Ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ, Βασίλης Διγαλάκης έκανε σήμερα την ακόλουθη δήλωση:
«Ψέματα, λαϊκισμός και κυνική διαστρέβλωση της πραγματικότητας για μικροπολιτικούς λόγους. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος που ξέρουν να βαδίζουν στον ΣΥΡΙΖΑ, αυτόν τον δρόμο ακολούθησαν χθες από τα Χανιά ο κ. Σπίρτζης και ο κ. Πολάκης. Δεν ήταν η πρώτη φορά δυστυχώς. Ας δούμε τι ισχυρίστηκαν και ποια είναι τα πραγματικά δεδομένα:
Ψέμα 1ο: Ουδέποτε έχω δηλώσει ότι το νέο κτήριο για τη στέγαση του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ Κισάμου θα κατασκευαζόταν σε ένα χρόνο. Αυτό και πρακτικά δεν μπορεί να γίνει για όποιον γνωρίζει τα απολύτως στοιχειώδη αναφορικά με τα δημόσια έργα.
Αν ο κ. Πολάκης, που το επικαλέστηκε, βρει ένα βίντεο με τέτοια δήλωσή μου, θα παραιτηθώ. Αν δεν βρει, δεν περιμένω ότι ο κ. Πολάκης έχει το ηθικό ανάστημα να ζητήσει δημόσια συγνώμη. Θα επιλέξει να κρυφτεί, κατά την προσφιλή του τακτική, μετά τη “λάσπη στον ανεμιστήρα”. Το ίδιο έχει κάνει ήδη άλλες δύο φορές στο παρελθόν όταν αναφέρθηκε -πάλι με ψέματα- στο πρόσωπό μου.
Σε ό,τι αφορά στο έργο, σήμερα, αφού αντιμετωπίστηκαν μια σειρά από θέματα, μελετητικά και γραφειοκρατικά, και αφού υλοποιήθηκε έγκαιρα η βέλτιστη λύση για την προσωρινή στέγαση μαθητών και εκπαιδευτικών, έχει γίνει ο διαγωνισμός για την κατεδάφιση του παλαιού, πλήρως ακατάλληλου ακόμα και πριν από τον ισχυρό σεισμό, σχολικού συγκροτήματος στην Κίσαμο.
Το κόστος της κατεδάφισης έχει αναλάβει η ΚΤΥΠ Α.Ε., ο ενιαίος κατασκευαστικός φορέας του ελληνικού κράτους για όλες τις δημόσιες κτηριακές υποδομές. Με βάση τον υφιστάμενο σχεδιασμό, η κατεδάφιση θα γίνει μέχρι το καλοκαίρι. Παράλληλα, η ΚΤΥΠ προχωρά τις μελέτες, έτσι ώστε το συγκεκριμένο έργο να είναι από τα πρώτα που θα ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ, σε συνεννόηση με την Περιφέρεια Κρήτης.
Ψέμα 2ο: Οι ισχυρισμοί Σπίρτζη – Πολάκη ότι καθυστερεί και μάλιστα εσκεμμένα η κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ. Ας θυμηθούμε αρχικά τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ. Από το 2015 έως το 2018 δεν έκανε τίποτα ουσιαστικά. Μάλιστα απαξίωσε τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, ο οποίος επρόκειτο να κάνει τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού για τον ΒΟΑΚ.
Θυμήθηκε τον ΒΟΑΚ το 2018, αφού είχαν χαθεί ήδη τρία χρόνια, και σχεδίασε ένα νέο εθνικό δρόμο “στο πόδι”, από τα Χανιά έως το Ηράκλειο! Ενδεικτικό της προχειρότητας και της επιπολαιότητας με την οποία αντιμετώπισε το έργο είναι το γεγονός ότι ξεκίνησε τη μελέτη κυκλοφοριακού φόρτου αφού είχε αρχίσει νωρίτερα η διαγωνιστική διαδικασία, χωρίς καμία μελέτη (δηλαδή τα πράγματα έγιναν ανάποδα) και αφού είχαμε αντιδράσει έντονα οι Κρητικοί, λέγοντας ότι ο νέος ΒΟΑΚ πρέπει να ξεκινά από την Κίσαμο και να ολοκληρώνεται στη Σητεία, όπως τον σχεδιάζει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ. Όσο για τη χάραξη που μας παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ; Ήταν πραγματικά ένα “γονατογράφημα”, σε κλίμακα 1:5.000! Αστεία πράγματα.
Σήμερα, πλέον, χάρη στη μεθοδική δουλειά που έγινε το προηγούμενο χρονικό διάστημα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο ΒΟΑΚ προχωρά με σχέδιο και μελετητική ωριμότητα. Έχουν δημοπρατηθεί και βρίσκονται σε τελική φάση συμβασιοποίησης τα δύο τμήματα στην ανατολική πλευρά του νησιού (Χερσόνησος – Νεάπολη, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος), ενώ έχουμε μπει στο τελικό στάδιο για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του μεγάλου τμήματος Κίσαμος – Χερσόνησος.
Ψέμα 3ο: Ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ έχει εγκαταλείψει τα Χανιά και την Κρήτη. Κραυγαλέο ψέμα, που αποδεικνύεται από την πορεία συγκεκριμένων μεγάλων έργων, σε συνδυασμό με τα πολλά “μικρότερα” έργα των Δήμων, που ανακοινώνονται κατά καιρούς και τα οποία χρηματοδοτούνται απευθείας από το Υπουργείο Εσωτερικών. Μόνο από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει ένας προϋπολογισμός, που ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ και αφορά αποκλειστικά και μόνο στην Κρήτη. Πλην του ΒΟΑΚ, στον οποίο ήδη αναφέρθηκα, σημειώνω ενδεικτικά δύο σημαντικά έργα της Π.Ε. Χανίων:
• Φράγμα Ταυρωνίτη: Το έργο, που θα δώσει λύση σε σημαντικά χρόνια προβλήματα άρδευσης και ύδρευσης περιοχών της Π.Ε. Χανίων, βρίσκεται στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ προκειμένου να λάβει έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή και να ακολουθήσει η δημοπράτηση, μέσω ΣΔΙΤ, με προϋπολογισμό 365 εκατ. ευρώ.
• Δικαστικό Μέγαρο Χανίων: Έχει εγκριθεί από τη Διυπουργική ΣΔΙΤ η πρόταση υπαγωγής ενός συνολικού προγράμματος για νέα δικαστικά μέγαρα στην Κρήτη, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ.
Ψέμα 4ο: Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ νομοθετήθηκε Κεντρικό Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Τεχνικών Έργων για αυτόματες αναθεωρήσεις τιμών στα δημόσια έργα και ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ το κατάργησε. Η αλήθεια είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ενεργοποίησε ποτέ το Παρατηρητήριο και είναι ψέμα ότι η ΝΔ κατάργησε τον νόμο. Αντίθετα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έβγαλε πίνακες αναθεώρησης τον περασμένο Δεκέμβριο, οι οποίοι καλύπτουν μέχρι και το τρίτο τρίμηνο του 2021. Θυμίζω ότι πίνακες αναθεώρησης είχαν να βγουν από το 2012.
Με βάση όλα τα παραπάνω, καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του για όσα είπαν χθες από τα Χανιά ο κ. Σπίρτζης και ο κ. Πολάκης και για την πολιτική τους αξιοπιστία».
Τα σχόλια είναι κλειστά.