Ο Σταύρος Βουρβαχάκης, υποψήφιος δήμαρχος Ρεθύμνου και επικεφαλής της ανεξάρτητης παράταξης Ρέθυμνο- Ενεργοί Πολίτες,παραχώρησε συνέντευξη στα Παραπολιτικά Κρήτης και την Αλκυόνη Χριστοδουλάκη.
-Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα στο Δήμο και πως σχεδιάζετε να τα επιλύσετε;
Τρία είναι τα σημαντικότερα θέματα στο Δήμο που θα πρέπει να επιλύσουμε:
· Α) Προβλήματα οικισμών
Ο Δήμος Ρεθύμνου έχει συνολικά 47 οικισμούς, που είναι οι δημοτικές και τοπικές κοινότητες των πρώην Δήμων Ρεθύμνου, Αρκαδίου , Λαππαίων και Νικηφόρου Φωκά. Χωρίς αυτούς τους οικισμούς η πόλη του Ρεθύμνου δεν θα είχε ζωή.
Ωστόσο η δημοτική αρχή τους παραμέλησε και δεν έγιναν σημαντικά έργα υποδομής σε αυτούς. Το βάρος δόθηκε στην πόλη του Ρεθύμνου με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ πόλης και οικισμών. Πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα ύδρευσης, άρδευσης και αγροτικής οδοποιίας των οικισμών. Θέμα ζωτικής επίσης σημασίας αποτελεί η προστασία των οικισμών με αντιπλημμυρικά έργα ,με δίκτυα ομβρίων υδάτων και η οριοθέτηση των ρεμάτων σε συνεργασία με την Περιφέρεια.
Επιπλέον πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την σήμανση, το φωτισμό, την καθαριότητα και την διαμόρφωση συγκοινωνιακών δικτύων μεταξύ των οικισμών.
Με την συμμετοχή των κατοίκων των οικισμών θα γίνει μια αποτύπωση των αναγκών τους και θα τεθούν οι προτεραιότητες για τις δομές υγείας, παιδείας καθώς και για την ανάπτυξη των τοπικών παραγωγικών δραστηριοτήτων με στόχο την ολοκληρωμένη και ισόρροπη ανάπτυξη τους. Μόνο έτσι θα αναπτυχθούν και δεν θα ερημώσουν.
· Β) Χωροταξικός – Πολεοδομικός Σχεδιασμός
Το πολεοδομικό κλίμα στο Ρέθυμνο είναι ασφυκτικό. Τον Οκτώβρη του 2018 έληξε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) αλλά δυστυχώς η παρούσα δημοτική αρχή δεν είχε στις προτεραιότητες της τον πολεοδομικό σχεδιασμό ο οποίος απουσιάζει παντελώς στο Ρέθυμνο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει οικιστική ανάπτυξη και να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στέγης στην πόλη μας.
Για την επίλυση αυτού του πολύ σημαντικού θέματος η Δημοτική μας παράταξη προβλέπει στο πρόγραμμα της την έναρξη των διαδικασιών για την κατάρτιση Τοπικού Χωρικού Σχεδίου (ΤΧΣ) εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ρεθύμνου.Το νομικό πλαίσιο του 2014 και μετά (Ν.4269/14, Ν.4325/14, Ν.4447/16,ΠΔ 90/18 κλπ) μας δίνει τα απαραίτητα εργαλεία .Μόνο με την κατάρτιση Τοπικού Χωρικού Σχεδίου (ΤΧΣ) μπορούν να επιλυθούν οριστικά χρονίζοντα προβλήματα, όπως η Πολεοδομική ενότητα «Περιβολίων» και ο καθορισμός ορίων οικισμών που εγκρίθηκαν με διοικητικές πράξεις από αναρμόδια όργανα.
