου ήταν κατά σειρά: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Σκανδιναβία, Ιταλία, Πολωνία, Ολλανδία, Γαλλία, Αυστρία, Ισραήλ και Τσεχία.
Ο Νοέμβριος που διανύουμε σύμφωνα με τον κ. Βήλο κινείται σε πολύ καλά επίπεδα, εκτιμάται πως έως σήμερα καταγράφει αύξηση της τάξεως του 15% σε σχέση με πέρσι ενώ στο σύνολο του 2023 η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αναμένεται να προσεγγίσει τα 33,8 εκατ. επιβάτες έναντι 31,2 εκατ. το 2022.
Σχετικά με την πορεία το 2024 -χωρίς ωστόσο να μπορούν ακόμα να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις από τις εξελίξεις στο Ισραήλ- ο κ. Βήλος επεσήμανε ότι τα μηνύματα που λαμβάνουμε ως τώρα είναι πως σε επίπεδο capacity θα είναι κατά μέσο όρο στα ίδια με φέτος.
Το στοίχημα της προσέλκυσης τουριστών όλο το έτος
«Επενδύσαμε συνολικά πάνω από 1,8 δισ. ευρώ για την δημιουργία σύγχρονων και ασφαλών πυλών εισόδου στη χώρα και κάθε χρόνο επενδύουμε περίπου 50 εκατ. ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων ενώ ήδη σχεδιάζουμε περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα από αυτά όπως π.χ. στη Σαντορίνη» επεσήμανε ο κ. Βήλος ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη σημασία της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και στον ρόλο που διαδραματίζει η Fraport Greece στην προσέλκυση τουριστών σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Η Fraport Greece, όπως σημείωσε, παρέχει σημαντικά οικονομικά κίνητρα για να προσελκύσει επιπλέον πτήσεις κατά τους χειμερινούς και περιφερειακούς μήνες ενώ συμπράττει με τους εθνικούς και τοπικούς φορείς χαράσσοντας και υλοποιώντας από κοινού προωθητικά προγράμματα σε αγορές που αποτελούν στόχους. Αναφέρθηκε επίσης στο φαινόμενου του υπερτουρισμού σε αρκετές περιοχές της χώρας στην αντιμετώπιση του οποίου μπορεί να συμβάλλει η επιμήκυνση της σεζόν που θα επιτευχθεί και με την αλλαγή, παράλληλα, της κουλτούρας και του επιχειρησιακού μοντέλου από όλους του εμπλεκόμενους φορείς.
Σημείωσε ακόμη πως αλλάζει το προφίλ των επισκεπτών καθώς προτεραιότητά τους δεν είναι πλέον το «ήλιος και θάλασσα» αλλά οι εμπειρίες. Προς αυτή την κατεύθυνση κρίνεται απαραίτητη η αλλαγή στρατηγικής σε πιο ολοκληρωμένες/εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες.
Μεταξύ των σημαντικότερων προκλήσεων, τέλος, που αντιμετωπίζει ο κλάδος του τουρισμού, πέραν της γεωπολιτικής αστάθειας στην ευρύτερη περιοχή, είναι και η έλλειψη προσωπικού. Σύμφωνα με τον κ. Βήλιο υπολογίζεται πως λείπουν 80.000-100.000 εργαζόμενοι σε εστίαση και ξενοδοχεία, κάτι που έχει αρνητικό αντίκτυπο στο επίπεδο εξυπηρέτησης, την ίδια στιγμή μάλιστα που ανεβαίνουν οι τιμές.https://www.cnn.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.