ΒΟΑΚ: Πώς προχωράει ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ευρώπη

Στα τέλη του 2022 αναμένεται να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της Ευρώπης που θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία.

Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί δύο εκ των τριών διαγωνισμών του έργου. Ειδικότερα στις 22 Φεβρουαρίου έτρεξε ο διαγωνισμός για το ανατολικό τμήμα του άξονα από τη Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, με μειοδότη την ΑΚΤΩΡ. Το έργο το οποίο έχει κόστος μαζί με τον ΦΠΑ 186 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο μεσαίο τμήμα, από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιανουαρίου με μοναδική προσφορά αυτή του σχήματος ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Επόμενο βήμα είναι η ανακήρυξη του σχήματος ως προσωρινού αναδόχου, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 290 εκατ. ευρώ.

Στα τέλη του καλοκαιριού αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για το “φιλέτο” και μεγαλύτερο τμήμα ΒΟΑΚ, Χανιά – Χερσόνησος συνολικού προύπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, το οποίο θα ξεκινά από τα Χανιά και φτάνει μέχρι τη Χερσόνησο, αναμένεται τον Απρίλιο.

Στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου με την υποβολή οικονομικών προσφορών από τα σχήματα που έχουν ήδη περάσει στην β΄φάση ήτοι:

1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ,
2.ΤΕΡΝΑ,
3.J&P ΑΒΑΞ,
4.VINCI,
5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL

Το τμήμα Χανιά Χερσόνησος θα είναι ένας αυτοκινητόδρομος με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. ο οποίος θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί βάσει σύμβασης παραχώρησης. Το έργο περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών αυξάνοντας σημαντικό το μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης οδικών ατυχημάτων σε περίπου 7% ετησίως, από περίπου 4% την τελευταία δεκαετία. Σκοπός είναι να μπει ένα τέλος στη θλιβερή πρωτιά των θανατηφόρων ατυχημάτων που σημειώνει το νησί.

Παράλληλα αναμένεται να σημειωθεί σημαντική εξοικονόμηση χρόνου του ταξιδιού και σημαντική μείωση της χρονοαπόστασης των μετακινήσεων ενώ θα συμβάλλει στη μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης. Όσον αφορά την τουριστική ανάπτυξη, ο ΒΟΑΚ θα συμβάλλει στην ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και οικονομικών πόλεων.

Επιπλέον, θα ενισχύσει σημαντικά την απασχόληση με τη δημιουργία 90.000 έως 130.000 νέων θέσεων εργασίας σε όλο το φάσμα της οικονομίας κατά τη φάση της κατασκευής και μετά από την ολοκλήρωση του έργου και για χρονικό ορίζοντα έως 30 έτη. Ταυτόχρονα θα εξασφαλίσει μείωση ατμοσφαιρικής ρύπανσης, κυρίως, των εκπεμπόμενων αερίων ρύπων ανά όχημα λόγω καλύτερων συνθηκών κυκλοφορίας και σταθερότερων μέσων ταχυτήτων εξασφαλίζοντας παράλληλα ικανοποιητικά εκτιμώμενα επίπεδα θορύβου εκτός κατοικημένων περιοχών με παράλληλη ελάφρυνση και μείωση θορύβου στα αστικά κέντρα.https://www.capital.gr/

Τα σχόλια είναι κλειστά.