Μετά την έγκριση των όρων του δανείου από το Δημοτικό Συμβούλιο ύψους 27 εκατ. ευρώ ξεκινά η “μάχη” της… λακκούβας αφού θα ξεκινήσουν να εκτελούνται εργολαβίες ασφαλτοστρώσεων σε ολόκληρο τον Δήμο Ηρακλείου: πόλη, τοπικές κοινότητες, οικισμοί.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γιώργος Σισαμάκης εξηγεί στο Cretalive το πλάνο του Δήμου και της Υπηρεσίας ώστε να αποφευχθούν τα μπαλώματα στους δρόμους της πόλης αλλά και να περιοριστεί η όχληση των κατοίκων.
«Θα γίνει πλήρης αποκατάσταση οδών και δρόμων που βρίσκονται σε όλες τις δημοτικές κοινότητες του Δήμου Ηρακλείου: Αλικαρνασσός, πρώτη, δεύτερη, τρίτη και τέταρτη κοινότητα. Γίνεται μία προσπάθεια όπου έχει αποκαταστήσει δίκτυα η ΔΕΥΑΗ, να πηγαίνει και η ιδιωτική εταιρεία που “περνάει” τις οπτικές ίνες και μετά να κάνουμε αποκατάσταση εμείς ούτως ώστε να μην γίνεται “ράβε ξήλωνε” στα οδοστρώματα της πόλης».
Οι αδειοδοτήσεις που θα δίνονται στην ιδιωτική εταιρεία για τις οπτικές ίνες είναι είτε μηνιαίες είτε δίμηνες ώστε να ακολουθούν στη συνέχεια τα συνεργεία του δήμου και να μην μπορεί να μπει η εταιρεία σε δρόμους τους οποίους έχει ήδη ασφαλτοστρώσει ο δήμος.
«Προσπαθούμε να γίνει ένας εξορθολογισμός στον προγραμματισμό, μία ορθολογική διαχείριση έτσι ώστε το αποτέλεσμα που θα παίρνουμε από τα χρήματα που θα ρίχνουμε σε ασφαλτικά έργα να είναι το καλύτερο δυνατό και να μη χρειάζεται -εάν δεν υπάρξει κάποια βλάβη στη ΔΕΥΑΗ- να υπάρχουν τομές στα νέα οδοστρώματα» εξηγεί ο αντιδήμαρχος.
Σε ότι αφορά στο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου στόχος από την πλευρά του Δήμου, όπως αναλύει ο ίδιος, είναι να εκτελεστεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα για δύο βασικούς λόγους:
α) για να αρθεί η επικινδυνότητα που υπάρχει το οποίο είναι αυταπόδεικτο και αυτονόητο ότι τα έργα πρέπει να τελειώνουν όσο το δυνατόν συντομότερα και
β) να γλιτώσουμε τις όποιες αναθεωρήσεις που προκύπτουν κάθε χρόνο και επιβαρύνουν τον Δήμο με 15% κατά μέσο όρο σύμφωνα με τα στοιχεία του ΤΕΕ/ΤΑΚ.
«Συνεπώς είναι διττός ο στόχος για την έγκαιρη και αποτελεσματική ολοκλήρωση των έργων: συμφέρει τόσο για λόγους κοινωνικούς, ασφάλειας, αναπτυξιακούς και για οικονομικούς» λέει ο κ. Σισαμάκης.
Το σύνολο του προϋπολογισμού για ασφαλτικά έργα, παρότι πρόκειται για διαφορετικές εργολαβίες, υπολογίζεται περίπου στα 20 εκατ. ευρώ. «Πρακτικά ο στόχος μας είναι να εκτελέσουμε το έργο στο συντομότερο δυνατό χρόνο με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και να ικανοποιήσουμε τις περισσότερες ανάγκες στους δρόμους που έχουν σοβαρά ζητήματα π.χ. υπολογίζουμε λειτουργικότητα, επικινδυνότητα, εξυπηρέτηση κ.τ.λ.» κατέληξε ο αντιδήμαρχος.cretalive.gr