politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad

Σουπερμάρκετ – Ηλεκτρικό και βενζίνη «ροκανίζουν» την αξία του καλαθιού της νοικοκυράς

Ημερομηνία:

Οι μεγάλες πιέσεις που έχει αρχίσει να δέχονται οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί από τις σημαντικές ανατιμήσεις σε ενεργειακά προϊόντα και καύσιμα άρχισαν να αποτυπώνονται στις αποδείξεις του σουπερμάρκετ.

Αν και στο δεκάμηνο η αγορά των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) καταγράφει ρυθμό αύξησης εσόδων 2%, τον Νοέμβριο οι πωλήσεις σημειώνουν μείωση, σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen ΙQ.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen ΙQ, η βδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 14/11 εμφανίζει υποχώρηση 6,6% σε αξία σε σχέση με πέρυσι. Βέβαια πέρυσι τέτοιες μέρες εκτός από τα καταστήματα τροφίμων η υπόλοιπη αγορά ήταν σε lockdown.

Να σημειωθεί πάντως πως η πτωτική τάση είχε αρχίσει να φαίνεται ήδη από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου.

Πληθωρισμός με χρονοκαθυστέρηση
Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο CEO της NielsenIQ κ. Βάιος Δημοράγκας, στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) «o πληθωρισμός στα FMCGs είναι συγκρατημένος μέχρι τον Οκτώβριο κατά συνέπεια δεν έχει επηρεάσει αυτός καθαυτός την κατανάλωση σημαντικά. Ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% τον Οκτώβριο φαίνεται ότι είναι αυτός που έχει επηρεάσει σε ένα βαθμό την αγορά των σούπερ μάρκετ».

Τον Οκτώβριο οι τιμές στα προϊόντα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν με ρυθμό 1%, ένα ποσοστό το οποίο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σαν μεγάλος πληθωρισμός, ανέφερε ο κ. Δημοράγκας. «Μπορούμε να πιθανολογήσουμε ότι ο ευρύτερος πληθωρισμός του 3,4% επηρέασε και τις αγορές των ταχυκίνητων με τον καταναλωτή να περιορίζει τις δαπάνες του προκειμένου να διαχειριστεί τα αυξημένα έξοδα στους λογαριασμούς και στη βενζίνη» αναφέρει ο κ. Δημοράγκας.

Η λίστα της ακρίβειας
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών τον Οκτώβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με την Nielsen IQ, εντοπίζονται στις μέσες τιμές των σπορέλαιων (+34,2%), των ελαιολάδων (+16,3%), των προϊόντων σάλτσας (+9,4%), των έτοιμων παιδικών τροφών (+7,7%), των κάψουλων καφέ (+6,3%), των κατεψυγμένων λαχανικών (+7,1%), των πιτών (+3,1%), των παγωτών (+3,7%) και των κρασιών (+6,3%).

Αντίθετα, η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, η οποία το 2020 γνώρισε σημαντική ανάπτυξη, τον Οκτώβριο υποχώρησε, καθώς οι καταναλωτές περιόρισαν τις δαπάνες τους για τα συγκεκριμένα προϊόντα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Η μείωση σε όγκο κυμάνθηκε στο 4,4%, σε αξία η πτώση ήταν στο 2,2% όταν η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 2,3%.

Αρνητικό πρόσημο εμφανίζουν και τα είδη οικιακής χρήσης στο -2,6%.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024...

Την πεποίθησή της ότι τα έσοδα από τον τουρισμό...

Ακρίβεια: Όλα πάνω, ακόμα και αυτά στη...

Η ακρίβεια επιμένει και οι καταναλωτές βλέπουν τις τιμές...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024...

Την πεποίθησή της ότι τα έσοδα από τον τουρισμό...

Ακρίβεια: Όλα πάνω, ακόμα και αυτά στη...

Η ακρίβεια επιμένει και οι καταναλωτές βλέπουν τις τιμές...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
VAVOULAS GROUP 300×250
SYNKA 300X250
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ-4-GOD’S GIFT-CROISSANT-RETHYMNO-300X250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Χανιά: Έσπασε παράθυρο στο πλοίο της γραμμής στη μέση του ταξιδιού

Aναστάτωση προκλήθηκε το Σάββατο στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που...

Παραμονή Χριστουγέννων στο MEGA με την Άννα Βίσση

Η απόλυτη Ελληνίδα σταρ έρχεται να «ζωντανέψει» τα φετινά...