Η «ανατομία» των έργων
Συνεχίζουν οι εργασίες για την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι και σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η πρόοδος του έργου μέχρι το 3ο τρίμηνο του 2024 θα έχει αγγίξει το 45%. Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο για το μεγάλο έργο καθώς στα τέλη του έτους υπολογίζεται πως θα έχει πιάσει περίπου το 50% δηλαδή στα μισά της κατασκευής.
Μέχρι τον Μάρτιο όπως αναφέρεται στο Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024 υπολογίζεται πως η συνολική πρόοδος θα έχει φτάσει το 35%, δηλαδή το 1/3 του συνολικού έργου. Αυτό μας δίνει το συμπέρασμα πως το 2024 θα είναι μια σημαντική χρονιά για το μεγάλο έργο της Κρήτης.
Ο Νέος Αερολιμένας αποτελεί έργο μακράς πνοής που θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη, θα συμμετέχει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού, καθώς και της εθνικής οικονομίας συνολικότερα, ενώ,ταυτόχρονα, θα δημιουργήσει συνθήκες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την αύξηση των θέσεων εργασίας στην περιοχή.
Η «ανατομία» των έργων
Η κατασκευή του τέρμιναλ (τερματικός σταθμός) έχει ξεκινήσει και το πρώτο επίπεδο έχει προχωρήσει σημαντικά. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δούμε και το δεύτερο επίπεδο του κτιρίου να αναγείρεται ενώ μέσα στο 2024 θα έχει σχεδόν πάρει την τελική του μορφή.
Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τμ σχεδόν 32% πιο μεγάλος από ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες. Σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες.
Αρκετά προχωρημένος είναι όμως από πλευράς κατασκευής και ο διάδρομος προσαπογείωσης καθώς είναι πλήρως εμφανής ενώ και ο παράλληλος τροχόδρομος είναι επίσης πλήρως διαμορφωμένος. Μαζί εχουν ξεκινήσει να διαμορφώνεται οι διασυνδετήριοι τροχόδρομοι. Εμφανές είναι πλέον και το σήμειο στάθμευσης αεροοσκαφών, δηλαδή το μέρος που τα αεροσκάφη που θα φτάνουν/φεύγουν από το αεροδρόμιο απομακρυσμένα από το τέρμιναλ με την χρήση λεωφορείων.
Σχεδόν πλήρως σχηματισμένη είναι και η πίστα μπροστά από το τέρμιναλ. Στον σχεδιασμό για το νέο αεροδρόμιο προβλέπονται 8 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με φυσούνα. Στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί είναι οι χωματουργικές εργασίες ενώ πολύ προχωρημένα είναι τα αντιπλημμυρικά έργα, οι εργασίες αποχέτευσης ομβρίων υδάτων κ.α.
Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει περιοχή εμπορικών χρήσεων, επιφάνειας 443.000 τ.μ. και προβλέπεται επιπλέον περιοχή για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 τ.μ. Την παραχώρηση του αεροδρομίου έχει αναλάβει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.
Η ανατομία του αεροδρομίου
Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι πέρα από την πρόοδο του έργου έχει να παρουσιάσει σημαντικά στοιχεία στην ανατομία του. Θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μ. Προβλέπονται αστυνομικός σταθμός χωρητικότητας 110 αστυνομικών και πυροσβεστικός σταθμός χωρητικότητας 10 μεγάλων οχημάτων, Εγκαταστάσεις Συντήρησης του Αεροδρομίου, Εγκαταστάσεις Εξυπηρέτησης Εδάφους, Εμπορευματικός Σταθμός και Εγκαταστάσεις Ταχυδρομείου, Εγκαταστάσεις Συντήρησης Επισκευής Αεροσκαφών (MRO), Κτίριο Υποσταθμού, Κτίριο ενέργειας, Κτίριο δεξαμενών νερού κ.α.
Η κύρια πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 366.073 τ.μ., η απομονωμένη πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 10.025 τ.μ., η πίστα γενικής αεροπλοΐας προβλέπεται να καταλαμβάνει 46.499 τ.μ., για τα ελικόπτερα προβλέπεται χώρος εμβαδού 9.777 τ.μ., για τον χώρο στάθμευσης εργαζομένων στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται μια έκταση 9.01 5 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ταξί θα καταλαμβάνει 4.104 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων θα καλύπτει μια έκταση 7.242 τ.μ. κ.α.
Χώροι κτιρίου προτεινόμενου αεροσταθμού: Επίπεδο Διαχείρισης Αποσκευών 18.000 τ.μ., Ημιόροφος Επίπεδο Φόρτωσης 3.173 τ.μ., Επίπεδο Αφίξεων 24.462 τ/μ., Ημιώροφος 3.368 τ.μ., Επίπεδο Αναχωρήσεων 25.673 τ.μ., Επίπεδο Χώρου Εστίασης 11.915 τ.μ., Ανώτερο Επίπεδο 4.916 τ.μ., Γέφυρες Επιβίβασης 2.066 τ.μ. (σύνολο 93.572 τ.μ.).
Σημαντικοί χώροι όμως θα υπάρχουν για την πρόσβαση και στάθμευση στο νέο αεροδρόμιο. Πιο συγκεκριμένα προβλέπονται, επίσης, Χώροι στάθμευσης οχημάτων με συνολική χωρητικότητα περίπου 1.100-1.300 θέσεων Ι.Χ και 110-120 τουριστικών λεωφορείων με δυνατότητα επιμερισμού ανά κατηγορία κ.α. (Χώρος στάθμευσης μακράς διάρκειας περίπου 400 θέσεων, Χώρος στάθμευσης μικρής διάρκειας περίπου 200 θέσεων, Χώρος αναμονής ταξί χωρητικότητας οχημάτων 168, Χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων χωρητικότητας περίπου 500 οχημάτων με τις αναγκαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις, Χώρος αναμονής τουριστικών λεωφορείων χωρητικότητας 110 οχημάτων, Χώρος στάθμευσης υπαλλήλων αεροδρομίου χωρητικότητας περίπου 600 οχημάτων).
ypodomes.comhttps://ypodomes.com/neo-aerodromio-irakleioy-sto-kasteli-sto-50-i-proodos-toy-ergoy-sto-telos-toy-2024-i-anatomia-ton-ergon/
Τα σχόλια είναι κλειστά.