Σε βάθος 8 με 10 μέτρων το πρόβλημα
Σε ειδικό εργαστήριο τα δείγματα που πάρθηκαν στις ρηγματώσεις πριν τη Λυγαριά
Τον… δρόμο για το ειδικό εργαστήριο στην Αθήνα, προκειμένου να αναλυθούν και να αξιολογηθούν εις βάθος, πήραν τα δείγματα των γεωτρήσεων που έγιναν τις προηγούμενες μέρες στις ρηγματώσεις επί του ΒΟΑΚ, στο ύψος της Κακιάς Στροφής, λίγο πριν τη Λυγαριά.
Εν αναμονή της ανάλυσης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, διαφαίνεται ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, η ανάγκη λήψης τεχνικών μέτρων, ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση για ένα διάστημα μερικών χρόνων. Μέχρι τουλάχιστον να προχωρήσει το έργο του νέου ΒΟΑΚ και μέσω μετατόπισης της χάραξης προς τα μέσα, με την κατασκευή τούνελ, να παρακαμφθεί το σημερινό προβληματικό – λόγω του συνδυασμού του φτωχού εδάφους και των γεωμετρικών κλίσεων – κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα.
Πριν από λίγες ημέρες, θυμίζουμε, το γεωτρύπανο “έπιασε” δουλειά στην Κακιά Στροφή επί του ΒΟΑΚ, λίγο πριν από τον κόμβο της Λυγαριάς, όπου και έχουν κάνει την εμφάνισή τους επικίνδυνες ρηγματώσεις σε διάφορα σημεία του οδοστρώματος, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία σε διερχόμενους οδηγούς αλλά και στους τοπικούς φορείς.
Οι διαδικασίες σήμανσης επί της εθνικής οδού Ηρακλείου-Χανίων είχαν ολοκληρωθεί λίγα 24ωρα πριν και έτσι άρχισαν οι πολυαναμενόμενες δειγματοληπτικές γεωτρήσεις, προκειμένου να διαπιστωθεί τι προκάλεσε το φαινόμενο των ρηγματώσεων.
Στο πλαίσιο των ερευνητικών δειγματοληπτικών γεωτρήσεων, οι οποίες γίνονται από μελετητικό γραφείο που συνεργάζεται με το υπουργείο Υποδομών, το γεωτρύπανο προχώρησε στη λήψη δειγμάτων εδάφους ακόμα και σε βάθος 30 μέτρων.
Τα δείγματα θα μεταφερθούν σε ειδικά εργαστήρια στην Αθήνα και, όπως εκτιμάται, τα πρώτα εργαστηριακά αποτελέσματα αναμένονται σε 20 μέρες.
Ακόμη, θα ερευνηθεί αν υπάρχει “ζώνη αδυναμίας” στη συγκεκριμένη θέση, με ειδικά συνεργεία να προχωρούν τις επόμενες μέρες σε μετρήσεις για το αν υπάρχει κατολισθητικό φαινόμενο, σε τι βάθος και σε τι ρυθμό.
Όπως αποκάλυψε χθες η “ΚΡΗΤΗ TV”, οι γεωτρήσεις στον ΒΟΑΚ, στο ύψος της Κακιάς Στροφής λίγο πριν από τον κόμβο της Λυγαριάς, εκεί όπου τους τελευταίους δύο περίπου μήνες εμφανίστηκαν ρηγματώσεις στο οδόστρωμα, ολοκληρώθηκαν.
Δύο γεωτρήσεις έγιναν συνολικά στο σημείο, με τα δείγματα να οδεύουν ήδη προς το εργαστήριο στην Αθήνα.
ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Σε βάθος 8 με 10 μέτρων το πρόβλημα
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα οποία όμως είναι ενδεικτικά και μόνο, υπάρχει ένα πρόβλημα, που συνδυάζει ζητήματα εδαφικής ποιότητας και γεωμετρικών χαρακτηριστικών (δηλαδή κλίσεων) και χρήζει αντιμετώπισης.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως το πρόβλημα εντοπίστηκε σε βάθος 8 έως 10 μέτρων… Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν πως απαιτείται ένας συνδυασμός τεχνικών έργων που θα δίνουν ένα “τράτο” μιας πενταετίας, βία μια 10ετία, ώσπου να κατασκευαστεί ο νέος ΒΟΑΚ, στη χάραξη του οποίου όμως θα πρέπει να υπάρξει μια μετατόπιση του δρόμου. Ήδη, ο σχεδιασμός σε επίπεδο χάραξης θέλει τον Βόρειο Οδικό Άξονα να μετατοπίζεται πιο νότια, προς την ενδοχώρα, και να δημιουργούνται σήραγγες, ώστε να παρακαμφθεί η σημερινή χάραξη με το προβληματικό αυτό κομμάτι.
Κομμάτι προβληματικό και σε επίπεδο κυκλοφορίας, μιας και χαρακτηρίζεται από διαδοχικές στροφές με μεγάλες κλίσεις, που απαιτούν την ιδιαίτερη προσοχή των οδηγών. Όσο και σε επίπεδο οδικής κατάστασης. Θυμίζουμε ότι οι ρηγματώσεις που έχουν κάνει την εμφάνισή τους το τελευταίο κοντά 2μηνο δεν είναι τελείως καινούργιο φαινόμενο. Ανάλογα προβλήματα είχαν παρουσιαστεί στο συγκεκριμένο κομμάτι του ΒΟΑΚ και πριν αρκετά χρόνια. Συγκεκριμένα, το 1985, μια 10ετία τότε μόλις μετά την κατασκευή του δρόμου.
Για τις είδους παρεμβάσεις μιλάμε όμως με ορίζοντα μερικών χρόνων; Όπως συγκλίνουν τα δεδομένα, πάμε μάλλον σε έναν συνδυασμό έργων που θα περιλαμβάνουν τοιχία και ειδικά αγκύρια. Το θετικό μάλιστα είναι ότι αυτές οι παρεμβάσεις μπορούν να γίνονται με τον δρόμο σε κυκλοφορία, δίχως δηλαδή να χρειαστεί να κλείσει ο ΒΟΑΚ. Εν αναμονή των αποτελεσμάτων της μελέτης και των επίσημων ανακοινώσεων από το υπουργείο, ευχή όλων είναι, αν μη τι άλλο, να βρεθεί η βέλτιστη λύση για το οδικό δίκτυο της Κρήτης, που θα διασφαλίζει την απροσπέλαστη κίνηση των οχημάτων και την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών…ΠΗΓΗ neakriti.gr