Λ. Αυγενάκης: ”Ο αθλητισμός αποτελεί και εργαλείο άσκησης εξωτερικής πολιτικής”

Λ. Αυγενάκης: «Ο αθλητισμός αποτελεί και εργαλείο άσκησης εξωτερικής πολιτικής», για την Υπουργική Σύνοδο του Συμβουλίου της Ευρώπης για τον Αθλητισμό, που διοργανώνει η Ελλάδα την προσεχή Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου

-Ενεργοποιείται άμεσα η Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας (Ε.Π.ΑΘΛ.Α.), σε συνέχεια της κύρωσης της Σύμβασης Macolin για τους χειραγωγημένους αγώνες

-Η τεράστια πρόοδος της χώρας στην καταπολέμηση του ντόπινγκ και οι συνεχείς ενέργειες εξωστρέφειας του ελληνικού αθλητισμού, αναλύθηκαν επιπλέον από τον Υφυπουργό στη Βουλή, κατά την κύρωση αθλητικών Μνημονίων Συνεργασίας με ΗΑΕ, Κατάρ και Βουλγαρία

Στην εξωστρέφεια του ελληνικού αθλητισμού, στρατηγική και προτεραιότητα της Κυβέρνησης σε όλα τα πεδία πολιτικής της, αναφέρθηκε αναλυτικά ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, στη Βουλή κατά την κύρωση των τριών αθλητικών Μνημονίων Συνεργασίας με το Κατάρ, τα ΗΑΕ και τη Βουλγαρία.

Ο κ. Αυγενάκης τόνισε τη σημαντική σημασία του αθλητισμού ως εργαλείου άσκησης και εξωτερική πολιτικής, με αφορμή την Υπουργική Σύνοδο του Συμβουλίου της Ευρώπης για τον Αθλητισμό, που θα διοργανώσει η Ελλάδα την προσεχή Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου και τις συζητήσεις, με θέμα την καταπολέμηση της διαφθοράς στον αθλητισμό, που θα λάβουν χώρα την επομένη ημέρα.

Επεσήμανε, επιπλέον, ο Υφυπουργός Αθλητισμού την σπουδαία εφαρμογή, με τον πρόσφατο αθλητικό νόμο 4726/2020, της Εθνικής Πλατφόρμας Αθλητικής Ακεραιότητας (Ε.Π.ΑΘΛ.Α.) σε συνέχεια της κύρωσης τον περασμένο Νοέμβριο (ν.4639/2020) της Σύμβασης Macolin του Συμβουλίου της Ευρώπης, για τους χειραγωγημένους αγώνες.

Η Ε.Π.ΑΘΛ.Α. αποτελεί το βασικό εργαλείο εφαρμογής της Σύμβασης Macolin. Σκοπός της είναι ο εθνικός συντονισμός των αρμόδιων φορέων, η διεθνής συνεργασία και η δημιουργία μηχανισμού παρακολούθησης, προκειμένου να διασφαλισθεί η εφαρμογή των διατάξεων που ορίζονται στη Σύμβαση σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων.

Η Ε.Π.ΑΘΛ.Α. εδρεύει στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και συμμετέχουν:
• Ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού, ως Πρόεδρος
• Ο Διοικητής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.)
• Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.)
• Ο Αθλητικός Εισαγγελέας της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών
• Εκπρόσωπος της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.)

Η Ε.Π.ΑΘΛ.Α. συστήνει ομάδες εργασίας με σκοπό την υποβοήθηση του έργου της. Σε κάθε ομάδα εργασίας συμμετέχουν φορείς εκτός αυτών που ανήκουν στον «πυρήνα» της, όπως η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, οι Σύνδεσμοι παικτών, προπονητών και διαιτητών, οι διοργανώτριες αρχές πρωταθλημάτων, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, οι Εταιρίες Στοιχηματισμού κ.ά.

