Για πρώτη φορά η Περιφέρεια Κρήτης εφαρμόζει στην Ελλάδα ψηφιακές υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης

Από σήμερα η Περιφέρεια Κρήτης εφαρμόζει μια σημαντική ψηφιακή καινοτομία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ξεκινά να λειτουργεί τις ψηφιακές της υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης.

Οι πολίτες της Κρήτης, μπορούν ν’ αντικαταστήσουν ψηφιακά την έντυπη άδεια οδήγησης που διαθέτουν, με μια άδεια νέου τύπου. Επίσης, μπορούν να εκδώσουν αντίγραφο της άδειας οδήγησης τους, για φθορά, απώλεια ή κλοπή. Αυτές τις ψηφιακές Υπηρεσίες έχουν τη δυνατότητα πλέον να τις υλοποιήσουν ηλεκτρονικά και μέσα από τον υπολογιστή τους. Απ’ όπου κι αν βρίσκονται, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και οποιαδήποτε ημέρα της εβδομάδας.

Σε δήλωσή του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τονίζει: «Η Περιφέρεια Κρήτης καινοτομεί για άλλη μια φορά στον τομέα των Μεταφορών, αναπτύσσοντας τις ψηφιακές υπηρεσίες μέσα από την εποικοδομητική συνεργασία με το Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας. Αξιοποιώντας παράλληλα το ανθρώπινο και επιστημονικό δυναμικό των υπηρεσιών μας και βέβαια, συνεργαζόμενοι με τα αρμόδια Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών».

Η αρχική σελίδα εισόδου (https://eservices-gdme.crete.gov.gr/ ) για τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Κρήτης, περιέχει βασικές πληροφορίες σχετικά με τις νέες ψηφιοποιημένες διαδικασίες καθώς και τα σχετικά εγχειρίδια χρήσης. Οι διαδικασίες αυτές είναι η Αντικατάσταση Άδειας Οδήγησης (για παράδειγμα όταν έχουμε το παλιού τύπου έντυπο και θέλουμε να το αντικαταστήσουμε με το νέου τύπου δίπλωμα), η εκτύπωση εκ νέου άδειας οδήγησης λόγω φθοράς της υπάρχουσας άδειας ή λόγω κλοπής ή απώλειας της.
Επιλέγοντας «Σύνδεση» ο πολίτης συνδέεται στην εφαρμογή με τους κωδικούς taxisnet. Αφού συνδεθεί, ο πολίτης μπορεί να δει τις διαθέσιμες διαδικασίες καθώς και τα στοιχεία του διπλώματός του, τα οποία λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο μέσω διαλειτουργικότητας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Η αρχική σελίδα εισόδου για τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειας Κρήτης, όπως βλέπουμε περιέχει βασικές πληροφορίες σχετικά με τις νέες ψηφιοποιημένες διαδικασίες καθώς και τα σχετικά εγχειρίδια χρήσης. Οι διαδικασίες αυτές είναι η Αντικατάσταση Άδειας Οδήγησης (για παράδειγμα όταν έχουμε το παλιού τύπου έντυπο και θέλουμε να το αντικαταστήσουμε με το νέου τύπου δίπλωμα), η εκτύπωση εκ νέου άδειας οδήγησης λόγω φθοράς της υπάρχουσας άδειας ή λόγω κλοπής ή απώλειας της.
Επιλέγοντας «Σύνδεση» ο πολίτης συνδέεται στην εφαρμογή με τους κωδικούς taxisnet.

