politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad

Τέμπη: Τα κρίσιμα ερωτήματα της τραγωδίας και οι εκτιμήσεις για τα αίτια της έκρηξης

Ημερομηνία:

Εκτιμάται ότι αναφλέγησαν τα λάδια των φρένων, γι’ αυτό υπήρξε η έκρηξη μετά τη σύγκρουση

Κρίσιμα ερωτήματα για την «αλυσίδα των λαθών» που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη, όπως επίσης και μια εξήγηση για την έκρηξη που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, έθεσε ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας.

Το πρώτο ερώτημα που έθεσε, μιλώντας στην ΕΡΤ, είναι κατά πόσο ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε ότι η εμπορική αμαξοστοιχία κινείτο στην ίδια γραμμή με το IC62. «Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια», σημείωσε ο κ. Γκλαβόπουλος.

Δεύτερον, σύμφωνα με τον ίδιο, βλέποντας την κονσόλα του, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων, δηλαδή ότι πάνε για σύγκρουση. «Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει», είπε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, ανέφερε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων πρέπει να απαντήσει σε μία σειρά ερωτημάτων, καθώς εκείνη ελέγχει, συγκεντρώνει και ασχολείται με προβλήματα του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Hellenic Train και όποιων άλλων εμπλέκονται στο σιδηροδρομικό έργο της χώρας.

Τα «μαύρα κουτιά» των τρένων
Ο κ. Γκλαβόπουλος έδωσε έμφαση και στα «μαύρα κουτιά» των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα και τις διάφορες συνομιλίες που γίνονταν μεταξύ μηχανοδηγού και σταθμάρχη. Το πρόβλημα, βέβαια, είναι ότι λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, τα «μαύρα κουτιά» είναι πιθανό να έχουν καταστραφεί.

Όπως εξηγεί: «Το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί, υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, “βγάλε το ταχογράφου και πες μας τι γράφει”. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες κατά την εξαγωγή του ταχογράφου, αν μπορεί να γίνει, και κατά την έρευνα και τη μελέτη των καταγραφών ταχογράφου – που πρέπει να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ- ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της».

Τι προκάλεσε την έκρηξη
Όσον αφορά στο «μανιτάρι» ύψους δεκάδων μέτρων που σηκώθηκε μετά την έκρηξη, ο δικαστικός πραγματογνώμονας εξέφρασε με μεγάλη βεβαιότητα ότι υπήρξε ανάφλεξη των λαδιών που ρυθμίζουν το σύστημα φρένων.

«Το σύστημα πέδησης λειτουργεί με λάδι, το οποίο είναι διαρκώς σε πίεση όταν εκραγεί ο χώρος ή η δεξαμενή η οποία έχει το λάδι και τα άλλα συστήματα απελευθερώνεται απότομα, εμφανίζεται αέριο και παίρνει φωτιά», σημείωσε.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες της ΕΡΤ, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες.

Με τη μετωπική σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν αυτό το τεράστιο μανιτάρι

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις έρευνες της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό.

«Πρέπει να βρεθεί η αλυσίδα των ανθρωπίνων λαθών»
Μιλώντας για το «ανθρώπινο λάθος», ο κ Γκλαβόπουλος κατέληξε λέγοντας: «Το ορθό του κυρίου πρωθυπουργού είναι ότι δεν κατονόμασε ποιος έκανε το ανθρώπινο λάθος και αυτό πρέπει να ερευνηθεί. Όλοι θεωρούν ότι το ανθρώπινο λάθος είναι του σταθμάρχη Λαρίσης. Πράγματι, η τελευταία αλυσίδα ανθρώπινων λαθών εμφανίστηκε με τον χειρισμό του σταθμάρχη. Παρά ταύτα όμως θα πρέπει να διερευνηθούν η αλυσίδα των ανθρώπινων λαθών που οδήγησε στο τελευταίο λάθος αν είναι λάθος και αν υπάρχει η έγγραφη αποστολή τηλεγραφήματος ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία. Όταν λυθεί αυτό, θα αρχίσουμε να πάμε σε ένα επόμενο βήμα».https://www.kathimerini.gr/

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Χριστούγεννα: Οι δημοφιλείς προορισμοί για τις ημέρες...

Αλλαγή νοοτροπίας και τα Χριστούγεννα - Από το χειμερινό...

«Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε...

Σοκάρουν οι νέες αποκαλύψεις για τα άγρια βασανιστήρια που...

Χριστούγεννα: Οι δημοφιλείς προορισμοί για τις ημέρες...

Αλλαγή νοοτροπίας και τα Χριστούγεννα - Από το χειμερινό...

«Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε...

Σοκάρουν οι νέες αποκαλύψεις για τα άγρια βασανιστήρια που...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
VAVOULAS GROUP 300×250
SYNKA 300X250
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ-4-GOD’S GIFT-CROISSANT-RETHYMNO-300X250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Η Άννα Βίσση χόρεψε σούστα και πεντοζάλι με τον Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης!

Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τη γνωστή τραγουδίστρια Άννα Βίσση,...

Εορτολόγιο 23 Δεκεμβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

Σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με το εορτολόγιο του...

Χανιά:Εκδήλωση «ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ» Αφιέρωμα στον Φώτη Κόντογλου

«ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ» Αφιέρωμα στον Φώτη Κόντογλου Η Περιφέρεια Κρήτης –...

΄΄Χριστούγεννα στην Πόλη΄΄- Πλήθος κόσμου συμμετέχει στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου Ηρακλείου

Όλο το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων μέχρι την Πρωτοχρονιά Με...