Ο κ. Αυγενάκης τόνισε, επίσης, την μεγάλη πρόοδο που έχει συντελεστεί τους τελευταίους 15 μήνες και στις διεθνείς συνεργασίες αναφορικά με το ζήτημα της καταπολέμησης του ντόπινγκ, όπου λόγω της ολιγωρίας της προηγούμενης Κυβέρνησης, κινδυνεύσαμε με GRExit από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Αντι-ντόπινγκ.
Παρέθεσε τις πάρα πολλές ενέργειες (ΕΟΚΑΝ, Εργαστήριο) που έχουν γίνει και στάθηκε στα πρόσφατα «συγχαρητήρια» του προέδρου του WADA, Βίτολντ Μπάνκα.

Τα σχέδια νόμων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για την κύρωση των τριών αθλητικών Μνημονίων Συνεργασίας ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου («Ναι» απ’ όλα τα κόμματα πλην ΚΚΕ, που ψήφισε «Παρών» και Ελληνικής Λύσης που καταψήφισε το Μνημόνιο με το Κατάρ).

Αναλυτικά, η ομιλία του Υφυπουργού Αθλητισμού:

«Λίγο, μόλις, διάστημα μετά την ψήφιση του νέου αθλητικού νόμου, του ν. 4726/2020, ενός νόμου – τομή για τον ελληνικό αθλητισμό που θα φέρει οξυγόνο και εξυγίανση στο αθλητικό οικοσύστημα, συζητάμε την κύρωση τριών Μνημονίων Συνεργασίας με ισάριθμες χώρες στον τομέα του αθλητισμού.

Συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, κάνουμε πράξη το κυβερνητικό μας πρόγραμμα. Εργαζόμαστε για την επίτευξη ενός στρατηγικού μας στόχου: εκείνου της εξωστρέφειας του ελληνικού αθλητισμού στο διεθνές γίγνεσθαι.

Η εξωστρέφεια εντάσσεται στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και στον τομέα του αθλητισμού. Συνεργασίες με άλλες χώρες, ενισχύουν το κύρος του ελληνικού αθλητισμού, επικοινωνούν διεθνώς τις πρακτικές του και εισάγουν καινοτόμες μεθόδους που εφαρμόζουν άλλα αθλητικά συστήματα.

Η εξωστρέφεια δεν είναι ζωτικής σημασίας μόνο για την ανάπτυξη εφαρμογών καλής διακυβέρνησης, αλλά και για την ενίσχυση του αθλητικού τουρισμού. Για το λόγο αυτό άλλωστε, στοχεύουμε στη διεκδίκηση διεθνών αθλητικών διοργανώσεων, οι οποίες πρόκειται να αποτελέσουν πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες, λάτρεις των σπορ, οι οποίοι θα ενισχύσουν τις κατά τόπους οικονομίες.

Σε μια περίοδο κρίσης, σε μια περίοδο που η πανδημία επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις όχι μόνο σε υγειονομικό, αλλά και σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, σε μια περίοδο που τα εθνικά μας θέματα απαιτούν συσπείρωση και ομοψυχία στο εσωτερικό και διεθνείς συνεργασίες και συμμαχίες στο εξωτερικό, ο αθλητισμός μπορεί να αποτελέσει σημαντικό τομέα ενίσχυσης της θέσης της χώρας μας διεθνώς.

Στον τομέα του αθλητισμού η εξωστρέφεια και κυρίως η προώθηση των Ολυμπιακών αρχών
και αξιών αποτελούν κοινό τόπο. Άλλωστε, τα Μνημόνια που συζητάμε σήμερα, έχουν υπογραφεί από προηγούμενες Κυβερνήσεις. Εμείς, δίνουμε συνέχεια και προστιθέμενη αξία στα Μνημόνια αυτά. Και φυσικά, έχουμε ήδη αναπτύξει συνέργειες και συνεργασίες.

Δεν μένουμε στα λόγια! Φέρνουμε προς κύρωση Μνημόνια Συνεργασίας που έχουν παραμείνει σε συρτάρια για πολύ καιρό! Δεν καθυστερούμε, ούτε μένουμε σε αγκυλώσεις τύπου «δεν προχωράμε κάτι που ξεκίνησε μια προηγούμενη Κυβέρνηση»! Αντιθέτως, χτίζουμε σε ότι βρίσκουμε ωφέλιμο για τον αθλητισμό και το συμφέρον της χώρας μας!

