Κρήτη:Έγγραφο-καταγγελία από τους Αστυνομικούς και τους Ειδικούς Φρουρούς
Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη
Όπως γνωρίζετε σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 της ΚΥΑ Αριθμ. ΔΙα/Γ.Π.οικ. 51360, η οποία έχει νομίμως δημοσιευτεί στο ΦΕΚ 3429/Β/14-8-2020 με ισχύ από Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2020 και ώρα 7.00 π.μ. έως και τη Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2020. «1.Εντός των ορίων: α) των Περιφερειών ……, Κρήτης ……τίθεται ανώτατο όριο πενήντα (50) συμμετεχόντων σε οποιαδήποτε δημόσια ή κοινωνική εκδήλωση, ανεξαρτήτως του αν αυτή πραγματοποιείται σε ιδιωτικούς ή δημόσιους,
εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων και τελετών, όπως γάμων, βαπτίσεων, κηδειών, καθώς και των συνδεόμενων με τις τελετές αυτές δεξιώσεων ή άλλων εκδηλώσεων» ενώ η παρ. 3 το ίδιου άρθρου προβλέπει ότι «Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων της παρ. 1 επιβάλλονται οι ακόλουθες κυρώσεις: α) Στα φυσικά πρόσωπα που παρακολουθούν εκδηλώσεις της παρ. 1 ή συμμετέχουν σε αυτές, κατά περίπτωση, επιβάλλεται για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ. …… γ) Στην περίπτωση φυσικών προσώπων που διοργανώνουν εκδηλώσεις της παρ. 1 επιβάλλεται, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, για την πρώτη παράβαση διοικητικό
πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και για τη δεύτερη παράβαση διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.)» Περεταίρω το άρθρο 2 της ίδιας ΚΥΑ ορίζει ότι «Η λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που βρίσκονται εντός των ορίων: α) των Περιφερειών ……… Κρήτης ……………, απαγορεύεται από τις 12.00 τα μεσάνυχτα έως τις 7.00 π.μ. της επόμενης ημέρας. Η απαγόρευση καταλαμβάνει τις δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης/ΚΑΔ 56.10, παροχής ποτών/ΚΑΔ 56.30 και τροφοδοσίας για εκδηλώσεις (catering)/ΚΑΔ 56.21 συμπεριλαμβανομένων και των οκταψήφιων αριθμών αυτών, καθώς και εκμετάλλευσης κτήματος για τη διενέργεια εκδηλώσεων (γάμων και συναφών)/ΚΑΔ 93.29.11.03 και διοργάνωσης ψυχαγωγικών εκδηλώσεων (γάμων και συναφών)/ΚΑΔ 93.29.19.01.
Δυστυχώς το Σάββατο 22/08/2020 ενημερωθήκαμε ότι δυνάμεις των υπηρεσιών Ο.Π.Κ.Ε. Ρεθύμνου, Τ.Α.Ε. Ρεθύμνου και Τ.Α.Ε. Μυλοποτάμου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ρεθύμνης κλήθηκαν να μεταβούν στο Δημοτικό Διαμέρισμα Κουρνάς του Δήμου Αποκορώνου περιφερειακής ενότητας Χανίων προκειμένου να ενισχύσουν τις εκεί ευρισκόμενες δυνάμεις, είχαν δε κληθεί και συνάδελφοι από την Διεύθυνση Αστυνομίας Ηρακλείου. Οι συνάδελφοι που μετέβησαν εκεί διαπίστωσαν ότι είχε προγραμματιστεί να γίνει στο χώρο του εκπολιτιστικού συλλόγου γάμος (οικείου γνωστού καλλιτέχνη) όπου είχαν κληθεί άνω από 1000 άτομα. Οι εντολές που δόθηκαν στους συναδέλφους ήταν να ελέγχουν και να μετρούν πόσα άτομα θα εισέλθουν στο χώρο της εκδήλωσης και αφού συμπληρώθηκε ο αριθμός των 50 ατόμων, άλλους τους απέτρεπαν να πλησιάσουν το χώρο, κάποιοι δε αρνούνταν να συμμορφωθούν στις υποδείξεις των συναδέλφων και δεν αποχώρησαν με αποτέλεσμα να στηθεί ένα ακόμα «γλέντι» άνω των 100 ατόμων έξω από το χώρο της εκδήλωσης όπου χόρευαν και διασκέδαζαν με τη μουσική και το φαγητό που τους πρόσφεραν οι οργανωτές της εκδήλωσης.
Οι συνάδελφοι έλαβαν εντολή αποχώρησης στις 01:30 π.μ., ενώ το γλέντι συνεχιζόταν παρόλο που είχε παρέλθει η 12.00 τα μεσάνυχτα, ενώ σύμφωνα με συζητήσεις και δημοσιεύματα το γλέντι συνεχίστηκε μέχρι τις 05.00 π.μ.
Επειδή η ως άνω διαμορφωθείσα κατάσταση μας προσβάλλει τόσο ως επαγγελματίες, όσο και ως προσωπικότητες, ασκείται δε ήδη σε συζητήσεις πολιτών έντονη κριτική κατά της Αστυνομίας εν γένει και το ρόλο της σε εκείνη την εκδήλωση, θα πρέπει άμεσα να απαντηθούν εύλογα ερωτήματα μας
α) Με ποια εντολή και για ποιο λόγο αποψιλώθηκαν οι ειδικές υπηρεσίες του νομού μας και αντί οι συνάδελφοι να διαθέτουν τις υπηρεσίες τους προς αποτροπή ή καταστολή των εγκλημάτων στην εδαφικής τους περιφέρεια, μεταφέρθηκαν σε άλλη περιφέρεια για να έχουν το ρόλο «ταξιθέτη – παρκαδόρου» και εν τέλει θεατή παραβάσεων της νομοθεσίας;
β) Είναι μέσα στα καθήκοντα του αστυνομικού προσωπικού να παρέχει τις ανωτέρω αναφερόμενες υπηρεσίες;
γ) Τελικά τα όσα προβλέπει η νομοθεσία και η επιστήμη για την πρόληψη της διασποράς του κορωνοιού ισχύουν για όλους ή μόνο για κάποιους;
δ) Γιατί ενώ όλες οι εκδηλώσεις με καλεσμένους άνω των 50 ατόμων ακυρώνονται ή αν διενεργηθούν επιβάλλονται πρόστιμα και στη συγκριμένη περίπτωση έλαβαν χώρα τα ανωτέρω, τα οποία έχουν γίνει γνωστά σε όλη την κοινωνία και ασκείται ήδη έντονη κριτική για τη στάση της Αστυνομίας; Από ποιους αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη κοινωνική εκδήλωση μη τηρώντας τα ισχύοντα από τους νόμους; Και γιατί η Ελληνική Αστυνομία επέδειξε τέτοια ανοχή;
ε) Γιατί παραβιάστηκε η βασική αρχή της αµεροληψίας των αστυνοµικών οργάνων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους; Το ειδικότερο περιεχόµενο της αρχής αυτής συναρτάται µε την ανεξάρτητη από επιρροές και την απροκατάληπτη κρίση και δράση των αστυνοµικών οργάνων. Άµεσα συνυφασµένη εξάλλου µε την έννοια της δικαιοσύνης η αµεροληψία δεν απαιτείται µόνον να υπάρχει, αλλά και να καθίσταται, ανά πάσα στιγµή, εµφανές ότι υπάρχει, ενώ δεν θα πρέπει τα αστυνομικά όργανα να ασκούν τα καθήκοντά τους, µε τρόπο που αφήνει υπόνοιες µεροληψίας.
Τα σχόλια είναι κλειστά.