Νεκρός» ο Αύγουστος – Ούτε για… δείγμα κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι του Ηρακλείου λόγω κορωνοϊού
Απαισιόδοξα τα μέχρι στιγμής στοιχεία, όπως αποκαλύφθηκε στο συνέδριο του ΟΛΗ – Ελπίδες από Σεπτέμβριο
Μεγάλη “πληγή” για τον τομέα της κρουαζιέρας – και ακολούθως για το τουριστικό προϊόν και την οικονομία της χώρας – έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού, καθώς, αν και βαδίζουμε ολοταχώς προς τον Αύγουστο, η κίνηση στο λιμάνι του Ηρακλείου αλλά και στους υπόλοιπους σημαίνοντες λιμένες της χώρας μας είναι ανύπαρκτη, με την ανησυχία και τον προβληματισμό για τους τοπικούς φορείς – και όχι μόνο – να είναι κάτι παραπάνω από έκδηλη.
Αυτό εξάγεται ως συμπέρασμα μετά και τα όσα ακούστηκαν χθες, κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας του 1ου Συνεδρίου “Σύγχρονες Προσεγγίσεις Διοίκησης και Ανάπτυξης Λιμένων”, που συνδιοργανώνεται από τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στο Ηράκλειο.
Μπορεί ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης να ανακοίνωσε με επιστολή που απέστειλε προς τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας και τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ότι από την 1η Αυγούστου επιτρέπεται στα κρουαζιερόπλοια να επισκέπτονται το λιμάνι του Ηρακλείου και πέντε ακόμη λιμάνια της χώρας, εντούτοις μέχρι στιγμής, αντί για κρουαζιερόπλοια, έχουμε… ακυρώσεις.
«Δυστυχώς, για εμάς εδώ, για το λιμάνι του Ηρακλείου, μέχρι και ολόκληρο τον Αύγουστο δε θα έχουμε καμία προσέγγιση (σ.σ. κρουαζιερόπλοιου)», επισήμανε χαρακτηριστικά μιλώντας χθες στην “ΚΡΗΤΗ TV”, στο περιθώριο της έναρξης του συνεδρίου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Γιάννης Βαρδαβάς.
«Ευελπιστούμε από τα μέσα Σεπτεμβρίου και μετά κάποιοι να προτιμήσουν να προσεγγίσουν και στο Ηράκλειο», ανέφερε συμπληρωματικά ο κ. Βαρδαβάς. «Οι Οργανισμοί Λιμένος, μαζί με τους τοπικούς φορείς, θα πρέπει να επανα-διεκδικήσουν το μερίδιό τους σ’ αυτήν την πάρα πολύ δύσκολη περίοδο», ανέφερε στον χαιρετισμό που απηύθυνε – μέσω τηλεδιάσκεψης – στην έναρξη του συνεδρίου ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης.
Εξάλλου, και ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας & Λιμενικών Υποδομών, κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο οποίος μίλησε – επίσης – μέσω τηλεδιάσκεψης, έκανε λόγο για «πραγματικά κρίσιμο σταυροδρόμι».
«Βρισκόμαστε σε ένα πραγματικά κρίσιμο σταυροδρόμι για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε περισσότερες επενδύσεις σε αυτόν τον κλάδο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυριαζόπουλος.
Το λιμάνι του Ηρακλείου
Κατά την πρώτη ημέρα του 1ου Συνεδρίου, πάντως, τέθηκε επί τάπητος και ο δυναμικός χαρακτήρας του λιμένος Ηρακλείου σε πανελλαδικό επίπεδο, με τις προοπτικές της περαιτέρω ανάπτυξής του μέσω και της προσέλκυσης νέων επενδύσεων να είναι σημαντική για το μέλλον της τοπικής οικονομίας και όχι μόνο… Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι το κομμάτι της μεταφοράς εμπορευμάτων στο λιμάνι του Ηρακλείου έχει παραμείνει αμετάβλητο κατά την κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού…
«Τα έσοδά μας έχουν πληγεί αρκετά. Το εμπορικό κομμάτι, όμως, και η κίνηση φορτηγών έχει κρατηθεί σταθερή μέσα στην κρίση. Η μείωση των εσόδων προέρχεται κυρίως από τη μείωση της κίνησης των επιβατών και από το κομμάτι της κρουαζιέρας, το οποίο φυσικά είναι ανύπαρκτο», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ, κ. Μηνάς Παπαδάκης.
Στήριξη από Περιφέρεια
«Τα λιμάνια μπορούν να δώσουν σημαντική ανάπτυξη στην Κρήτη και να στηρίξουν την απασχόληση στις πόλεις του νησιού, αρκεί να υπάρχει η απαιτούμενη συνεργασία και οι συνέργειες. Η Περιφέρεια Κρήτης στηρίζει τις συνεργασίες λιμανιών και πόλεων», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, κατά τον χαιρετισμό που απηύθυνε στην έναρξη του συνεδρίου.
Ο κ. Αρναουτάκης αναφέρθηκε στη σημασία που αποκτά για την ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας η παρουσία των λιμανιών, σημειώνοντας πως η Περιφέρεια Κρήτης θα συμβάλλει όσο μπορεί «έτσι ώστε να υπάρξει το καλύτερο αποτέλεσμα υπέρ των πόλεων και των πολιτών».
«Αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η εργασία. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που δουλεύουν στον τουρισμό και στα επισιτιστικά επαγγέλματα πρέπει να βρουν δουλειά και την επόμενη ημέρα», δήλωσε ακόμη ο περιφερειάρχης Κρήτης.
Ενεργός ο ρόλος του Δήμου
«Θεωρούμε πολύ καλή ιδέα τη διοργάνωση αυτού του συνεδρίου, προκειμένου να ανοίξει ο διάλογος με τοπικούς και υπερτοπικούς φορείς και να τοποθετηθούν για το πώς αντιλαμβάνονται τη λειτουργία και το μέλλον του λιμανιού, και ει δυνατόν να συναποφασιστεί ο αναπτυξιακός ρόλος που θα κληθεί να υπηρετήσει τα επόμενα 10-15 τουλάχιστον χρόνια», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στον χαιρετισμό που απηύθυνε χθες στο 1ο Συνέδριο “Σύγχρονες Προσεγγίσεις Διοίκησης και Ανάπτυξης Λιμένων”, ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Βασίλης Λαμπρινός, προσθέτοντας ότι «ο Δήμος Ηρακλείου θα έχει ενεργό ρόλο στον διάλογο για το μέλλον του λιμανιού».
Οι ομιλητές
Μεταξύ των χθεσινών ομιλητών στο συνέδριο ήταν ο αντιπλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, κεντρικός λιμενάρχης Ηρακλείου, κ. Ευθύμιος Δουβής, ο καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, πρώην γ.γ. ΥΕΝ, Αθανάσιος Πάλλης, η μελετήτρια Πανεπιστημίου Αιγαίου, Τμήμα Ερευνών Ναυτιλίας, Εμπορίου και Μεταφορών στο Εργαστήριο Ναυτιλίας και Λιμένων, Αιμιλία Παπαχρήστου, η προϊσταμένη Τμήματος Ανάπτυξης και αν/τρια ΥΑΛΕ – υπεύθυνη Κρουαζιέρας ΟΛΗ Α.Ε., Κυριακούλα Καμπανά, η δόκτωρ πολιτικός μηχανικός ΕΔΙΠ ΕΜΠ Θεοδώρα Γιαντσή, ο νομικός σύμβουλος ΟΛΗ Α.Ε., Γιώργος Μερκουλίδης, και ο πολιτικός μηχανικός-λιμενολόγος Δημήτρης Ρομπογιαννάκης, και ο μεταπτυχιακός φοιτητής ΠΑΔΑ Ιωάννης Πολυχρονίου.
Οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίζονται σήμερα με θέμα «την εμπορευματική κίνηση σε σχέση με την Κρήτη», ενώ αύριο, κατά την τρίτη ημέρα του συνεδρίου, οι εργασίες θα αφορούν στις γεωπολιτικές εξελίξεις αναφορικά με το νησί μας.
“Πράσινο φως” από Θεοχάρη
Με επιστολή που έστειλε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης προς τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) και τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (MSC Cruises, Costa και TUI Cruises), ανακοίνωσε ότι από 01/08/2020 επιτρέπεται στα κρουαζιερόπλοια να επισκέπτονται 6 λιμάνια όταν εισέρχονται στη χώρα. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους λιμένες Ηρακλείου, Πειραιά, Ρόδου, Βόλου, Κέρκυρας και Κατάκολου.
Σημειώνεται, πάντως, ότι μετά από τον πρώτο ελλιμενισμό τους τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν οποιοδήποτε άλλο ελληνικό λιμάνι συμπεριλαμβάνεται στο δρομολόγιό τους. Εξάλλου, ο υπουργός διευκρίνισε ότι το καθεστώς αυτό θα αλλάξει μόνο σε περίπτωση που υπάρξουν νέες επιδημιολογικές συνθήκες. Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, πάντως, ίσως μετά τις 15 Αυγούστου κάποια πλοία ενδεχομένως κάνουν ορισμένες κρουαζιέρες στη χώρα μας. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι πιθανότατα και τουρκική εταιρεία κρουαζιέρας να κάνει τα παρθενικά της ταξίδια στη χώρα μας, ενώ η Celestyal Cruises από τον Απρίλιο του 2021 θα ξεκινήσει και πάλι τις κρουαζιέρες και με το νέο πλοίο που αγόρασε.
«Όλα τα κρουαζιερόπλοια είναι ευπρόσδεκτα στην Ελλάδα, ώστε να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία σε όλους τους επιβάτες τους», αναφέρει ακόμη στην επιστολή του ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που ανταποκρίνεται στον κλάδο της κρουαζιέρας και εισάγει πρωτόκολλα υγείας, ειδικά γι’ αυτή τη μορφή τουρισμού. Οι υγειονομικές διαδικασίες οι οποίες θα εφαρμόζονται υπό την επίβλεψη των ελληνικών Αρχών στα κρουαζιερόπλοια βασίζονται στα δημοσιευμένα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU Healthy Gateways), ενώ έχουν προσαρμοστεί στην ελληνική νομοθεσία και τα εγχώρια δεδομένα».
Εξάλλου, ο κ. Θεοχάρης κάλεσε τις εταιρείες του κλάδου να επανεκκινήσουν τις διαδικασίες των λειτουργιών Homeporting στην Ελλάδα, ενώ ζήτησε ακόμη από τα μεγάλα διεθνή γραφεία κρουαζιέρας να συστήνουν στους πελάτες τους το ταξίδι στην Ελλάδα πέραν της θερινής περιόδου.
«Η τρέχουσα σεζόν επεκτείνεται έως το τέλος του έτους», επισήμανε με νόημα ο αρμόδιος υπουργός.https://www.neakriti.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.