Ο αθλητισμός φέρνει πιο κοντά τους λαούς ολόκληρου του κόσμου, καλλιεργεί πνεύμα ειρήνης, συνεργασίας μεταξύ των λαών και αποτελεί εργαλείο άσκησης εξωτερικής πολιτικής.

Θα αναφερθώ σε ένα απόσπασμα της ομιλίας του ηγέτη της Νότιας Αφρικής, Νέλσον Μαντέλα, για τη δύναμη του αθλητισμού: «… ο αθλητισμός έχει τη δύναμη να αλλάξει τον κόσμο. Έχει τη δύναμη να εμπνεύσει. Έχει τη δύναμη να ενώσει τον κόσμο με έναν τρόπο που ελάχιστα άλλα πράγματα μπορούν. Μιλάει στους νέους σε μια γλώσσα που καταλαβαίνουν. Ο αθλητισμός μπορεί να δημιουργήσει ελπίδα…».

Στον τομέα της εξωστρέφειας του αθλητισμού, λοιπόν:
• Στις 5 Νοεμβρίου θα λάβει χώρα διαδικτυακά η 16η Υπουργική Σύνοδος του Συμβουλίου της Ευρώπης για τον Αθλητισμό, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας (Μάιος – Νοέμβριος 2020) της Επιτροπής των Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Δυστυχώς, η εξέλιξη της πανδημίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο καθιστά αδύνατη την πραγματοποίηση της Συνόδου με φυσική παρουσία. Συνεπώς, προσαρμόσαμε τη Σύνοδο στα νέα δεδομένα και είναι πράγματι κρίμα που δεν θα μπορέσουν να γίνουν οι πολλαπλές επίσημες συναντήσεις και παράλληλες εκδηλώσεις, που είχαμε σχεδιάσει.
• Η κορυφαία επετειακή εκδήλωση της Ελληνικής Προεδρίας για τη συμπλήρωση των 70 ετών από την υπογραφή της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θα λάβει χώρα στις 4 Νοεμβρίου, μαζί με το κεντρικό γεγονός της Προεδρίας.
Επιπλέον, την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου θα διοργανωθούν εργαστήρια για Κυβερνητικούς Αξιωματούχους αναφορικά με το θέμα, μεταξύ άλλων, της καταπολέμησης της διαφθοράς στον αθλητισμό.

Δίνουμε ιδιαίτερη αξία σε ευρωπαϊκές και διακρατικές συνεργασίες:
⮚ Τον περασμένο Ιούνιο κυρώσαμε το Μνημόνιο Συνεργασίας με την Ιαπωνία, μια συνεργασία ιδιαίτερης αξίας ενόψει και των Ολυμπιακών Αγώνων του 2021 στο Τόκυο!
⮚ Έχουμε ήδη υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με χώρες διαφορετικής κουλτούρας
και αθλητικής νοοτροπίας από τη δική μας, όπως με:
o την Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρίες της Κίνας,
o τις Ηνωμένες Πολιτείες του Μεξικού,
o τη Δημοκρατία της Πολωνίας.
⮚ ενώ ήδη προετοιμάζουμε την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας με:
o το Εθνικό Ινστιτούτο Αθλητισμού, Φυσικής Αγωγής και Αναψυχής της Κούβας,
o το Υπουργείο Νεολαίας και Άθλησης της Σερβίας.

Όπως γνωρίζετε, για την καταπολέμηση των φαινομένων της διαφθοράς στον αθλητισμό, ήδη, έχουμε κυρώσει τη σύμβαση Μακόλιν (από τον περασμένο Νοέμβριο), ενώ με τον πρόσφατο νόμο 4726/2020 θέσαμε σε εφαρμογή και την Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας (Ε.Π.ΑΘΛ.Α.).
Ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της νομοθεσίας, διότι δεν νομοθετούμε μόνο, αλλά κάνουμε όλα τα αναγκαία βήματα για την εφαρμογή των νόμων, την υλοποίηση των διατάξεων.

