Δεν γίνεται χάρη- Το δικαιούται- Να γίνουν βελτιωτικές κινήσεις ώστε να υπάρξει δικαιότερη κατανομή
Σύσκεψη στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου με υπουργό Ναυτιλίας και βουλευτές, δημάρχους και κτηνοτροφικούς συλλόγους της Κρήτης
Η Κρήτη είναι νησί και πρέπει να ισχύει και γι’ αυτήν το Μεταφορικό Ισοδύναμο, κατ’ αναλογία με τις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές της χώρας, τόνισε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης σε ευρεία σύσκεψη στο Επιμελητήριο Ρεθύμνου.
Στη σύσκεψη μετείχαν ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, ο υφυπουργός Άμυνας και βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Κεφαλογιάννης, οι Βουλευτές Χανίων Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης και Σέβη Βολουδάκη και ο βουλευτής Ηρακλείου Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης,ο ΓΓ του υπουργείου Ναυτιλίας Μανώλης Κουτουλάκης, και ο Κωνσταντίνος Σπυριδάκης, Μέλος ΔΕ Επιμελητηρίου Ρεθύμνου.
Εκ μέρους κτηνοτροφικών συλλόγων μετείχαν: Μανώλης Ορφανουδάκης πρόεδρος αγροτικός σύλλογος δήμου Φαιστού, Μανώλης Καβουσανάκης μέλος Ενιαίου Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας, Μιχάλης Βιαννιτάκηςμέλος Ενιαίου Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας, Ιωάννης Γαϊτάνης πρόεδρος Ενιαίου Αγροτικού Συλλόγου Ιεράπετρας, Γιώργος Βενιεράκης πρόεδρος Επαγγελματιών Κτηνοτρόφων νομού Ρεθύμνου, Ανδρέας Ψαθάκης μέλος Επαγγελματιών Κτηνοτρόφων νόμου Ρεθύμνου, Γρύλλος Παπαδάκης πρόεδρος Κτηνοτροφικού Συλλόγου Μυλοποτάμου, Γιώργος Κλάδος Δήμαρχος Μυλοποτάμου, Αστρινός Νύκταρης αντιδήμαρχος Μυλοποτάμου και Αντώνης Κωνσταντουλάκης Αντιδήμαρχος Φαιστού
Ο ΥπΑΑΤ τόνισε ότι υπήρξε μια στρεβλή αντίληψη για το Μεταφορικό Ισοδύναμο με αποτέλεσμα να γίνουν υπερβολές. «Υπήρξαν χαραμάδες στο σύστημα που κάποιοι εκμεταλλεύθηκαν και τις έκαναν λεωφόρους». Αυτό, όμως, όπως σημείωσε δεν δικαιολογεί την εξαίρεση της Κρήτης από το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Αντιθέτως εκείνο που πρέπει να γίνει είναι η ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου, τόνισε ο υπουργός. «Πρέπει να συνεχισθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο για την Κρήτη, γιατί είναι νησί. Δεν είναι κάτι άλλο. Πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός του συστήματος. Να γίνουν βελτιωτικές κινήσεις για να υπάρξει δικαιότερη κατανομή. Δεν γίνεται χάρη στην Κρήτη. Είναι κάτι που δικαιούται, γιατί το κόστος είναι κόστος», σημείωσε ο Λευτέρης Αυγενάκης.
Σημειώνεται ότι σε κυβερνητικό επίπεδο έχει αποφασισθεί τροποποίηση της ΚΥΑ του 2023 και να μετέχει και η Κρήτη στο Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Η Κρήτη θα έχει κατανομή 25% του συνολικού προϋπολογισμού του ισοδύναμου. Αυτό σημαίνει ότι για το 2023 από τα 8 εκατ. θα ανέβει στα 10 εκατ. ευρώ
Σε ό,τι αφορά το ποσοστό του αντισταθμίσματος από το 20% θα ανέλθει στο 40%, ώστε οι επιχειρήσεις της Κρήτης να αντιμετωπίζονται όπως οι επιχειρήσεις μεγάλων νησιών (όπως Ρόδος, Λέσβος, Κως κλπ)
Οι έλεγχοι πλέον θα γίνονται από 2.000 ευρώ και πάνω και θα πραγματοποιείται διασταύρωση μέσω myAADE ώστε οι φορτωτικές να αντιστοιχούν σε υπαρκτά τιμολόγια αγοράς των μεταφερόμενων πρώτων υλών ή προϊόντων.
• Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης οι ίδιοι οι κτηνοτρόφοι ζήτησαν να υπάρχουν ποινές σε όσους κάνουν κατάχρηση του δικαιώματος του Μεταφορικού Ισοδύναμου.
Τα σχόλια είναι κλειστά.