Οι «κερδισμένοι» του τουρισμού – Ποιοι «ποντάρουν» στις αυξημένες αφίξεις

Ημερομηνία:

«Ώθηση» στις πωλήσεις και τον τζίρο τους, από τις αφίξεις τουριστών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αναμένουν μία σειρά από κλάδοι της οικονομίας που σχετίζονται με τον τουρισμό, όπως η εστίαση και το λιανεμπόριο αλλά και επιμέρους κλάδοι των τροφίμων, όπως των αναψυκτικών, της μπύρας, των εμφιαλωμένων νερών και των παγωτών.

Την ίδια στιγμή και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ετοιμάζονται, ενόψει καλοκαιριού, να δώσουν τη «μάχη των νησιών», «ποντάροντας» στη δυναμική που δίνει η αυξημένη τουριστική κίνηση. Κάτι άλλωστε που αποτυπώνεται και στις σημαντικές επενδύσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη των δικτύων τους στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.

Στον κλάδο του λιανεμπορίου, ο οποίος τους πρώτους μήνες του έτους κινήθηκε με υποτονικούς ρυθμούς, οι επαγγελματίες, ειδικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προσδοκούν ανάκαμψη του τζίρου τους, τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω των τουριστικών αφίξεων. Ενδεικτικά, άλλωστε, της σύνδεσης λιανεμπορίου και τουρισμού είναι όσα ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας μιλώντας στο «Future of Retail 2024», εξηγώντας πως το 15% της ταξιδιωτικής δαπάνης κατευθύνεται στο εμπόριο και συγκεκριμένα, το 9% στο γενικό εμπόριο και το υπόλοιπο 6% στον κλάδο των τροφίμων.

Μεγάλες προσδοκίες από τις αφίξεις τουριστών, έχει παραδοσιακά και ο κλάδος της εστίασης, κυρίως στις τουριστικές περιοχές της χώρας, στις οποίες τους καλοκαιρινούς μήνες ο τζίρος αυξάνεται κατακόρυφα, δίνοντας στους επαγγελματίες «ανάσα» για το σύνολο του έτους. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, η ποσοστιαία συμβολή του κλάδου της εστίασης στην ελληνική τουριστική δραστηριότητα ανέρχεται στο 18%.

Σημαντική τέλος είναι η «ώθηση» που δίνει ο τουρισμός σε επιμέρους κλάδους των τροφίμων. Σε αναψυκτικά, εμφιαλωμένο νερό, μπύρες και παγωτά, οι πωλήσεις των οποίων επηρεάζονται από την εποχικότητα, τις υψηλές θερμοκρασίες και την αυξημένη κατανάλωση, τα πλάνα των επιχειρήσεων εστιάζουν στη στρατηγική τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες κυρίως σε ό,τι αφορά το κανάλι της επιτόπιας κατανάλωσης.https://www.cnn.gr/

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Ελαιόλαδο: Πλημμυρίζουν οι αγορές με τυνησιακό –...

Οι αυξημένες ποσότητες με ελαιόλαδο που εισάγονται από χώρες...

Πάσχα 2025: Έρχονται τα «Καλάθια» για ενίσχυση...

Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι...

Ελαιόλαδο: Πλημμυρίζουν οι αγορές με τυνησιακό –...

Οι αυξημένες ποσότητες με ελαιόλαδο που εισάγονται από χώρες...

Πάσχα 2025: Έρχονται τα «Καλάθια» για ενίσχυση...

Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός 4-2: Νίκη τίτλου για τους ερυθρόλευκους

Ο Ολυμπιακός νίκησε εύκολα τον Παναθηναϊκό (4-2) και πανηγύρισε...

Χανιά:Παρουσίαση βιβλίου Ευάγγελου Φιλόπουλου στο Καφέ «Κήπος»

παρουσίαση του βιβλίου του Ευάγγελου Φιλόπουλου, Προέδρου της Ελληνικής Αντικαρκινικής...

Εορτολόγιο 31 Μαρτίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

Σήμερα, Δευτέρα 31 Μαρτίου, σύμφωνα με το εορτολόγιο του...

Τον Απρίλιο και μέχρι το Πάσχα ανοίγουν τα περισσότερα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου

Οι πρώτες πτήσεις τσάρτερ προσγειώθηκαν ήδη από την Πέμπτη...