Σημαντικά βήματα έχουν γίνει τους τελευταίους 15 μήνες και στις διεθνείς συνεργασίες αναφορικά με το ζήτημα της καταπολέμησης του ντόπινγκ. Να θυμίσω εδώ, ότι λόγω της ολιγωρίας της προηγούμενης Κυβέρνησης, κινδυνεύσαμε με GRExit από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Αντι-ντόπινγκ, WADA.

⮚ Aποφύγαμε το GRExit με όλες τις δυσμενείς επιπτώσεις που αυτό θα συνεπαγόταν για τη συμμετοχή της χώρας μας σε διεθνείς διοργανώσεις και το κύρος του ελληνικού αθλητισμού.
⮚ Συμμορφωνόμαστε βήμα-βήμα με όλα τα διεθνή στάνταρ και τις απαιτήσεις τoy WADA.
⮚ Ήδη, με τον πρόσφατο νόμο 4726/2020 δώσαμε λύσεις σε χρόνια προβλήματα και ρυθμίσαμε θέματα, όπως:
α) το κόστος των ελέγχων ντόπινγκ αναλαμβάνει ο Εθνικός Οργανισμός Αντιντόπινγκ (Ε.Ο.ΚΑ.Ν.).
Έτσι, είναι σε θέση να προγραμματίζει και να υλοποιεί ανεξάρτητα και ολοκληρωμένα τον έλεγχο ντόπινγκ στα αθλήματα. Με τον τρόπο αυτό ικανοποιήσαμε μια πάγια απαίτηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ για την πλήρη ανεξαρτησία των ελέγχων ντόπινγκ από τις αθλητικές ομοσπονδίες.
β) Επίσης, στον ίδιο νόμο (4726/2020) ορίζεται ότι στις Σχολές Προπονητών της ΓΓΑ, την εκπαίδευση για θέματα αντιντόπινγκ αναλαμβάνει ο αρμόδιος Εθνικός φορέας αντιντόπινγκ, δια των πιστοποιημένων εκπαιδευτών του. Και αυτή η ρύθμιση τίθεται προκειμένου να συμμορφωθεί η χώρα μας με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ.
⮚ Τέλος, να σας αναφέρω ότι ήδη εργαζόμαστε για την τροποποίηση του ν. 4373/2016, προκειμένου να προσαρμόσουμε το θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας στα νέα κριτήρια του Κώδικα Αντιντόπινγκ που έχει θέσει ο WADA και τα οποία θα ισχύσουν από 1ης Ιανουαρίου 2021.

Και φυσικά, στον τομέα του αντιντόπινγκ δεν περιοριστήκαμε μόνο σε αυτά, αλλά έχουμε κάνει πολύ δουλειά! Στο σημείο αυτό, θέλω να μοιραστώ μαζί σας, τη χαρά και την περηφάνεια που ένοιωσα, την περασμένη Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου, στην τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντι-ντόπινγκ (WADA) κ. Μπάνκα.

Μας απέδωσε τα εύσημα λέγοντας:
«Χαίρομαι να συνεργάζομαι μαζί σας, έχετε κάνει σπουδαία πρόοδο μέχρι τώρα. Κι ακόμα σημαντικότερο ότι τόσα πολλά πράγματα τα καταφέρατε σε μικρό διάστημα, αν συνυπολογιστούν και οι πάσης φύσεως δυσκολίες λόγω της πανδημίας. Συγχαρητήρια. Τολμώ να πω ότι παίρνω από την Ελλάδα τα πιο θετικά νέα, την ίδια στιγμή που σε καμία άλλη χώρα δεν είχαμε τόσο καλά, τόσο ευχάριστα νέα. Και θέλω να συνεχίσουμε μαζί, χέρι χέρι, ώστε να ολοκληρώσετε τις αναγκαίες αλλαγές».

