Επ’ αόριστον κατάληψη του Δημοτικού Σχολείου Απλαδιανών Μυλοποτάμου με αίτημα την μη υποβάθμιση του
Δυναμικές Κινητοποιήσεις από γονείς, μαθητές, Πολιτιστικούς Συλλόγους, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και φορείς
Επ’ αόριστον κατάληψη του Δημοτικού Σχολείου Απλαδιανών Μυλοποτάμου με αίτημα την μη υποβάθμιση του
Υπό κατάληψη τελεί από τη Δεύτερα 14 Νοεμβρίου 2022 το Δημοτικό Σχολείο Απλαδιανών Μυλοποτάμου. Γονείς, μαθητές, Τοπική Αυτοδιοίκηση και Πολιτιστικοί Σύλλογοι στην περιοχή του Μέσα Μυλοποτάμου είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις δυναμικές κινητοποιήσεις τους με κεντρικό αίτημα τη μη υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου Απλαδιανών στο οποίο φοιτούν τα παιδιά τους. Αφορμή για την έναρξη των δυναμικών κινητοποιήσεων τους ήταν:
1ον Η απόφαση της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης Ρεθύμνου να προχωρήσει σε μετακίνηση ενός εκπαιδευτικού από το δημοτικό σχολείο Απλαδιανών σε άλλο σχολείο του νομού με συνέπεια το σχολείο να υποβαθμιστεί από τετραθέσιο σε τριθέσιο.
2ον Οι σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικών για τις ειδικότητες: Γυμναστικής, Αγγλικών, Γερμανικών, Πληροφορικής και εικαστικών.
Αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών, γονέων, της Τοπικής Κοινότητας Απλαδιανών και εκπροσωπούν τοπικών φορέων, με τη συμπαράσταση όλων των εκπαιδευτικών του νομού πραγματοποίησαν τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022 παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου με αίτημα το σχολείο να παραμείνει τετραθέσιο και να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την συμμετοχή στην κινητοποίηση η οποία πραγματοποιήθηκε, οι εκπαιδευτικοί του νομού Ρεθύμνου τη Δευτέραν 14 Νοεμβρίου κήρυξαν τρίωρη στάση εργασίας.
Στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε η αντιπροσωπεία με τον Περιφερειακό Διευθυντή Λ. Καρβούνη συζητήθηκε το επίμαχο ζήτημα όπου και υποστήριξαν ότι η υποβάθμιση του σχολείου σε τριθέσιο δεν είναι μονόδρομος. Το επιχείρημα, ότι δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις ως προς το χρόνο προϋπηρεσίας οι 4 εκπαιδευτικοί για να καταλάβουν τη θέση του Διευθυντή του σχολείου μετά τη συνταξιοδότηση του προηγούμενου διευθυντή, δεν ευσταθεί καθώς ο νομοθέτης έχει καταρτήσει ειδική πρόβλεψη για τέτοιες περιπτώσεις. Συγκεκριμένα στο άρθρο 42, παράγραφο 4 του 4823/21 προβλέπεται ότι: «Οι θέσεις Προϊσταμένων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αφορούν στις σχολικές μονάδες οργανικότητας δύο (2) και τριών (3) θέσεων. Ο Προϊστάμενος διθέσιας ή τριθέσιας σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της οποίας η λειτουργικότητα, μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο, διαμορφώνεται, με βάση τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών, σε τέσσερα (4) τμήματα και άνω, ορίζεται για το σχολικό έτος αυτό προσωρινά ως αναπληρωτής διευθυντής της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα εδάφια τρίτο έως πέμπτο της παρ. 3.»
Τον αγώνα γονιών και παιδιών στηρίζει και η Πανελλήνια Πολιτιστική Ένωση Μυλοποταμιτών με πρωτοβουλία της οποίας κατατίθεται αίτημα στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας για να μην υλοποιηθεί η προγραμματισμένη υποβάθμιση του σχολείου και να καλυφθούν άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Οι νέοι της περιοχής Μυλοποτάμου έχουν ανάγκη την εκπαιδευτική θωράκισή τους
Όπως επισημαίνουν «Είναι τουλάχιστον απογοητευτικό, μετά από τρείς μήνες έναρξης της σχολικής περιόδου, να μην έχει καταστεί εφικτό να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που υπάρχουν τόσο στο δημοτικό σχολείο Απλαδιανών, όσο και στα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής. Η παιδεία αποτελεί το ισχυρότερο όπλο απέναντι σε κάθε είδους παραβατικότητα και παράνομες δραστηριότητες που ελλοχεύουν σ΄ αυτή τη δύσκολη περιοχή. Η παιδεία είναι εκείνο το ύψιστο αγαθό το οποίο, όταν αποκτηθεί, αποτελεί ασπίδα προστασίας των νέων ανθρώπων. Οι νέοι της περιοχής Μυλοποτάμου έχουν ανάγκη την εκπαιδευτική θωράκισή τους. Έχουν ανάγκη τη μόρφωση, καθώς μέσω αυτής μπορούν να δημιουργήσουν να εξελιχθούν και να γίνουν χρήσιμοι άνθρωποι για τους ίδιους, τις οικογένειές τους και την κοινωνία. Γι’ αυτό και εμείς ενώνουμε τις φωνές μας με την τοπική κοινωνία και Ζητάμε απεγνωσμένα από το Υπουργείο Παιδείας, να ενσκήψει στο καυτό αυτό ζήτημα της περιοχής μας και να συμβάλλει στην άμεση επίλυσή του».
Τα σχόλια είναι κλειστά.