ΕΛΜΕ Ηρακλείου : 12+1 ψέματα για Ωνάσεια Σχολεία

Ημερομηνία:

ΕΛΜΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ: 12+1 ΨΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το Υπουργείο Παιδείας, θορυβημένο προφανώς από τις τεκμηριωμένες και μαζικές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών, διαμοίρασε πρόσφατα στις σχολικές μονάδες προπαγανδιστικό υλικό υπέρ των Ωνάσειων Σχολείων, με τίτλο «12+1 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ».

Ως απάντηση στη σπουδή της Κυβέρνησης να παραχαράξει ξανά την πραγματικότητα και με φληναφήματα να προσπαθήσει να παρουσιάσει μια καταστροφή ως… μεγάλη και καινοτόμο επιτυχία, ανατρέπουμε ένα προς ένα τα 12+1 μεγάλα ψέματά της για τα Ωνάσεια σχολεία.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν:

1. Δεν καταργούνται σχολικές μονάδες

Ψέμα! Με τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα Ωνάσεια, υποδεχόμενα δηλαδή μαθητές μέσα από διαδικασία εξετάσεων, παύουν να απευθύνονται αποκλειστικά στο μαθητικό δυναμικό της περιοχής στην οποία λειτουργούσε το δημόσιο σχολείο πριν τη μετατροπή του σε Ωνάσειο. Τα σχολεία των Δειλινών δε θα είναι πια «των Δειλινών».

2. Κανένας μαθητής δεν απομακρύνεται

Ψέμα! Οι μαθητές της περιοχής που επρόκειτο μελλοντικά να φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, εφόσον αποτύχουν να περάσουν τις απαιτητικές εξετάσεις των Ωνάσειων, θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού σχολική στέγη, επιβαρύνοντας εκ νέου τα ήδη επιβαρυμένα όμορα σχολεία.

3. Οι καθηγητές δεν χάνουν τις θέσεις τους

Ψέμα! Εφόσον δεν επιθυμούν ή δεν κατορθώσουν να προσαρμοστούν στις (ομιχλώδεις, ακόμη) απαιτήσεις των Ωνάσειων, θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού οργανική θέση.

4. Τα Ωνάσεια ανήκουν στο Δημόσιο

Ψέμα! Μετά τα ΕΠΑ.Λ., η Κυβέρνηση επεκτείνει τη συμμετοχή ιδιωτών στις διοικήσεις σχολείων και στα Ωνάσεια. Το Ίδρυμα Ωνάση θα έχει λόγο στο πώς θα λειτουργούν αυτά τα σχολεία, μέσα από τη συμμετοχή μελών του στην εννιαμελή Διοικούσα Επιτροπή. Το Υπουργείο Παιδείας δε θα έχει την αποκλειστική ευθύνη και εποπτεία, ούτε τα σχολεία αυτά θα ακολουθούν αποκλειστικά το αναλυτικό πρόγραμμα των Δημόσιων Σχολείων.

5. Προτεραιότητα στην τοπική κοινωνία

Ψέμα! Με βάση τη διακήρυξη, κατ’ ελάχιστο το 40 -60% των μαθητών που θα φοιτούν στα Ωνάσεια θα προέρχονται απ’ το δημοτικό διαμέρισμα ή τον Δήμο όπου λειτουργεί το Ωνάσειο. Στο Ηράκλειο, για παράδειγμα, αυτή η περιοχή περιλαμβάνει πολλές δεκάδες χιλιάδες ανθρώπων και υπερβαίνει σε πολλαπλάσια έκταση τη γεωγραφική κατανομή του 9ου Γυμνασίου και του 10ου Λυκείου.

6. Η φοίτηση στα Ωνάσεια είναι απολύτως δωρεάν

Ψέμα! Η απαιτητική προετοιμασία για να πετύχει κάποιος στις εξετάσεις εισαγωγής και το ανταγωνιστικό περιβάλλον που θα αντιμετωπίσει μέσα στο Ωνάσειο Σχολείο, συνεπάγονται μεγάλη δαπάνη για τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Αυτό καταδεικνύει και η πενταετής εμπειρία από τα Πρότυπα Σχολεία, στα χνάρια των οποίων φιλοδοξούν να περπατήσουν και τα Ωνάσεια.

7. Αναβάθμιση του σχολείου σας

Ψέμα! Καταρχάς δε θα είναι το σχολείο «μας», αλλά το σχολείο κάποιων άλλων. Οι μαθητές που θα εισαχθούν κατά κανόνα θα προέρχονται από κοινωνικά στρώματα με υψηλό πολιτισμικό κεφάλαιο και οικονομική άνεση, άρα θα είναι ήδη «αναβαθμισμένοι» από το οικογενειακό τους περιβάλλον· αυτοί θα είναι που θα αναβαθμίσουν το σχολειό και όχι το αντίστροφο.

8. Όμιλοι και σύνολα που ανοίγουν ορίζοντες

Ψέμα! Σε πάμπολλα Δημόσια Σχολεία τρέχουν ήδη προγράμματα και δράσεις εκπαιδευτικών με πραγματικό αποτύπωμα στις κοινωνικές, πολιτισμικές και μαθησιακές δεξιότητες των μαθητών. Μάλιστα πολλοί εκπαιδευτικοί ήδη εργάζονται υπερωριακά για να επιτελέσουν με μεράκι το παιδαγωγικό τους έργο, πέραν της στυγνής διεκπεραίωσης της ύλης, χωρίς να λαμβάνουν ούτε ευρώ για την -εκτός ωραρίου και καθηκοντολογίου- εργασία τους. Οι θολές και γενικόλογες διακηρύξεις των Ωνάσειων για… διεύρυνση οριζόντων, χωρίς να συγκεκριμενοποιείται το παραμικρό, ωχριούν μπροστά στην πραγματικότητα πολλών Δημόσιων Σχολείων.

9. Ανοιχτά στην τοπική κοινωνία

Ψέμα! Τα Ωνάσεια σχολεία, με τον τρόπο εισαγωγής και επιλογής των μαθητών, αποκλείουν την τοπική κοινωνία. Μόνο το πραγματικό Δημόσιο Σχολείο είναι αληθινά ανοιχτό στις τοπικές κοινωνίες και λειτουργεί συμπεριληπτικά και όχι με ταξικά και οικονομικά στεγανά.

10. Προετοιμασία για εξετάσεις εισαγωγής μέσα από το Ψηφιακό Φροντιστήριο

Ψέμα! Η μόνη αλήθεια εδώ, είναι ότι το ίδιο το Υπουργείο αναγνωρίζει κυνικά την ανάγκη προετοιμασίας για τις εξετάσεις εισαγωγής. Καμιά σοβαρή προετοιμασία δε μπορεί να λάβει χώρα με ασύγχρονη ψηφιακή διδασκαλία, την ώρα που τα παιδιά των εύπορων οικογενειών θα προετοιμάζονται επίπονα, μέσα από διά ζώσης φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα.

11. Ειδικές εξετάσεις που δεν αφορούν μόνο γνώσεις, αλλά τεστ δεξιοτήτων

Ψέμα! Η εμπειρία των Πρότυπων Σχολείων ήδη έχει καταδείξει ότι θα μιλάμε για εξετάσεις πάνω σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Το αόριστο «τεστ δεξιοτήτων» θυμίζει λίγο τη… συνέντευξη στη διαδικασία επιλογής στελεχών: μια ευκαιρία, δηλαδή, να παρακαμφθεί το ήδη διάτρητο αδιάβλητο της διαδικασίας εισαγωγής προκειμένου να εξυπηρετηθούν συμφέροντα.

12. Προσβασιμότητα για όλους: μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Ψέμα! Και ίσως το πιο κραυγαλέο. Καμία πρόβλεψη για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες δεν υπάρχει, καμιά αναφορά σε τμήματα ένταξης ή σε ειδική αγωγή. Η εμπειρία των Πρότυπων Σχολείων έχει καταδείξει ότι αυτοί οι μαθητές δεν κατορθώνουν, κατά κανόνα, να εισαχθούν. Στα σχολεία αυτά είναι άγνωστες λέξεις οι έννοιες της παράλληλης στήριξης και της ένταξης.

Τα Ωνάσεια Σχολεία θα είναι ανοιχτά στη σχολική κοινότητα και στη γειτονιά

Ψέμα! Καταδείξαμε ήδη ότι τα σχολεία αυτά αποκλείουν και δε συμπεριλαμβάνουν, δεν αίρουν αλλά βάζουν κοινωνικά στεγανά, εξαλείφουν την κοινωνική κινητικότητα, δημιουργούν θύλακες και νησίδες μιας υποτιθέμενης και κακώς εννοούμενης «αριστείας».

Όσα προπαγανδιστικά φυλλάδια και να μοιράσει το Υπουργείο Παιδείας, δε μπορεί να αλλοιώσει την πραγματικότητα. Και η πραγματικότητα είναι ότι μόνο ένα δυνατό Δημόσιο Σχολείο για όλα τα παιδιά μπορεί να ανταποκριθεί στις κοινωνικές ανάγκες για δωρεάν και αναβαθμισμένη Παιδεία για όλους, και όχι μόνο για λίγους.

Οτιδήποτε υπονομεύει την ουσιαστική ενίσχυση και τη συνοχή της Δημόσιας Παιδείας, γίνεται εκ του πονηρού και καταλήγει να λειτουργεί σε βάρος της κοινωνίας.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Η έκθεση ζωγραφικής «Χρώματα της Φαντασίας» της...

Στους είκοσι οκτώ πίνακες περιλαμβάνονται προσωπογραφίες οι οποίες εκφράζουν...

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα Κοινωνικής Υπηρεσίας...

Από τον Δήμο Χανίων και την Ecogenia. Με μια μεγάλη...

Η έκθεση ζωγραφικής «Χρώματα της Φαντασίας» της...

Στους είκοσι οκτώ πίνακες περιλαμβάνονται προσωπογραφίες οι οποίες εκφράζουν...

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα Κοινωνικής Υπηρεσίας...

Από τον Δήμο Χανίων και την Ecogenia. Με μια μεγάλη...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Η έκθεση ζωγραφικής «Χρώματα της Φαντασίας» της Αγάπης Χρηστίδη στη Δημοτική Πινακοθήκη Ηρακλείου

Στους είκοσι οκτώ πίνακες περιλαμβάνονται προσωπογραφίες οι οποίες εκφράζουν...

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα Κοινωνικής Υπηρεσίας «Χανιά 2025»

Από τον Δήμο Χανίων και την Ecogenia. Με μια μεγάλη...

Περίπου 70.000 ευρώ μετρήθηκαν μέσα στο κλεμμένο ΑΤΜ που …έπεσε στο δρόμο

Ερευνώνται DNA και αποτυπώματα. Το ποσό των 69.740 ευρώ περιείχε...

Η άσκηση «χαρίζει» χρόνια ζωής; Η επιστήμη έχει την απάντηση

Νέες φινλανδικές μελέτες προσπαθούν να ανακαλύψουν αν όντως η...