Επιπλέον:
o Μεταφέραμε το Εργαστήριο Αντιντόπινγκ στον ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ και χρηματοδοτήσαμε τον εκσυγχρονισμό του.
o Δώσαμε λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τον έλεγχο των δειγμάτων,
λόγω της αναστολής λειτουργίας του Εργαστηρίου. Θα αναφερθώ λίγο πιο κάτω σε αυτό.
o Συμμορφωνόμαστε με όλες τις απαιτήσεις και τις υποδείξεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ (WADA).
o Αναβαθμίσαμε το παλιό ΕΣΚΑΝ σε Οργανισμό ΕΟΚΑΝ! Μια πάγια απαίτηση του WADA. Το Προεδρικό Διάταγμα ίδρυσης του Οργανισμού (ΕΟΚΑΝ) δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΠΔ 87/2020).

Και δεν μένουμε σε αυτά:
o Προχωράμε όλες τις διαδικασίες για την πλήρη και απρόσκοπτη λειτουργία του ΕΟΚΑΝ.
Με χαρά σας ενημερώνω ότι είναι ήδη έτοιμα τα γραφεία που θα στεγάσουν τις υπηρεσίες του ΕΟΚΑΝ σε χώρους του ΟΑΚΑ.
o Βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών για τη δρομολόγηση των διαδικασιών πρόσληψης του μόνιμου προσωπικού που θα στελεχώσει τον Ε.Ο.ΚΑ.Ν.
o Διαμορφώσαμε τον προϋπολογισμό του Οργανισμού για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του, ο οποίος ορίζεται στο 1.500.000€

Όσον αφορά τους ελέγχους των δειγμάτων είμαστε σε συνεργασία με το Εργαστήριο Αντί-ντόπινγκ του Κατάρ για την κάλυψη των αναγκών της χώρας μας και την εξέταση των δειγμάτων των Ελλήνων αθλητών, μετά το κλείσιμο του Εργαστηρίου της χώρας.
Το Εργαστήριο μας έκλεισε λόγω του γεγονότος ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν συμμορφωνόταν με τις συστάσεις της WADA.

Η συνεργασία στο εν λόγω θέμα θα συνεχιστεί έως την έναρξη λειτουργίας του Εργαστηρίου στη χώρα μας, ένα σύγχρονο Εργαστήριο που θα λειτουργήσει σύντομα στο Δημόκριτο, όπως σας ανέφερα πιο πριν.

Ας δούμε, όμως, τα συγκεκριμένα Μνημόνια που συζητάμε σήμερα:

Καταρχάς, θα ήθελα να σταθώ σε ένα θέμα, το οποίο τέθηκε από αρκετούς συναδέλφους κατά τη συζήτησή μας: Αφορά στις μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις από την υπογραφή μιας Διεθνούς Σύμβασης μέχρι την κύρωσή της στο Κοινοβούλιο.

Πράγματι, είναι ένα ζήτημα διαχρονικό. Είναι ένα θέμα που δεν αφορά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, ή κάποιο άλλο Υπουργείο, αλλά πρέπει να το δούμε συνολικά σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών.

Α. Για το «Πρωτόκολλο Αθλητικής Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας», το οποίο υπεγράφη (συνετάχθη) στην Αθήνα στις 17 Δεκεμβρίου 2012.

Ευρύτερο πλαίσιο: Η επιθυμία και η βούληση των δύο χωρών για την προώθηση καλών σχέσεων και για τη βελτίωση των σχέσεων συνεργασίας και φιλίας μεταξύ τους.

Στόχος: η προαγωγή των αθλητικών σχέσεων των δύο χωρών στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο και η ενδυνάμωση της αθλητικής συνεργασίας.

