Περισσότεροι από 100 υποψήφιοι είχαν περάσει από το γραφείο του πρώην developer Steve Adcock όσο ήταν προϊστάμενος, ελπίζοντας να αποκτήσουν μία θέση εργασίας.
Κι όμως ένα εντυπωσιακά μεγάλο ποσοστό αυτών δεν κλήθηκε καν για δεύτερη συνέντευξη.
Ο Adcock παραιτήθηκε στα 35 του και έκτοτε κατάφερε να αποκτήσει περιουσία 1,4 εκατ. δολαρίων ως σύμβουλος καριέρας και διαχείρισης προσωπικών οικονομικών.
Πλέον, καταλήγει ότι το 90% της επιτυχίας ενός εργαζομένου στην αρχή της καριέρας του βασίζεται στην ικανότητα του να κάνει καλή εντύπωση σε συνεντεύξεις για δουλειά.
Διότι κατά τον ίδιο, αυτή η δεξιότητα δείχνει ότι ξέρει κανείς πώς να χτίσει μία καλή σχέση με άλλους, το οποίο είναι θεμελιώδες για πολλά κομμάτια της δουλειάς, όπως τη διαπραγμάτευση, την προσέλκυση νέων πελατών και την επίλυση προβλημάτων.
Σύμφωνα με τον Adcock, όμως, δυστυχώς η πλειονότητα των νέων δεν ξέρει πώς να φερθεί σε μία συνέντευξη για δουλειά, εξ ου και δίνει τις πέντε κορυφαίες για τον ίδιο συμβουλές:
1. Πάντοτε να ντύνεστε επίσημα
Ακόμη και εάν πληροίτε όλα τα κριτήρια για τη δουλειά, το να εμφανιστείτε με t-shirt και τζιν δείχνει κακή αξιολόγηση του περιβάλλοντος και κακή προετοιμασία, σημειώνει ο Adcock. Ο ίδιος σημειώνει πως αντιθέτως δεν έχει επικρίνει ποτέ κάποιον επειδή έχει ντυθεί υπερβολικά καλά. Συμβουλεύει επίσης να φέρνετε σημειωματάριο και στυλό, διότι θα σας κάνει να δείχνετε προετοιμασμένοι και οργανωμένοι.
2. Να είστε ειλικρινείς για το πού μπορείτε να βελτιωθείτε
Εάν σας ρωτήσουν ποιες είναι οι μεγαλύτερες αδυναμίες σας, οι εργοδότες στην πραγματικότητα θέλουν να δουν σε τι βαθμό αντιλαμβάνεστε τις δικές σας δεξιότητες και πώς λύνετε προβλήματα. Κατά τον Adcock σε τέτοια περίπτωση θα πρέπει να απαντήσετε ειλικρινά και να πείτε με ποιους τρόπους προσπαθείτε να βελτιωθείτε.
3. Τονίστε το πώς επιλύνετε προβλήματα
Ο Adcock πάντοτε ρωτούσε στις συνεντεύξεις για τυχόν επαγγελματικά προβλήματα που είχαν αντιμετωπίσει οι υποψήφιοι στο παρελθόν και πώς τα έλυσαν. Τους έβλεπε να «κολλάνε» παρότι τον ίδιο δεν τον απασχολούσε καθόλου το ότι είχαν κάνει λάθη στη δουλειά, καθώς θεωρεί ότι οι αποτυχίες οδηγούν σε βελτίωση. Ήθελε όμως να μάθει πώς αξιολογούσαν τις αποτυχίες και αν έμαθαν από αυτές. Και τελικά πώς θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τις σχετικές δεξιότητες σε μία νέα ομάδα.
4. Πάντοτε να κάνετε τουλάχιστον δύο ερωτήσεις
Ο Adcock συμβουλεύει να μην προσπερνάτε ποτέ την ευκαιρία να κάνετε ερωτήσεις. Ο ίδιος μάλιστα έχει προσλάβει άτομα ακριβώς επειδή έκαναν έξυπνες ερωτήσεις, αντί να τρέξουν να φύγουν με την πρώτη ευκαιρία. Μερικές ερωτήσεις που σας προσδίδουν αξία: Ποια είναι τα πιο πιεστικά πρότζεκτ που χρειάζονται προσοχή; Υπάρχουν εταιρικά προγράμματα εκπαίδευσης εργαζομένων; Θα υπάρξουν ευκαιρίες για μεγάλα πρότζεκτ, όπου θα μπορώ να μάθω και να χρησιμοποιήσω νέες δεξιότητες;
5. Πείτε ιστορίες που κινούν το ενδιαφέρον
Για τον Adcock, μία από τις καλύτερες ενδείξεις ότι κάποιος είναι κατάλληλος για την ομάδα του ήταν η δυνατότητά του να πει μία ιστορία. Ίσως η πιο αξιοσημείωτη εμπειρία σας στη δουλειά ή ένα απροσδόκητο περιστατικό που σας βοήθησε να εξασφαλίσετε έναν πελάτη στο παρελθόν. Σε κάθε περίπτωση, οι καλύτερες ιστορίες κινούν το ενδιαφέρον, ενώ μπορεί να σας δώσουν ένα επιπλέον χαρακτηριστικό για να σας θυμάται ο εργοδότης. Τέλος κάνουν την εμπειρία πιο ευχάριστη για όλους όσοι είναι παρόντες στη συνέντευξη.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC