Το έλλειμμα παιδείας, το οποίο νεότερες ευρωπαϊκές έρευνες αποδίδουν στους αποφοίτους του ελληνικού σχολείου, σχετίζεται με την υποβάθμιση των κλασικών γραμμάτων και την απομάκρυνση από το όραμα της ανθρωπιστικής παιδείας». Αυτό επισημαίνει το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ) μιλώντας για προβλήματα, ελλείψεις και αστοχίες στις οδηγίες διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων.
Ειδικότερα, η ΠΕΦ αναφέρει ότι οι οδηγίες διδασκαλίας όχι μόνον δεν επιλύουν τα προβλήματα, αλλά οξύνουν και τα υπάρχοντα, προσθέτοντας ότι οι οδηγίες για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, έχουν επιτείνει τη σύγχυση και το άγχος εκπαιδευτικών και μαθητών. Ενδεικτικά:
• Στην Ιστορία Γ΄ Λυκείου Θεωρητικού Προσανατολισμού, οι οδηγίες δεν συνοδεύονται από το αναγκαίο corpus πηγών και την αντίστοιχη θεωρία για την αξιοποίησή του από τους μαθητές.
• Στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ΄ Λυκείου η υπουργική απόφαση στις 2/8/2019 περιορίζει την αξιολόγηση των μαθητών σε ό,τι αφορά τη Λογοτεχνία σε ένα ερώτημα που βαθμολογείται με το 15% της συνολικής βαθμολογίας. «Θεωρούμε υποβάθμιση του μαθήματος της Λογοτεχνίας την ισχνή μοριοδότησή του σε ένα και μόνον θέμα», λέει.
• Για το γυμνάσιο, ιδιαζόντως προβληματική είναι η κατάσταση που διαμόρφωσαν οι οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας, με τις οποίες το υπουργείο υιοθετεί αυτούσιο το πρόγραμμα σπουδών της προηγούμενης ηγεσίας, το οποίο μάλιστα είχε ως αντιπολίτευση καταγγείλει. Η ΠΕΦ ζητεί την επαναφορά του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στα εξεταζόμενα κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου στο γυμνάσιο και στη Β΄ Λυκείου, την επαναφορά της διδασκαλίας και της αξιολόγησης του μαθήματος των Λατινικών για τους υποψηφίους της Ομάδας Ανθρωπιστικού Προσανατολισμού και την επαναφορά του μαθήματος της Ιστορίας Γενικής Παιδείας στη Γ΄ Λυκείου. Χαρακτηριστικά, λέει ότι οι φετινοί τελειόφοιτοι θα αποφοιτήσουν από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεν θα έχουν διδαχθεί την Ιστορία του 19ου και του 20ού αιώνα.ΠΗΓΗ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Τα σχόλια είναι κλειστά.