Διατάξεις: Το υπό συζήτηση Μνημόνιο Συνεργασίας επιδιώκει:

Άρθρο 1: να συνεχιστεί και να αναβαθμιστεί η διμερής συνεργασία των δύο χωρών όπως επίσης θα είναι επωφελές να συνεργαστούν σε διεθνή θέματα αμοιβαίου και πολυμερούς αθλητικού ενδιαφέροντος και να παρουσιάσουν κοινές θέσεις στα εν λόγω θέματα ενώπιον διεθνών αθλητικών οργανισμών και σε Διεθνείς Συνδιασκέψεις Αθλητισμού.

Άρθρα 2, 3: Υπογραμμίζουν την αξία και τη σημασία των Ολυμπιακών Αγώνων, την ενδυνάμωση της υλοποίησης των Ολυμπιακών Αγώνων και την υποστήριξη προτάσεων που σχετίζονται με την Ολυμπιακή Εκεχειρία.

Άρθρο 4: Οι δύο χώρες θα συνεργαστούν σε διάφορους σημαντικούς τομείς όπως:
● Στον τομέα της Φυσικής Αγωγής
● Σε ότι αφορά την εκπαίδευση μέσω του Αθλητισμού
● Στην συμμετοχή εμπειρογνωμόνων του αθλητισμού και ειδικών επιστημόνων του αθλητισμού σε σεμινάρια και συνδιασκέψεις
● Στην ανταλλαγή πληροφοριών (κατόπιν αιτήματος), που αφορούν τον αθλητισμό
και την αθλητική τεχνολογία
● Στον τομέα της αθλητιατρικής κ.α.

Άρθρο 5: Τα προγράμματα των διμερών αθλητικών ανταλλαγών θα λειτουργούν συμπληρωματικά στις δράσεις που αναπτύσσονται εντός των πολυμερών αθλητικών οργανισμών. Επιπλέον, θα δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην ανταλλαγή γνώσης και εμπειρίας σε θέματα όπως η χρηστή διακυβέρνηση στον αθλητισμό και το Ευ Αγωνίζεσθαι.

Άρθρο 6: Ανταλλαγές των Αθλητικών Αντιπροσωπειών.

Άρθρο 7: Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην αξιολόγηση της αθλητικής συνεργασίας από τις Αθλητικές Αρχές των δύο μερών. Η αξιολόγηση αυτή θα έχει στόχο τη διαρκή βελτίωση της αθλητικής συνεργασίας των δύο μερών.

Άρθρα 8, 9: Το πρωτόκολλο αυτό, που περιλαμβάνει τις γενικές αρχές της αθλητικής συνεργασίας, θα εφαρμόζεται μέσω ενός ετησίου Προγράμματος Αθλητικών Ανταλλαγών
υπογεγραμμένο από τους νόμιμους εκπροσώπους των δύο μερών.
Άρθρο 10: Το παρόν Πρωτόκολλο Αθλητικής Συνεργασίας τίθεται σε ισχύ από την ημερομηνία της τελευταίας γνωστοποίησης με την οποία τα Μέρη αλληλο-ενημερώνονται γραπτώς, μέσω της διπλωματικής οδού αναφορικά με την ολοκλήρωση των σχετικών εσωτερικών τους διαδικασιών για την θέση του σε ισχύ.

Β. Για το «Μνημόνιο Κατανόησης Αθλητικής Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Γενικής Αρχής Πρόνοιας Νεολαίας και Άθλησης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων», που υπεγράφη στην Αθήνα την 6η Μαΐου 2014.

Ευρύτερο πλαίσιο: Η επιθυμία και η βούληση των δύο χωρών για την προώθηση καλών σχέσεων και για τη βελτίωση των σχέσεων συνεργασίας και φιλίας μεταξύ τους.

Στόχος: η προαγωγή των αθλητικών σχέσεων των δύο χωρών στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο.

Διατάξεις:
Το υπό συζήτηση Μνημόνιο Συνεργασίας επιδιώκει:

Άρθρο 1: Η διμερής αθλητική συνεργασία πρέπει να συνεχιστεί και να αναβαθμιστεί. Είναι ωφέλιμο να εργαστούν από κοινού για διεθνή θέματα αμοιβαίου και πολυμερούς αθλητικού ενδιαφέροντος και να συντονίσουν τις θέσεις τους για τα θέματα αυτά ενώπιον διεθνών αθλητικών οργανισμών και σε διεθνείς Αθλητικές Διασκέψεις.