Αφού συνδεθεί, ο πολίτης μπορεί να δει τις διαθέσιμες διαδικασίες καθώς και τα στοιχεία του διπλώματός του, τα οποία λαμβάνουμε σε πραγματικό χρόνο μέσω διαλειτουργικότητας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ας προχωρήσουμε με τη διαδικασία Αντικατάστασης του εντύπου Άδειας Οδήγησης.
Πριν την έναρξη της διαδικασίας παρουσιάζονται συνοπτικά όλα τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει ο πολίτης για να την ολοκληρώσει.
Το πρώτο βήμα είναι μια ψηφιακή υπεύθυνη δήλωση στην οποία ο πολίτης επιλέγει τον τόπο μόνιμης κατοικίας του καθώς και όσα στοιχεία απαιτούνται. Με βάση την επιλογή της μόνιμης κατοικίας γίνεται και η ανάθεση της αίτησης στην υπηρεσία που θα αναλάβει την υπόθεση. Για παράδειγμα στη συγκεκριμένη περίπτωση στο Τμήμα Αδειών Οδήγησης της Διεύθυνσης Μεταφορών Ηρακλείου.
Στη συνέχεια μπορεί να επιλέξει και να μεταφορτώσει μια φωτογραφία τύπου διαβατηρίου, σύμφωνα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές, καθώς και ένα σκαναρισμένο αρχείο της φυσικής του υπογραφής. Μετά τον απαραίτητο αυτόματο έλεγχο των τεχνικών προδιαγραφών, τα αρχεία αποθηκεύονται στην αίτηση. Αν το αρχείο έχει διαφορετική αναλογία από τις προδιαγραφές τηρώντας όμως τις ελάχιστες διαστάσεις ύψους-πλάτους τότε επιτρέπουμε στον χρήστη να κάνει περικοπή του αρχείου εικόνας στη σωστή αναλογία. Όπως στο παράδειγμα που βλέπετε με το αρχείο της υπογραφής.
Το επόμενο βήμα αφορά την έκδοση του παράβολου που απαιτείται για τη συγκεκριμένη διαδικασία. Εδώ, έχει υλοποιηθεί πλήρης διαλειτουργικότητα με το e-paravolo που επιτρέπει την αναζήτηση, έκδοση και δέσμευση του παράβολου. Επιλέγοντας επόμενο, γίνεται αναζήτηση με βάση τον ΑΦΜ του πολίτη, και εφόσον δεν έχει εκδοθεί άλλο παράβολο για τη συγκεκριμένη διαδικασία τότε ενεργοποιείται η φόρμα έκδοσης νέου παράβολου. Τα στοιχεία που ήδη διαθέτουμε από τη διαλειτουργικότητα με την αυθεντικοποίηση του taxisnet είναι προσυμπληρωμένα. Να τονίσουμε πως αν ο πολίτης είχε εκδώσει εκτός του συστήματος μας το παράβολο για τη συγκεκριμένη διαδικασία, είμαστε σε θέση μέσω της διαλειτουργικότητας να το ανακτήσουμε και να το χρησιμοποιήσουμε. Στη φόρμα έκδοσης, συμπληρώνουμε τα υπόλοιπα στοιχεία που απαιτούνται, δηλαδή τον λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του χρήστη, το κινητό τηλέφωνο και προαιρετικά το IBAN ενός λογαριασμού του στον οποίο θα γίνει επιστροφή της αξίας του παράβολου αν χρειαστεί να το ακυρώσει.
Αφού εκδοθεί το παράβολο, ο πολίτης μπορεί να το πληρώσει με τον κωδικό πληρωμής με ένα από τους διαθέσιμους τρόπους που του παρουσιάζονται (διαδικτυακά με ebanking, με πληρωμή με κάρτα στο eparavolo, ή αυτοπροσώπως με πληρωμή σε κάποιο τραπεζικό κατάστημα. Σε αυτό το σημείο ο πολίτης μπορεί να επιλέξει αποθήκευση και έξοδο ή απλά να κλείσει το παράθυρο πλοήγησης και να επιστρέψει σε μεταγενέστερο χρόνο αφού έχει εξοφλήσει το παράβολο.
Επιλέγοντας «έλεγχος πληρωμής», γίνεται ο σχετικός έλεγχος και παρουσιάζεται το κατάλληλο μήνυμα.
Αν επιλέξει τον σύνδεσμο για εξόφληση του παράβολου με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, θα εμφανιστεί η ιστοσελίδα του e-paravolo όπου ο χρήστης επιλέγει είσοδο με κωδικούς taxisnet. Αφού συνδεθεί, επιλέγει το μενού «τα παράβολα μου» και στη συνέχεια για το παράβολο που μόλις εκδόθηκε επιλέγει πληρωμή. Αφού εισάγει τα στοιχεία της κάρτας του και ολοκληρώσει την πληρωμή μπορεί να επιστρέψει στη εφαρμογή.
Επιλέγοντας εκ νέου «έλεγχος πληρωμής», η αναζήτηση παράβολου θα εντοπίσει το πληρωμένο παράβολο για τη συγκεκριμένη διαδικασία και θα εμφανίσει το σχετικό μήνυμα.
Συνεχίζουμε στο επόμενο και τελευταίο βήμα όπου παρουσιάζονται οι διαφορετικοί τρόποι παραλαβής του αποτελέσματος της διαδικασίας, δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση του νέου εντύπου άδειας οδήγησης. Προς το παρόν είναι ενεργοποιημένες οι δύο πρώτες επιλογές για αυτοπρόσωπη παραλαβή ή παραλαβή από τρίτο και εξετάζεται ο τρόπος εφαρμογής της απομακρυσμένης παραλαβής μέσω courier.

Όταν υποβάλει την αίτηση, ο πολίτης ενημερώνεται με email για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Επίσης στην αρχική σελίδα υπάρχουν πλέον πληροφορίες που αφορούν τη συγκεκριμένη αίτηση και την τρέχουσα κατάστασή της.
Αφού ολοκληρώσει τις ενέργειες του, ο πολίτης αποσυνδέεται από την εφαρμογή.

Τα σχόλια είναι κλειστά.