Ένα ιδιότυπο «παζάρι» βρίσκεται σε εξέλιξη μεταξύ των τουριστικών επιχειρήσεων εν μέσω της καλοκαιρινής σεζόν, εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό στον κλάδο.
Η τεράστια ζήτηση που υπάρχει λόγω των χιλιάδων κενών θέσεων στον τουρισμό, έχει οδηγήσει αρκετούς επιχειρηματίες στο να «πλειοδοτούν» μεταξύ τους, προκειμένου να «αποσπάσουν» εργαζόμενους στη δική τους επιχείρηση, όπως εξηγεί στο CNN Greece o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό-Τουρισμό, Γιώργος Χότζογλου. Έτσι, παρατηρείται μία «μεγάλη μετακίνηση» από μία επιχείρηση σε άλλη, με εργαζομένους που αποχωρούν ακόμη και μετά από μόλις μία ημέρα εργασίας, όπως συμπληρώνει.
Εάν βεβαίως όλη αυτή η «κινητικότητα» είχε ως τελικό αποτέλεσμα την αύξηση των μισθών των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται να δουλέψουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες και με τις τεράστιες απαιτήσεις που δημιουργούνται λόγω των αυξημένων τουριστικών αφίξεων, θα μπορούσαμε να μιλάμε και για μία θετική επίπτωση αυτού του φαινομένου.
Γιατί παραιτούνται εργαζόμενοι
Ωστόσο οι λόγοι για τους οποίους καταγράφεται αυτό το «κύμα» παραιτήσεων μετά το Πάσχα, από εργαζόμενους οι οποίοι αποχωρούν από δουλειές που μόλις έχουν ξεκινήσει, αποτυπώνει τη σοβαρότητα του προβλήματος. Και μάλιστα σε μία περίοδο που «κρίνεται» η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος που παρέχει η χώρα μας.
Σύμφωνα με τον κ. Χότζογλου, υπάρχουν εργαζόμενοι του κλάδου οι οποίοι, σε αυτό το διάστημα, έχουν κληθεί να εργαστούν σε επιχειρήσεις που δεν εφαρμόζουν την ισχύουσα κλαδική σύμβαση – για παράδειγμα στον συνολικό μισθό μπορεί να περιλαμβάνονται και οι υπερωρίες αλλά και ρεπό που δεν δίνονται. Παράλληλα, όπως σημειώνει, καταγράφονται ακόμη και περιστατικά επιχειρηματιών που επιβάλλουν «ρήτρα» στους εργαζομένους τους ώστε εκείνοι να μην αποχωρήσουν μέσα στη σεζόν.
Την ίδια στιγμή τα μεγάλα κενά που υπάρχουν έτσι κι αλλιώς στο προσωπικό, ιδίως σε ειδικότητες όπως, μάγειρες, σερβιτόροι, υπάλληλοι ρεσεψιόν και καμαριέρες έχουν ως αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να δουλεύουν σε εξαντλητικά ωράρια και για συνεχόμενες μέρες ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση που είχε επισημάνει στο CNN Greece o κ. Xότζογλου για την περίοδο του Πάσχα όταν «σε μεγάλο resort αντιστοιχούσε μόλις ένας σερβιτόρος σε 55 πελάτες». Με τους εργαζόμενους να καλούνται να εργάζονται 10 και 12 ώρες την ημέρα προκειμένου να καλύψουν τα κενά σε προσωπικό και να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες.
Παράλληλα σοβαρό ζήτημα που παραμένει σε αρκετές περιπτώσεις άλυτο έχει να κάνει και με τις συνθήκες διαμονής των εργαζομένων που κατά κύριο λόγο δουλεύουν σεζόν στα νησιά, όπου συχνά οι υποδομές δεν καλύπτουν τις ανάγκες για τη στέγαση τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενδεικτικά του μεγέθους του προβλήματος των ελλείψεων στα ξενοδοχεία είναι τα στοιχεία της πρόσφατης οικονομική μελέτη «Τάσεις του Επιχειρείν: Τουρισμός» της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας. Συνολικά, πάνω από τα δύο τρίτα των ξενοδοχείων δηλώνουν πως αντιμετωπίζουν αντίστοιχο πρόβλημα, με το 39% να το χαρακτηρίζει «πολύ έντονο» και το 27% «έντονο».https://www.cnn.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.