· Γ) Η αξιοποίηση των Δημοτικών Ακινήτων
Ζητήσαμε και λάβαμε από τον Αντιδήμαρχο Δημοτικής Περιουσίας το περιουσιολόγιο του Δήμου Ρεθύμνου και των κληροδοτημάτων του. Πραγματικά μείναμε έκπληκτοι για το πόσα πολλά ακίνητα έχει στην κατοχή του ο Δήμος μας και τα κληροδοτήματα του. Εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα ακινήτων γεμίζουν το περιουσιολόγιο του Δήμου μας. Θα περίμενε κανείς λοιπόν τα έσοδα από την ενοικίαση τους να είναι ανάλογα. Και όμως τα έσοδα αυτά είναι πενιχρά. Από την άλλη μεριά ο Δήμος μας πληρώνει μεγάλα ποσά σε ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνο. Επιπλέον από την έρευνα μας προέκυψε ότι αρκετά τετραγωνικά μέτρα οικοπέδων και βοσκοτόπων έχουν καταπατηθεί από επιτήδειους και σε κάποιες περιπτώσεις έχουν ήδη οικοδομηθεί. Προκύπτει λοιπόν ένα σοβαρό πρόβλημα αξιοποίησης και προστασίας της περιουσίας του Δήμου μας και οι ευθύνες της δημοτικής αρχής είναι τεράστιες.
Για την αξιοποίηση των Δημοτικών Ακινήτων αλλά και για την διεκδίκηση Δημοσίων Ακινήτων, που επιθυμεί ο Δήμος Ρεθύμνου να του παραχωρηθούν, θα πρέπει να συνταχθεί ένα επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο χρονικά δεν θα περιορίζεται στη θητεία μίας μόνο Δημοτικής Αρχής αλλά θα είναι ενεργό επ’ αόριστον, θα συμπληρώνεται και θα τροποποιείται όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο από τις συνθήκες της εποχής.
Από την αρχή της νέας δημοτικής περιόδου θα δημιουργήσουμε μία ομάδα εργασίας η οποία θα ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, για παράδειγμα εξαμηνιαίο, στη διάρκεια του οποίου με τη συνεργασία νομικών, υπηρεσιακών, εξωτερικών συνεργατών και φορέων του τόπου μας θα συντάξει αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο, που θα είναι έρθει για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Σ’ αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο όχι μόνο θα αποτυπώνεται η ευχή για την υλοποίηση μίας αξιοποίησης ή η ευχή για την διεκδίκηση ενός ακινήτου αλλά και η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί για να επιτευχθούν τα παραπάνω.
Η ψήφιση ενός τέτοιου επιχειρησιακού σχεδίου με μεγάλη πλειοψηφία ενδεχομένως προσεγγίζει τη λογική μιας κανονιστικής απόφασης και δεσμεύει -τουλάχιστον ηθικά – τις επόμενες Δημοτικές Αρχές να προχωρήσουν στην υλοποίησή του. Μόνο μ’ αυτό τον τρόπο θα μπορέσει να υλοποιηθεί σταδιακά το σχέδιο, αφού η κάθε Δημοτική Αρχή δεν θα ξεκινά από το μηδέν αλλά θα συνεχίζει από το σημείο που έχει σταματήσει η προηγούμενη.
-Ποιο είναι το πλάνο σας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης που απασχολεί ένα μεγάλο μέρος των πολιτών;
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου είναι μια από τις επιβεβλημένες προτεραιότητες για κάθε θεσμική αρχή του τόπου μας και ιδιαίτερα για την αυτοδιοίκηση.
Δυστυχώς μέχρι και σήμερα δεν έχει αναδειχθεί από την παρούσα δημοτική αρχή σαν θέμα προτεραιότητας για την ανάπτυξη του Νομού και την ανθρώπινη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας.
Το Ρέθυμνο παρουσιάζει εξαιρετική ανάπτυξη και σημαντική ανάγκη σε μετακινήσεις επιβατικού κοινού λόγω και του Πανεπιστημίου Κρήτης που εδρεύει στην πόλη μας.
Έχουμε ένα πιστοποιημένο λιμάνι, μέσα στην καρδιά της πόλης, που πάντα δημιουργούσε προϋποθέσεις για μια βιώσιμη εξυπηρέτηση και το οποίο μπορεί να δέχεται πλοία με ασφάλεια μέχρι και 160 μέτρα.
Το Ρέθυμνο μπορεί και πρέπει να έχει δικό του Καράβι, γι’ αυτό και η δημοτική μας παράταξη θα προσπαθήσει με πράξεις και όχι με λόγια να το επιτύχει αυτό.