Άρθρο 2: Τονίζεται η αξία των Ολυμπιακών Αγώνων ως μοναδικού διεθνούς πολιτιστικού γεγονότος το οποίο εδώ κατά τις δύο τελευταίες χιλιετηρίδες προάγει τις αξίες της άμιλλας,
της αλληλεγγύης και της φιλίας μεταξύ των λαών. Εκφράζεται η πρόθεσή τους να διατηρήσουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες ως μία διεθνής αθλητική εκδήλωση «καθαρής συνείδησης».

Άρθρο 3: Για την ενδυνάμωση του θεσμού των Ολυμπιακών Αγώνων, οι δύο χώρες θα συνεργαστούν, για τη διαμόρφωση και υποστήριξη προτάσεων που αφορούν στην Ολυμπιακή Εκεχειρία, για την αναβίωση της Ολυμπιακής Εκεχειρίας και την εδραίωσή της στην συλλογική συνείδηση.
Επίσης, θα καταβάλλουν κάθε προσπάθεια ώστε η Ολυμπιακή Εκεχειρία να αποτελεί ένα αποτελεσματικό όργανο για τον τερματισμό των διενέξεων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Άρθρο 4: Τα Μέρη θα συνεργαστούν
1. Για την ανταλλαγή στελεχών του αθλητισμού, εμπειρογνωμόνων, προπονητών και αθλητών και για την προώθηση της μεταφοράς γνώσης για τη διοργάνωση μεγάλων αθλητικών γεγονότων (όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, τα Special Olympics, τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα),
2. για τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων και επιστημόνων του αθλητισμού σε σεμινάρια και συνέδρια,
3. στην ανταλλαγή ειδικών πληροφοριών, σχετικά με την αθλητική τεχνολογία,
4. στη διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων σχετικά με την κατασκευή, χρήση και την εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων,
5. στον τομέα της αθλητιατρικής,
6. στην ανταλλαγή ιδεών για την καταπολέμηση της φαρμακοδιέγερσης στον αθλητισμό και την καταπολέμηση της προσυνεννόησης αγώνων,
7. στην προώθηση της γυναίκας και του αθλητισμού,
8. στην προώθηση του αθλητισμού για τα άτομα με αναπηρίες.

Άρθρο 5: Τα Μέρη ανταλλάσσουν πληροφορίες και εμπειρία σχετικά μετην καταπολέμηση της φαρμακοδιέγερσης και της προσυνεννόησης αγώνων, τη βία -ιδιαίτερα εντός των αθλητικών εγκαταστάσεων-, την εδραίωση και την περαιτέρω βελτίωση της θέσης που έχουν κατακτήσει οι γυναίκες στον αθλητισμό.
Τα Μέρη θα δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ανταλλαγή γνώσης και εμπειρίας σε ό,τι αφορά στον αθλητισμό και το Ευ Αγωνίζεσθαι.

Άρθρο 6: Ανταλλαγές των Αθλητικών Αντιπροσωπειών.

Γ. Για το «Μνημόνιο Κατανόησης στον τομέα του Αθλητισμού μεταξύ της Ολυμπιακής Επιτροπής του Κράτους του Κατάρ και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελληνικής Δημοκρατίας» που υπεγράφη στη Ντόχα στις 29 Ιανουαρίου 2013.

Ευρύτερο πλαίσιο: Η επιθυμία και η βούληση των δύο χωρών για την προώθηση καλών σχέσεων και για τη βελτίωση των σχέσεων συνεργασίας, φιλίας και κατανόησης μεταξύ τους.

Στόχος: Η προαγωγή των αθλητικών σχέσεων των δύο χωρών και η προώθηση της διμερούς συνεργασίας στον τομέα του αθλητισμού.

