Τα περισσότερα παιδιά κοιμούνται μέσα σε 20 λεπτά αφότου ξαπλώσουν. Το πόση ώρα θα σας πάρει να αποκοιμηθείτε εξαρτάται από τη νύστα αλλά και από την καθημερινή ρουτίνα της ημέρας και του ύπνου.
Κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο κύκλος του παιδιού κινείται μεταξύ ελαφρού ύπνου, πέφτει σε πιο βαθύ και στον ύπνο των ονείρων. Ο βαθύτερος ύπνος είναι στις πρώτες ώρες και το δεύτερο μισό αποτελείται από ελαφρύ και ύπνο με όνειρα. Το παιδί ξυπνά για λίγο μεταξύ ελαφριού και ύπνου με όνειρα αλλά δεν καταλαβαίνει ότι ξυπνά.
Πώς μπορεί το παιδί να κοιμηθεί καλύτερα
1.Ρυθμίστε μία ρουτίνα ύπνου. Όταν υπάρχει σταθερό καθημερινό πρόγραμμα αυξάνονται και οι πιθανότητες καλού ύπνου. Αν κάνει ένα μπάνιο και διαβάσετε ένα παραμύθι πριν ξαπλώσει (ή βιβλίο αν είναι μεγάλο) τότε ετοιμάζεται καλύτερα. Αν είναι κοντά στην εφηβεία, θα το βοηθήσει να έχετε μία χαλαρή συζήτηση.
2.Χαλάρωση πριν τον ύπνο. Για κάθε παιδί μπορεί να είναι και κάτι διαφορετικό. Από το να κάνει ένα ζεστό μπάνιο, να διαβάσει ένα βιβλίο, να ακούσει χαμηλά μουσική ή να εφαρμόσει μία τεχνική με αναπνοές.
3.Κρατήστε σταθερές τις ώρες ύπνου και ξυπνήματος. Ακόμα και τα Σαββατοκύριακα, καλό είναι να μην ξεφεύγει πάνω από 1 με 2 ώρες.
4.Αποφύγετε τους σύντομους ύπνους για τα μεγαλύτερα παιδιά. Συνήθως αυτή η συνήθεια σταματά στα 5 έτη. Αν κοιμούνται καλά και ποιοτικά το βράδυ, δεν χρειάζονται τους υπνάκους της ημέρας.
5.Σιγουρευτείτε ότι το παιδί νιώθει ασφάλεια τη νύχτα. Αν φοβάται να κοιμηθεί, αφήστε ένα μικρό φωτάκι και μην δείτε τρομακτικές ταινίες ή σκηνές στην τηλεόραση.
6.Αποφύγετε τα ρολόγια. Αν η ώρα του προκαλεί άγχος, γυρίστε το ανάποδα ή βάλτε το σε ένα συρτάρι για να μην τσεκάρει συνέχεια τι ώρα είναι/
7.Σωστή ποσότητα φαγητού τη σωστή ώρα. Το παιδί πρέπει να τρώει ελαφριά το βράδυ ώστε να μην πεινάει όταν ξαπλώνει αλλά και να μην νιώθει φουσκωμένο. Το πρωί, ένα υγιεινό πρωινό το βοηθά να ξεκινήσει σωστά τη μέρα.
8.Όχι καφεