«Κοινή Αγροτική Πολιτική. Συντονισμένες ενέργειες του ΕΛΚ μετά από πρωτοβουλία του Μανώλη Κεφαλογιάννη.»

«Απορρίφθηκε πανηγυρικά στο Ε.Κ., με ψήφους 549 υπέρ – 124 κατά και 15 αποχές, η πρόταση για μείωση των Αγροτικών επιδοτήσεων κατά 50%.»

Μετά από συντονισμένες ενέργειες του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος ύστερα από παρέμβαση του Μανώλη Κεφαλογιάννη, απορρίφθηκε, πανηγυρικά, η ένσταση της ομάδας των Πρασίνων στο Ε.Κ, για μείωση των Ελληνικών επιδοτήσεων κατά 50%.

Η τελευταία Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε το Μεταβατικό Κανονισμό για την Κοινή Αγροτική Πολιτική 2021-2027. Ένας Κανονισμός απαραίτητος για να συνεχιστεί η πληρωμή των επιδοτήσεων των αγροτικών προϊόντων και να διατηρηθούν οι άμεσες ενισχύσεις στους αγρότες της Ελλάδας και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Ταυτόχρονα και μετά τις συντονισμένες ενέργειες του ΕΛΚ κατόπιν της παρέμβασης του Μανώλη Κεφαλογιάννη, η ένσταση που υπέβαλε η πολιτική ομάδας των Πρασίνων, για μείωση των Ελληνικών επιδοτήσεων κατά 50%, απορρίφθηκε πανηγυρικά.

Με ψήφους 549 υπέρ – 124 κατά και 15 αποχές, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν ότι ο μεταβατικός κανονισμός θα εφαρμοστεί το 2021 και 2022 χωρίς μειώσεις για την Ελλάδα και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου, λόγω της προτεινόμενης σύγκλισης, στην κατανομή των επιδοτήσεων μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.

Σημειώνεται ότι μετά από την ερώτηση του Μανώλη Κεφαλογιάννη προς τον Επίτροπο Γεωργίας Wojciechowski, έχει ήδη αποσαφηνισθεί, ότι οι καταστροφικές για την Ελλάδα πολιτικές της πλήρους εξισωτικής σύγκλισης των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης (δηλαδή μία κοινή στρεμματική ενίσχυση για όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης), δεν αποτελεί πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης του Μανώλη Κεφαλογιάννη και της απάντησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

11 Δεκεμβρίου 2019
E-004345/2019
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

Θέμα: Ανησυχία στον ελληνικό αγροτικό κόσμο για την πλήρη εξίσωση των άμεσων ενισχύσεων

Ανησυχία στους Έλληνες αγρότες έχουν προκαλέσει πρόσφατα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού Tύπου που κάνουν λόγο για αλλαγή στο μοντέλο υπολογισμού της εξωτερικής σύγκλισης και για πλήρη εξίσωση των άμεσων ενισχύσεων, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 12-20 δισ. EUR.

Στη χώρα μου, την Ελλάδα, το 80,7% των άμεσων ενισχύσεων χορηγείται σε εκμεταλλεύσεις μικρότερες των 50 εκταρίων και η μέση στήριξη ανά εκμετάλλευση είναι μόλις 3.000 EUR. Επίσης, σε περίπτωση εφαρμογής πλήρους εξωτερικής σύγκλισης, πολλές μικρές εκμεταλλεύσεις στην Ελλάδα θα καταστούν μη βιώσιμες και η γεωργική δραστηριότητα θα εγκαταλειφθεί, γεγονός που θα έχει σοβαρές συνέπειες για την οικονομία και την κοινωνική συνοχή.

Πρόσφατη ανάλυση του Center for Global Development αποδεικνύει ότι ο δείκτης PSE (Producer Support Estimate) είναι κατά 30% υψηλότερος σε χώρες που πιέζουν για άμεση πλήρη εναρμόνιση των άμεσων ενισχύσεων, ενώ στο πλαίσιο της ερώτησής μου Ε-002481/2019 ο απελθών Επίτροπος Γεωργίας δεσμεύτηκε ότι το κονδύλιο για τις άμεσες ενισχύσεις για την Ελλάδα θα υποστεί μικρή μόνο μείωση —μικρότερη του 4%.

Δεδομένων των ανωτέρω, ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: σκοπεύει να τροποποιήσει τη συνέχιση της διαδικασίας σταδιακής σύγκλισης του επιπέδου των άμεσων ενισχύσεων μεταξύ των κρατών μελών, βάσει της ανακοίνωσης της 2ας Μαΐου 2018 για το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2021-2027;

4 Φεβρουαρίου 2020
E-004345/2019
Απάντηση του κ. Wojciechowski
εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ​
Αριθμός αναφοράς της ερώτησης: E-004345/2019 ​

Όπως διευκρίνισε η Επιτροπή στην απάντησή της στην ερώτηση E-002481/2019, η πρόταση της Επιτροπής για το πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο (ΠΔΠ) 2021-2027 περιλαμβάνει τη συνέχιση της διαδικασίας σταδιακής σύγκλισης των επιπέδων των άμεσων ενισχύσεων ανά εκτάριο, σύμφωνα με την οποία για τα κράτη μέλη των οποίων οι μέσες άμεσες ενισχύσεις είναι μικρότερες του 90 % του μέσου επιπέδου της ΕΕ ανά εκτάριο, το χάσμα μεταξύ του μέσου επιπέδου τους και του 90 % του μέσου επιπέδου της ΕΕ θα καλυφθεί κατά 50 %. Όλα τα κράτη μέλη συνεισφέρουν στη χρηματοδότηση της σύγκλισης ώστε να αποφευχθούν δυσανάλογες συνέπειες σε μεμονωμένα κράτη μέλη. Βάσει της παρούσας πρότασης, το κονδύλιο για τις άμεσες ενισχύσεις για την Ελλάδα θα υποστεί μικρή μείωση, μικρότερη του 4 %.

Η πρόταση για το ΠΔΠ για την περίοδο 2021-2027 βρίσκεται επί του παρόντος υπό συζήτηση στο Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας, μεταξύ άλλων όσον αφορά τη σύγκλιση των άμεσων ενισχύσεων μεταξύ των κρατών μελών.

Τα σχόλια είναι κλειστά.