Το πρόγραμμα της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης «ΡΕΘΥΜΝΟ-ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» προβλέπει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση και το λιμάνι του Ρεθύμνου τα εξής:
1) Δημιουργία Δημοτικής ή Διαδημοτικής Ναυτιλιακής Επιχείρησης με σκοπό την αγορά και εκμετάλλευση επιβατικού πλοίου. Η αγορά βασίζεται σε επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) που υπάρχει ήδη ,καλύπτει τις σημερινές ανάγκες του τόπου μας και περιγράφει ακριβώς ποιό θα πρέπει να είναι το κατάλληλο πλοίο για την βιωσιμότητα της γραμμής και της Επιχείρησης. Οι Νόμοι που επέτρεπαν και επιτρέπουν στους Δήμους να ιδρύσουν Ναυτιλιακή Επιχείρηση ή να συμμετέχουν με ποσοστό πάνω από 51% στο μετοχικό κεφάλαιο άλλων ΑΕ που έχουν συστήσει ιδιώτες ,είναι : α) Νόμος 3463/2006 περί Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Κ.Δ.Κ) στο άρθρο 265 παρ.1,2,3 β) Νόμος 3852/2010 πρόγραμμα Καλλικράτης στο άρθρο 107 παρ.2 και γ) Νόμος 4555/2018 πρόγραμμα Κλεισθένης Ι στο άρθρο 182 παρ.3. Επομένως υπάρχουν όλα τα εργαλεία για να παίξει ο Δήμος Ρεθύμνου ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στην ακτοπλοϊκή σύνδεση.
2) Ανάπτυξη της κρουαζιέρας με την συνεργασία του Δήμου με εταιρίες που διαθέτουν κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους (έως 160μέτρα) τα οποία μπαίνουν χωρίς πρόβλημα και με ασφάλεια στο λιμάνι μας. Η θέση του λιμανιού μας ,μέσα στην καρδιά της πόλης ,είναι κατάλληλη για να επισκέπτονται οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων την παλιά πόλη του Ρεθύμνου. Επιπλέον μπορούμε να διαφημίσουμε τα ιστορικά μνημεία του τόπου μας ,προσελκύοντας αρκετό κόσμο από τα κρουαζιερόπλοια.
3) Ανάδειξη του Παλιού Λιμανιού με τον ελλιμενισμό μόνο αλιευτικών και παραδοσιακών τουριστικών πλοίων
4) Προστασία του προσήνεμου Μώλου με ειδικού τύπου μπλόκια (ογκόλιθων) ,ώστε να αποφεύγονται κάθε χρόνο τα φαινόμενα πλημμύρας και καταστροφής του Μώλου.
5) Ανάθεση συνολικής μελέτης για την αξιοποίηση της ακτογραμμής του Νομού.
6) Έναρξη των διαδικασιών για την δημιουργία νέου λιμανιού σε θέση δυτικά του Ρεθύμνου στην περιοχή Κουμπέ που θα μπορεί να εξυπηρετήσει τόσο εμπορικά, όσο και επιβατικά πλοία και θα αποσυμφορήσει το ήδη υπάρχον λιμάνι για αρκετές δεκαετίες, προσφέροντας στην ανάπτυξη του Ρεθύμνου.
Η αξιοποίηση της πύλης εισόδου του λιμανιού αποτελεί ένα κοινωνικό αίτημα και ο Δήμος Ρεθύμνου πρέπει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κινητοποίηση των κοινωνικών δυνάμεων και να πάψει να είναι θεατής των εξελίξεων.
-Ως μια ανεξάρτητη δημοτική κίνηση, τι θεωρείτε ότι σας κάνει να ξεχωρίζετε;
Η Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση «ΡΕΘΥΜΝΟ-ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» είναι μια πραγματικά ανεξάρτητη δημοτική κίνηση, πέρα και πάνω από πολιτικά κόμματα. Δεν δημιουργήθηκε σε κάποια κομματικά γραφεία ,ούτε πατρονάρεται από χορηγούς και σπόνσορες. Απευθύνεται στους μη προνομιούχους Ρεθεμνιώτες που έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση .Σε αυτούς απεθυνόμαστε και ζητάμε την στήριξη τους στις εκλογές της 26ης Μαίου. Ημασταν και θα είμαστε δίπλα τους, είτε σαν συμπολίτευση είτε σαν αντιπολίτευση στο νέο δημοτικό συμβούλιο.
-Ποιες είναι οι σκέψεις σας για τις συνεργασίες με τις υπόλοιπες παρατάξεις ;
Η παράταξη μας από την αρχή τάχθηκε υπέρ του προγράμματος Κλεισθένης (Νόμο 4555/2018) γιατί είμαστε υπέρ ,τόσο της απλής αναλογικής ,όσο και των συνεργασιών των δημοτικών παρατάξεων. Αυτή η συνεργασία όμως θα πρέπει να βασίζεται σε προγραμματικές συγκλίσεις. Χωρίς αυτές δεν έχει κανένα νόημα.
Θα συνεργαστούμε με την ή τις δημοτικές παρατάξεις που στα προγράμματα τους προβλέπονται: α) Η αξιοποίηση της Δημοτικής Περιουσίας, β) Η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με το λιμάνι του Πειραιά και γ)Η λήψη μέτρων στήριξης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων του Δήμου μας.
Η παράταξη μας έχει παρουσιάσει το πρόγραμμα της από τον Απρίλιο και περιμένουμε και από τις άλλες δημοτικές παρατάξεις να κάνουν το ίδιο.
-Ποια είναι η στάση σας αναφορικά με την υποχρεωτική μεταφορά στην ΤτΕ ταμειακών διαθεσίμων των δημόσιων φορέων;
Ένα από τα πολύ σημαντικά ζητήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ΟΤΑ της χώρας μας μετά τις εκλογές της 26ης Μαΐου είναι και η υποχρεωτική μεταφορά των ταμειακών τους διαθεσίμων στην Τράπεζα της Ελλάδος. Η απόφαση αυτή ήταν να εφαρμοστεί στις 21 Φεβρουαρίου φέτος, αλλά μετά τις αντιδράσεις που σημειώθηκαν από τους Δήμους και την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), μετατέθηκε η εφαρμογή της για την 1η Ιουλίου 2019.
Με τον Ν. 4549/14-6-2018 (άρθρο 80) και την υπουργική απόφαση οικ.2/6748/ΔΛΓΚ/ 21-01-2019 ΥΑ που φέρει την υπογραφή του κ. Χουλιαράκη, οι Δήμοι υποχρεούνται:
α) Να παραδώσουν το σύνολο των ταμειακών τους διαθεσίμων, τα οποία ορίζονται ως «πλεονάζοντα», σε έναν ειδικό λογαριασμό («Ενιαίος Λογαριασμός Θησαυροφυλακίου») στην Τράπεζα της Ελλάδας ο οποίος όμως είναι κοινό μυστικό ότι θα ελέγχεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), β) Να καταθέτουν στον λογαριασμό αυτό όλα τα έσοδα τους, γ) Να καταθέτουν σ’αυτόν κάθε κρατική ενίσχυση που λαμβάνουν, δ) Να παραδίδουν στον λογαριασμό αυτό τα δημοτικά τέλη και κάθε άλλη είσπραξη από τους δημότες τους και ε) Να κάνουν πλήρη κατάρτιση των προβλεπόμενων εξόδων τους προκειμένου να εγκρίνει τη δαπάνη η ΑΑΔΕ και να μπορέσουν έτσι να εκταμιεύσουν τα δικά τους χρήματα.
Οι Δήμοι θα έχουν το δικαίωμα να διατηρούν σε έναν δικό τους τραπεζικό λογαριασμό τις καθαρές ταμειακές τους ανάγκες για το επόμενο δεκαπενθήμερο. Αν εντοπιστούν ποσά που ξεπερνούν το 15νθήμερο επιβάλλονται κυρώσεις από καθαίρεση των εκτελεστικών οργάνων του Δήμου έως και περικοπές στην ετήσια επιχορήγηση από τον Τακτικό Προϋπολογισμό. Έτσι προκαλούνται στον Δήμο συνθήκες οικονομικής ασφυξίας!!
Στην εύλογη ερώτηση των πολιτών γιατί συμβαίνουν όλα αυτά η απάντηση είναι απλή. Το κράτος μας αναζητά πηγές εσόδων για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των δανειστών και στις πηγές εσόδων συμπεριλαμβάνονται και τα ταμεία των Δήμων. Έτσι σε περιπτώσεις «ακραίων συνθηκών ρευστότητας» όπως αναφέρεται στο νόμο, ο υπουργός Οικονομικών έχει τη δυνατότητα να καθορίζει ‘’ειδικά όρια απολήψεων’’ από τους Δήμους ,με αποτέλεσμα οι Δήμοι να εισπράττουν μέρος μόνο του ποσού που κανονικά θα εκταμίευαν από τον λογαριασμό τους, ίσα-ίσα για να καλύψουν τις ανελαστικές τους δαπάνες.
Με αυτόν τον τρόπο η οποιαδήποτε διοικητική αυτοτέλεια και οικονομική αυτοδυναμία είχε απομείνει στους ΟΤΑ (συνταγματικά κατοχυρωμένες με το άρθρο 102) θα συρρικνωθεί τελείως. Οι συνέπειες αυτής της αντισυνταγματικής απόφασης θα μεταφερθούν σταδιακά προς όλους τους πολίτες, και οι Δήμοι θα εξωθούνται να καλύψουν τις οικονομικές τους ανάγκες με δυο τρόπους: α) Με την αύξηση των τελών και της δημοτικής φορολογίας και β) Με την πώληση περιουσιακών στοιχείων, δραστηριοτήτων και υπηρεσιών (π.χ καθαριότητα).
Σε αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα της μεταφοράς των ταμειακών διαθεσίμων θα πρέπει να πάρουν θέση όλοι οι δημοτικοί συνδυασμοί. Ως Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση ‘’ΡΕΘΥΜΝΟ-ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ’’ παίρνουμε ξεκάθαρη θέση και δηλώνουμε απερίφραστα και δημόσια ότι θα σταθούμε απέναντι στον επιχειρούμενο οικονομικό στραγγαλισμό των ΟΤΑ.
Θα σταθούμε ενάντια και απέναντι στην επιχειρούμενη άλωση των οικονομικών των ΟΤΑ, που οι επιπτώσεις τους θα είναι προς όλους τους Δημότες.
Η στάση μας αυτή είναι στάση ευθύνης απέναντι στους συνδημότες μας που θα μας ψηφίσουν και απαιτεί σθένος, αποφασιστικότητα και υψηλό φρόνημα. Γιατί η άρνηση της παράδοσης του δημοτικού ταμείου στην ΑΑΔΕ, ενέχει τον κίνδυνο να παρθούν αναγκαστικά μέτρα εναντίον μας.
Μέσα σε αυτήν σε αυτήν την χρονιά θα ξεχωρίσουν οι δήμαρχοι σε αυτούς που θα κινδυνεύσουν ακόμη και με φυλάκιση και σε εκείνους που προκειμένου να έχουν την εύνοια της εξουσίας θα είναι διατεθειμένοι να παραδώσουν Δήμο, ταμείο και δημότες στα κελεύσματα των δανειστών. Είναι θέμα προσωπικής αξιοπρέπειας. Δεν μπορείς να είσαι υποψήφιος δήμαρχος ή δημοτικός σύμβουλος κλείνοντας τα μάτια απέναντι σε αυτήν την λαίλαπα που ετοιμάζουν για τον Δήμο σου, ούτε να διαφωνείς γενικώς και αορίστως.
-Ποια είναι η στάση σας απέναντι στα θέματα του κυκλοφοριακού και της δημιουργίας σταθμού ΣΜΑ στο Ρέθυμνο;
Κυκλοφοριακό πρόβλημα
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του Ρεθύμνου τα τελευταία χρόνια είναι το κυκλοφοριακό, το οποίο γίνεται οξύτερο με την πάροδο του χρόνου.
Το Ρέθυμνο έχει γίνει μια αφιλόξενη πόλη για τους κατοίκους του όσον αφορά την λειτουργικότητα του. Ο αριθμός των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί πάρα πολύ και η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους της πόλης είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Πολλές φορές σταματά η κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ εκατοντάδες Ρεθεμνιώτες ψάχνουν μάταια θέση για να παρκάρουν. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια δεν έχει διανοιχθεί καμία κεντρική αρτηρία στον Δήμο Ρεθύμνου. Η πόλη μας παραμένει με τρεις παράλληλους δρόμους την Μοάτσου, την Λεωφόρο Κουντουριώτη και τον παραλιακό δρόμο.
Πρέπει να γίνουν άμεσα λοιπόν κάποιες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος:
1) Πρέπει να υλοποιηθεί ο Νότιος Περιφερειακός Άξονας
Μέχρι σήμερα κανένα τμήμα δεν έχει ολοκληρωθεί για την Νότια παράκαμψη Ρεθύμνης . Πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις και να ξεκινήσει επιτέλους αυτό το έργο που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.
2) Θα πρέπει να γίνουν έργα στις γειτονιές για την δημιουργία θέσεων πάρκινγκ.
3) Δημιουργία θέσεων στάθμευσης στις τρείς εισόδους της πόλης (από Δύση, Νότια και Ανατολικά). Η σχετική δαπάνη μπορεί να καλυφθεί από το Πράσινο Ταμείο, είτε σε δημοτικό χώρο είτε αγοράζοντας. Οι χώροι αυτοί πρέπει να λειτουργήσουν ως χώροι Park and Ride.
4) Είναι απαραίτητη η οργάνωση μιας λειτουργικής αστικής συγκοινωνίας. Η σημερινή εξυπηρέτηση με τα αστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ Ρεθύμνου δεν προσφέρει μια αξιόπιστη και ανταγωνιστική του αυτοκινήτου λύση.
5) Στις συνοικίες της πόλης πρέπει να διανοιχθούν δρόμοι με σκοπό την σύνδεση των συνοικιών μεταξύ τους.
6) Δημιουργία πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής ,όπου οι μαθητές των σχολείων θα μάθουν να αντιμετωπίζουν την οδήγηση και την κυκλοφορία με υπευθυνότητα.
7) Προχωρούμε σε σήμανση όλων των οδών της πόλης μας με νέα ευδιάκριτα σχήματα σήμανσης των οδών, των διαβάσεων, κ.λπ.
Δημιουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α)
Υπάρχουν πολλά αρνητικά στοιχεία στον σχεδιασμό του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στα Τρία Μοναστήρια. Είναι ένας πρόχειρος σχεδιασμός με πολλές παραλείψεις:
Α) Η χωροθέτηση του έγινε με την παλιά μορφή του Δήμου ,όταν ο Δήμος Ρεθύμνου τελείωνε στα Μισίρια. Μετά την επέκταση του δήμου η θέση αυτή δεν καλύπτει τις σημερινές ανάγκες. Δεν έχει νόημα να πηγαίνουν τα απορρίμματα από τις περιοχές του πρώην δήμου Αρκαδίου στα Τρία Μοναστήρια και να επιστρέφουν (απόσταση 17 χιλ. συνολικά Τσεσμές-Τρία Μοναστήρια-Τσεσμές)
Β)Ο οικισμός Τρία Μοναστήρια έχει αναπτυχθεί οικιστικά και η δημιουργία ΣΜΑ σε κατοικημένη περιοχή μια ανάσα από την πόλη όχι μόνο δεν θα επιφέρει λύση, αλλά αντίθετα θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα γιατί :
1) Από την λειτουργία του θα αναδύονται έντονες και δυσάρεστες οσμές όχι μόνο στην περιοχή των Τριών Μοναστηρίων, αλλά και στην πόλη του Ρεθύμνου κυρίως στις περιοχές του Δυτικού Ρεθύμνου (π.χ Κουμπές).
2) Η επαρχιακή οδός Ρεθύμνου – Σπηλίου θα επιβαρυνθεί και με την κίνηση βαρέων οχημάτων όπως είναι τα απορριμματοφόρα.
3) Η επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον είναι ανυπολόγιστη.
4) Η επιλογή του χώρου είναι ατυχής διότι γειτνιάζει με το Δημοτικό Κοιμητήριο.
5) Ο χώρος που επελέγη γειτνιάζει με αρχαιολογικό μνημείο ήτοι ενετικό κτίσμα του 16ου αιώνα.
Γ) Η δημιουργία ΣΜΑ στα Τρία Μοναστήρια θα ανεβάσει το κόστος μεταφοράς των σκουπιδιών στον ΧΥΤΑ αντί να το μειώσει.Η απόσταση των 22 χιλιομέτρων (44 χιλ.με επιστροφή)δεν δικαιολογεί αυτή την επένδυση. Σύμφωνα με έρευνες τόσο του Αριστοτέλειου Παν/μίου ,όσο και του Παν/μίου Θεσσαλίας η δημιουργία ΣΜΑ αρχίζει να συμφέρει όταν η απόσταση είναι περίπου 30 χιλιόμετρα (60 χιλιόμετρα με επιστροφή).
Τα σχόλια είναι κλειστά.