Λασίθι:Ερώτηση που κατατέθηκε στην Βουλή, σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΑΣΤΕΚ – ΑΣΤΕΡ, από τη Βουλευτή Λασιθίου κ. Σπυριδάκη Κατερίνα.
«Ανάγκη ισότιμης μεταχείρισης των σπουδαστών αλλά και των αποφοίτων της ΑΣΤΕΚ και ΑΣΤΕΡ».
Με ερώτησή τους προς τα Υπουργεία Τουρισμού, Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η Βουλευτής Λασιθίου, κ. Αικατερίνη Σπυριδάκη και οι Βουλευτές κ. Νικητιάδης Γιώργος, Βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου και ο κ. Παραστατίδης Στέφανος, Βουλευτής Ν. Κιλκίς, επισημαίνουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές και οι απόφοιτοι των τουριστικών σχολών της Κρήτης και της Ρόδου και ζητούν από την πολιτεία να αναλάβει δράση για την άμεση επίλυση τους. Συγκεκριμένα στην ερώτηση υπογραμμίζονται τα προβλήματα της φοίτησης των σπουδαστών και των αποφοίτων των σχολών και η δυσμενής σχέση τους ως προς του σπουδαστές και αποφοίτους της λοιπής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Εδώ και χρόνια οι δύο μοναδικές Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, του Υπουργείου Τουρισμού, ΑΣΤΕΚ και ΑΣΤΕΡ, υποβαθμίζονται συνεχώς.
Το 1956 ιδρύθηκε η ΑΣΤΕΡ με έδρα την Ρόδο, από τον ΟΤΕΚ και το 1995, ιδρύθηκε στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης η ΑΣΤΕΑΝ, η οποία το 2013 μετονομάστηκε σε ΑΣΤΕΚ.
Ο σκοπός των δύο αυτών σχολών είναι η εκπαίδευση, κατάρτιση και προετοιμασία ανώτερων στελεχών για τις ξενοδοχειακές, και λοιπές επιχειρήσεις του Τουριστικού τομέα και κάθε χρόνο εισάγονται στις δύο αυτές σχολές κατά μέσο όρο 250 φοιτητές.
Οι σπουδαστές επέλεξαν να φοιτήσουν στις Σχολές αυτές γνωρίζοντας ότι θα λάβουν εξειδικευμένη επαγγελματική κατάρτιση στον Τουρισμό και θα έχουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση αλλά και τη δυνατότητα επιστημονικής εξέλιξης και εξειδίκευσης με μεταπτυχιακές σπουδές και συμμετοχή σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Δυστυχώς οι σπουδαστές βρέθηκαν και συνεχίζουν να βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα δυσμενές καθεστώς σε σχέση με τους φοιτητές των λοιπών Σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι απόφοιτοι σε ένα αβέβαιο καθεστώς όσον αφορά την επαγγελματική τους εξέλιξη και αποκατάσταση.
Το Υπουργείο Παιδείας καταχώρησε τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολλεγίων και έδωσε πρόσβαση στους αποφοίτους των ΙΕΚ στα Ελληνικά Πανεπιστήμια αφήνοντας αυτές τις σχολές αδιαβάθμητες.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι πριν την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, οι σχολές είχαν 7 εξάμηνα σπουδών και επιπλέον 9 μήνες πρακτική. Όσοι είχαν εισαχθεί στις σχολές είχαν την προοπτική να καταταγούν στο 6ο εξάμηνο σπουδών, συναφών τεχνολογικών ιδρυμάτων των ΑΤΕΙ (ΤΕΙ τουριστικών επιχειρήσεων),σύμφωνα με την ΚΥΑ 16627/7-8-2008 ΦΕΚ1671/τ.Β/18-08-2008, διασφαλίζοντας έτσι μια οδό για πτυχίο επιπέδου 6 και στη συνέχεια για μεταπτυχιακές σπουδές.
Μέχρι και την διεξαγωγή των Πανελληνίων εξετάσεων του 2020-2021, οι υποψήφιοι φοιτητές των Πανελληνίων του έτους 2020-2021, είχαν λάβει γνώσει ότι το πτυχίο των εν λόγω σχολών εξασφάλιζε απρόσκοπτα την είσοδο τους σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα.
Επιπλέον στους σπουδαστές των σχολών αυτών δεν παρέχεται φοιτητική ταυτότητα ούτε μέριμνα για σίτιση και στέγαση.
Τέλος , οι σχολές αντιμετωπίζουν σοβαρά κτιριακά προβλήματα και έλλειψη εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού.
Επειδή, ο Τουρισμός αποτελεί τη ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας και συνδέεται άμεσα με την ποιότητα της εκπαίδευσης των υπαλλήλων αλλά και των στελεχών που εργάζονται στις τουριστικές επιχειρήσεις
Επειδή, οι σπουδαστές επανειλημμένες φορές κατά την προηγούμενη Κοινοβουλευτική Περίοδο είχαν απευθυνθεί στους Υπουργούς Παιδείας και Τουρισμού χωρίς αποτέλεσμα
Επειδή, στις 7/01/2022, οι σπουδαστές απέστειλαν ανοικτή επιστολή στον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους Υπουργούς και εντέλει αναγκάστηκαν να στείλουν εξώδικη διαμαρτυρία προς τα Υπουργεία Παιδείας και Τουρισμού
Ερωτάσθε κ. κ Υπουργοί:
-Είναι στις προθέσεις να συναντήσετε επιτέλους τους εκπροσώπους των σπουδαστών;
-Προτίθεστε να προβείτε στις δέουσες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να αναβαθμιστεί, μετά από διαδικασίες ισοτίμησης, το πτυχίο των σχολών αυτών σε επίπεδο πτυχίου 6;
-Θα αντιμετωπίσετε το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων αυτών των σχολών έναντι των λοιπών Σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αντικείμενο τις τουριστικές σπουδές;
– Θα επιλύσετε το ζήτημα της άνισης μεταχείρισης των σπουδαστών των σχολών αυτών χορηγώντας τους φοιτητική ταυτότητα, σίτιση και στέγαση;
– Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα των κτιριακών υποδομών και της έλλειψης προσωπικού;
Τα σχόλια είναι κλειστά.