Διατάξεις: Το υπό συζήτηση Μνημόνιο Συνεργασίας επιδιώκει:

Άρθρο 1: Να ενδυναμώσουν τη μεταξύ τους συνεργασία μέσω των ακόλουθων δράσεων:
1. Προώθηση της ανταλλαγής επισκέψεων από Αθλητικές Αντιπροσωπείες, Προπονητές, Εμπειρογνώμονες και Ειδικούς στον Τομέα του Αθλητισμού, της Φυσικής Αγωγής και των σχετικών εφαρμοσμένων επιστημών, δια μέσου απευθεία επαφών με την ενδιαφερόμενη αθλητική Ομοσπονδία.
2. Ενθάρρυνση της ανταλλαγής προσκλήσεων σε αθλητές για συμμετοχή σε αγώνες και διεθνή αθλητικά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στις δύο χώρες.
3. Ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων επί θεμάτων αθλητισμού και θεμάτων που σχετίζονται με τη σωματική άσκηση καθώς και άλλων τομέων αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
4. Ανταλλαγή προσκλήσεων για παρακολούθηση συναντήσεων, συνεδρίων, διαλέξεων, σεμιναρίων και ακαδημαϊκών φόρα, επί θεμάτων που σχετίζονται με τον αθλητισμό και την κουλτούρα της σωματικής άσκησης στις δύο χώρες.
5. Ανταλλαγή προτάσεων για τη διοργάνωση αθλητικών αγώνων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των εθνικών αθλητικών ομοσπονδιών. Η συμμετοχή και τα οικονομικά ζητήματα των εν λόγω αγώνων θα συμφωνούνται απευθείας μεταξύ των ενδιαφερομένων ομοσπονδιών.
6. Μεταφορά της τεχνογνωσίας και εμπειρογνωμοσύνης που αποκτήθηκε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες Αθήνα 2004 για την προετοιμασία, διεξαγωγή και υποδομή διεθνών αθλητικών γεγονότων, περιλαμβανομένου του Παγκοσμίου Κυπέλου FIFA του 2022.

Άρθρο 2: τη συνεργασία στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης για τον αθλητισμό, περιλαμβανομένων:
● Προγραμμάτων Αθλητισμού για Όλους
● Αθλητισμού για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες
● Αθλητιατρικής
● Ελέγχου της φαρμακοδιέγερσης (doping)
● Διαχείρισης και συντήρησης αθλητικών εγκαταστάσεων
● Προπονητικών Κέντρων
● Άλλων τομέων συνεργασίας που θα συμφωνηθούν

Άρθρο 3: Επισκέψεις των επισήμων αντιπροσωπειών.

Άρθρο 4: Υπογραμμίζουν την αξία και τη σημασία των Ολυμπιακών Αγώνων ως ένα μοναδικό διεθνές πολιτιστικό γεγονός το οποίο, για τρίτη χιλιετία, καλλιεργεί τις αξίες της άμιλλας, της αλληλεγγύης και της φιλίας μεταξύ των λαών.
Εκφράζουν την πρόθεσή τους να διατηρήσουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες ως ένα διεθνές αθλητικό γεγονός «καθαρής συνείδησης».

Άρθρο 5: Προκειμένου να ενδυναμώσουν την υλοποίηση των Ολυμπιακών Ιδεωδών και να ενισχύσουν το θεσμό των Ολυμπιακών Αγώνων, οι δυο χώρες συνεργάζονται για την κατάρτιση και υποστήριξη προτάσεων που σχετίζονται με την Ολυμπιακή Εκεχειρία, για την αναβίωση του Ιδεώδους της Ολυμπιακής Εκεχειρίας και για την εμπέδωσή του στη συλλογική συνείδηση της Ανθρωπότητας.
Άρθρο 6: Θα συστήσουν μία μεικτή επιτροπή για την εκτέλεση των διατάξεων του παρόντος μνημονίου.

Άρθρα 7, 8: τροποποιήσεις και ισχύ του παρόντος Μνημονίου».

Τα σχόλια είναι κλειστά.