Πρώτη μέρα εφαρμογής για το «καλάθι του νοικοκυριού» με προβλήματα στην ψηφιακή πλατφόρμα από όπου οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τις τιμές των προϊόντων και να τις συγκρίνουν ανά σούπερ μάρκετ. Η πλατφόρμα «πέφτει» με το εξής μήνυμα να εμφανίζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα:
Στον Σκλαβενίτη έχουν μπει επώνυμα προϊόντα. Ο Βασιλόπουλος επέλεξε προϊόντα με ιδιωτική ετικέτα. Την ίδια στιγμή η αλυσίδα My Market έχει επιλέξει κατά κύριο λόγο προϊόντα από πολλές διαφορετικές εταιρίες. Η εταιρεία Lidl έχει επιλέξει τα περισσότερα προϊόντα που ανήκουν σε είδη πρώτης ανάγκης.
Αυτά είναι τα 51 προϊόντα
Στο «καλάθι του νοικοκυριού» εντάσσονται 51 κατηγορίες προϊόντων που είναι οι εξής:
1 Ρύζι
2 Ψωμί για τόστ
3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
4 Φρυγανιές
5 Μακαρόνια Νο 6
6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)
8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα
9 Κατεψυγμένα ψάρια
10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)
11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)
12 Γάλα φρέσκο πλήρες
13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά
14 Γάλα εβαπορέ
15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
17 Τυρί φέτα
18 Τυρί γκούντα
19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά
20 Χυμός τομάτας διατηρημένος
21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)22 Μαργαρίνες
23 Παρθένο ελαιόλαδο
24 Ηλιέλαιο
25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)
26 Λευκή ζάχαρη
27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)
28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)
29 Ελληνικός καφές
30 Στιγμιαίος καφές
31 Γαλλικός καφές
32 Τσάι ή χαμομήλι
33 Κακάο σε σκόνη
34 Χυμός πορτοκάλι
35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά
36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
39 Χαρτί κουζίνας
40 Χαρτί υγείας
41 Οδοντόκρεμες
42 Σερβιέτες
43 Ταμπόν
44 Σαμπουάν
45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
46 Πάνες ακράτειας
47 Πάνες για μωρά
48 Μωρομάντηλα
49 Σαμπουάν για μωρά
50 Τροφές για σκύλους
51 Τροφές για γάτες.
Το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει ένα σκοπό να δώσει στους ευάλωτους συμπολίτες μας τη δυνατότητα να αγοράζουν προϊόντα που έχουν ανάγκη, χωρίς να υφίστανται τις επιπτώσεις του πληθωρισμού, ανέφερε στον ΣΚΑΪ 100,3 ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης με αφορμή την πρεμιέρα του μέτρου σήμερα Τετάρτη.
Ο υπουργός ανέφερε ότι όλοι καταναλωτές μπορούν να μπουν στην ιστοσελίδα, ή εάν έχουν κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό τους (Android ή iOS) και να δουν όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων.
Παραφιλολογία ότι θα ανέβουν οι τιμές σε άλλα προϊόντα
Ο κύριος Γεωργιάδης διευκρίνισε ότι τo γενικό πλαφόν ισχύει ούτως η άλλως, ενώ χαρακτήρισε «παραφιλολογία» τους ισχυρισμούς ότι θα ανέβουν οι τιμές στα άλλα προϊόντα για να μειωθούν οι τιμές στα προϊόντα του καλαθιού.
Υπενθύμισε επίσης ότι η πρόταση να γίνει διατίμηση, όπου εφαρμόστηκε, οδήγησε σε άδεια ράφια.
Ερωτηθείς για το τι θα γίνει με τα προϊόντα για διαβητικούς, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού», ο κ. υπουργός Ανάπτυξης παραδέχθηκε ότι πρόκειται για αστοχία η οποία όμως – όπως είπε – θα λυθεί.
Το πρωί ο υπουργός Ανάπτυξης έκανε αυτοψία για την πρεμιέρα της εφαρμογής του μέτρου .
«Το εγχείρημα αυτό είναι μια πρωτοβουλία δική μας, δεν έχει γίνει πουθενά αλλού στην Ευρώπη, είναι μια ιδέα που γεννήθηκε στο δικό μου το γραφείο, έχουμε δουλέψει για να εφαρμοστεί. Βλέπετε τις τιμές φαίνεται ότι είναι πολύ καλύτερες στο καλάθι από ότι έξω από αυτό κι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και τις επόμενες εβδομάδες» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.