Στην απεργία των οδηγών τουριστικών λεωφορείων αναφέρονται σε κοινή ανακοίνωσή τους ο Σύνδεσμος Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης και ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης.
Πρόκειται για μια ανακοίνωση απάντηση στους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων, στην οποία γίνεται λόγος για έλλειψη τουριστικής συνείδησης, ενώ παράλληλα τονίζεται πως οι λόγοι που ώθησαν τους οδηγούς σε απεργία δεν είναι οικονομικοί.
Τέλος οι τουριστικοί πράκτορες αναφέρουν πως έχουν καταθέσει την πρότασή τους στους οδηγούς των λεωφορείων, ωστόσο ουδέποτε έλαβαν απάντηση ενώ παράλληλα τονίζουν πως δεν έχουν κλείσει την πόρτα των διαπραγματεύσεων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Η επανεκκίνηση του Τουρισμού, μετά τις εφιαλτικές ημέρες του LOCKDOWN,με πολυήμερη απεργιακή κινητοποίηση εκ μέρους των οδηγών τουριστικών λεωφορείων, αποτελεί αν μη τι άλλο έλλειψη Τουριστικής Συνείδησης και μας λυπεί.
Επειδή ακούμε και διαβάζουμε διάφορα σχετικά με τους λόγους που εξώθησαν τους οδηγούς μας, σε αυτή την κινητοποίηση, θεωρούμε σωστό να παρέμβουμε και να παρουσιάσουμε τα γεγονότα ως αυτά έχουν.
Η τρέχουσα τουριστική περίοδος έχει πληγεί ανεπανόρθωτα , εργαζόμενοι και εργοδότες στον κλάδο του τουρισμού βρισκόμαστε σε ανεξέλεγκτη κρίση.
Πάραυτα εμείς από την πλευρά της εργοδοσίας συναντηθήκαμε στις 19 Ιουνίου 2020 με το σωματείο των οδηγών και συζητήσαμε την υπογραφή Νέας Σύμβασης.
Από πλευράς των οδηγών, προτάθηκε να υπογραφεί ακριβώς όπως ήταν την προηγούμενη χρονιά κάτι που ήταν εκ των πραγμάτων ΑΔΥΝΑΤΟΝ λόγω των συνθηκών.
Στην αντιπρότασή μας προτείναμε να διατηρήσουμε τις οικονομικές απόλαβες των εργαζομένων (οι οποίοι είναι αρκετά υψηλότερα από αυτή της ΕΓΣΣΕ με την οποία αποζημιώνονται οι οδηγοί της υπόλοιπης Ελλάδας) αλλά να γίνουν κάποιες αλλαγές σε θεσμικά σημεία τα οποία θεωρούμε άδικα και αναχρονιστικά.
Πιο συγκεκριμένα:
Διατήρηση του βασικού μισθού και επιδομάτων στα ίδια επίπεδα με το 2019
Να εναρμονιστεί με τους ξενοδοχοϋπάλληλους Κρήτης η υποχρεωτικότητα της επαναπρόσληψης τους στις 20 Μαΐου (και όχι 1 Μαΐου που ίσχυε μέχρι τώρα). Είναι τουλάχιστον άτοπο και άδικο να είμαστε υποχρεωμένοι να τους επαναπροσλαμβάνουμε χωρίς να υπάρχει έργο, εξάλλου και οι Ξενοδοχοϋπάλληλοι είναι εποχικοί υπάλληλοι .
Οι συμβάσεις τους να είναι ετήσιες από πρώτη Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου του εκάστοτε έτους και όχι ως την 31.03 του επόμενου.
Να μπει όρος στη σύμβαση ότι αν υπάρξει περίπτωση Ανωτέρας Βίας η ισχύς της σύμβασης θα αναστέλλεται . Λόγω ακριβώς αυτής της έλλειψης , το σωματείο «Ερμής» των οδηγών τουριστικών λεωφορείων Κρήτης είναι ο μόνος φορέας εργαζομένων στην Ελλάδα που έκανε εξώδικο στην εργοδοσία γιατί δεν τους προσλάβαμε την 1η Μαΐου όπως αναγραφόταν στη σύμβαση τους, χωρίς να τους απασχολεί ότι οι επιχειρήσεις μας ήταν κλειστές και βεβαίως έργο δεν υπήρχε.
Το επίδομα φορτοεκφόρτωσης αποσκευών να υπολογίζεται με την πληρότητα των οχημάτων και όχι αδίκως ,με τις θέσεις που έχει το λεωφορείο.
Το επίδομα γεύματος να περιοριστεί αυστηρά σε ένα ανά βάρδια.
Έκτοτε, ουδεμία επικοινωνία δεν είχαμε και καμία απάντηση δε λάβαμε επί της πρότασης μας. Αντιθέτως μας ανακοινώθηκε με δελτίο τύπου στις 29.06.2020 ότι θα προβούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Εμείς από την πλευρά μας δεν έχουμε κλείσει την πόρτα των διαπραγματεύσεων, απλά οι ίδιοι δε δέχονται να συζητήσουν τίποτε πέραν της υπογραφής της κλαδικής συλλογικής σύμβασης που έληξε την 21.03.2020, χωρίς την παραμικρή αλλαγή».https://creta24.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.