Σε αναβρασμό οι τουριστικοί επιχειρηματίες της Κρήτης – 85 χιλ. κρατήσεις χάθηκαν με την κατάρρευση του FTI

Ο σύνδεσμος ξενοδόχων Κρήτης συναντήθηκε στο Ρέθυμνο και μίλησε για την λειψυδρία, την έλλειψη προσωπικού και την προβολή του νησιού

Πολύ σοβαρή διαρροή αναμένουν οι κρητικοί ξενοδόχοι από την κατάρρευση του ταξιδιωτικού οργανισμού FTI, αφού τα πακέτα των 85 χιλιάδων περίπου κρατήσεων που είχαν γίνει ακυρώθηκαν την επόμενη κιόλας ημέρα από εκείνη που ο μέχρι πρότινος κορυφαίος τουρ οπερέιτορ ανακοίνωσε την αναστολή της λειτουργίας του.

Και μπορεί ο ταξιδιωτικός οργανισμός TUI να δήλωσε πώς αναλαμβάνει τα πακέτα αυτά, στην πράξη τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Γιατί, όπως εξηγεί στην Κ.Ε. και στο GOODnet.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου Μανώλης Τσακαλάκης, εκτιμάται ότι τουλάχιστον οι μισοί από τους τουρίστες που είχαν κλείσει με τον FTI τις διακοπές τους στην Κρήτη, είναι πιθανό να μην καταλήξουν στο νησί μας. Άλλοι, λέει ο κ. Τσακαλάκης, θα έρθουν με την TUI, αλλά άλλοι είναι πιθανό να αλλάξουν προορισμό διακοπών.

Επομένως, πρόκειται για μία οικονομική ζημιά που στην αρχή της σεζόν οι ξενοδόχοι της Κρήτης δεν υπολόγιζαν.

Αυτά και πολλά ακόμα ανοιχτά και «καυτά» θέματα του κλάδου συζήτησαν τα μέλη του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης, που έκαναν συνεδρίαση του διευρυμένου διοικητικού τους συμβουλίου την Τρίτη στο Ρέθυμνο, προκειμένου να εκτιμηθεί η εξέλιξη της τουριστικής περιόδου, μετά και την κήρυξη της πτώχευσης του τρίτου σε μέγεθος τουριστικού οργανισμού της Γερμανίας FTI.

Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν θέματα όπως η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος μέσω της εκπαίδευσης του προσωπικού των ξενοδοχείων, η τιμολογιακή πολιτική για την επόμενη τουριστική περίοδο, η τροποποίηση του καταστατικού προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν και άλλοι φορείς της φιλοξενίας, το ενδεχόμενο λειψυδρίας και μέτρα εξοικονόμησης νερού και η έλλειψη προσωπικού στα ξενοδοχεία.

Στην συνεδρίαση παρευρέθηκαν επίσης φορείς από τον δημόσιο και ιδιωτικό φορέα, οι οποίοι συμφώνησαν ότι η Κρήτη, σαν ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς, πρέπει να προχωρήσει σε ενέργειες ώστε να πιστοποιηθεί σαν Βιώσιμος και φιλικά προς το περιβάλλον προορισμός.

Σε αναβρασμό ο ξενοδοχειακός κόσμος

Αν κάπως μπορεί να περιγράψει τη διάθεση των ξενοδόχων της Κρήτης είναι η λέξη «αναβρασμός». Μιλώντας με τον κ. Τσακαλάκη, ταμία σήμερα του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης (υπήρξε ο πρώτος πρόεδρος του συνδέσμου), καταλαβαίνει κανείς πως σήμερα οι ξενοδόχοι αισθάνονται ότι ο κλάδος σηκώνει το βάρος της οικονομίας της χώρας, ενώ την ίδια στιγμή οι ίδιοι δεν έχουν την ανταπόδοση που θέλουν.

Αναφερόμενος στο «πράσινο τέλος», ο κ. Τσακαλάκης τονίζει πως οι επιχειρηματίες του τουρισμού δεν έχουν πρόβλημα να τα αποδίδουν στο κράτος. «Να μένουν όμως τα χρήματα στον τόπο μας, να βλέπουμε έργα για τον τόπο μας. Να τα πληρώσουμε αλλά να δούμε και αποτέλεσμα. Υποκαθιστούμε το κράτος, που μας κατακλέβει και δεν κάνει τίποτα. Έλεος πια», λέει αγανακτισμένος ο κ. Τσακαλάκης, που τονίζει πως ούτε στην Ελλάδα συνολικά ούτε στην Κρήτη ειδικότερα υπάρχει ζήτημα υπερτουρισμού. «Έλλειψη υποδομών και διαχείρισης» υπάρχει λέει ο ρεθυμνιώτης ξενοδόχος, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Μαγιόρκα, που έχει την έκταση του νομού Ρεθύμνου και κάθε χρόνο υποδέχεται τουρίστες ίσους με όσους υποδέχεται όλη η Ελλάδα. «Εκεί γιατί δεν έχουν τέτοια θέματα;», αναρωτιέται.

«Στόχος μας είναι να έχουμε δυνατή φωνή και υπολογίσιμη παντού. Σε φορείς, σε οργανισμούς, στα υπουργεία, παντού», συμπληρώνει ο κ. Τσακαλάκης, λέγοντας πως «πλούτο παράγει ουσιαστικά ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα και το μεγαλύτερο μέρος του ο τουρισμός».

Οι κρητικοί ξενοδόχοι εξέφρασαν ακόμα τον πολύ μεγάλο προβληματισμό τους για το ζήτημα της λειψυδρίας, ζητώντας να γίνουν τα απαραίτητα έργα αντιμετώπισης του θέματος, ιδιαίτερα στην ανατολική Κρήτη.

Πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση στελεχών

Στην διάρκεια της συνάντησης των ξενοδόχων του νησιού συζητήθηκε και το ζήτημα της έλλειψης καταρτισμένου προσωπικού. Η στελέχωση με αλλοδαπούς από τρίτες χώρες δεν είναι μια ικανοποιητική λύση για τους ξενοδόχους, καθώς πρόκειται για προσωπικό, που δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο για τον τουρισμό.

Έτσι, όπως τόνισε ο κ. Τσακαλάκης, «θα συνεργαστούμε με τις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων και αν δεν υπάρχουν κατάλληλοι εκπαιδευτές, θα ανοίξουμε δική μας, ιδιωτική σχολή τουριστικών επαγγελμάτων, για να εκπαιδεύονται άνθρωποι με τις προδιαγραφές που θέτουμε οι ξενοδόχοι».

Και προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, οι ξενοδόχοι σκοπεύουν να δημιουργήσουν και «ίδρυμα για υποτροφίες για φοιτητές, μεταπτυχιακούς φοιτητές και στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας».

Όσο για την προβολή της Κρήτης, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί μία διαφημιστική εταιρεία, αλλά και μία πλατφόρμα “visit crete”, με σκοπό την διαφήμιση του νησιού, αλλά και την ενιαία πολιτική κρατήσεων! Ακόμα, δηλώνουν πως θα αναζητήσουν χρηματοδοτήσεις από σπόνσορες, ιδιώτες και μη.

«Τέρμα τα φέσια»

Ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα που συζήτησαν οι κρητικοί ξενοδόχοι ήταν τα … φέσια από τους τουρ οπερέιτορς και τους προμηθευτές. Θα εφαρμόσουν πλέον, λέει ο κ. Τσακαλάκης, μία ενιαία γραμμή σε επίπεδο Κρήτης και αν κάποιοι τουρ οπερέιτορς δεν πληρώνουν έγκαιρα, θα «αποπέμπονται». Το ίδιο θα ισχύει, λέει, και για τους προμηθευτές.https://goodnet.gr/

Τα σχόλια είναι κλειστά.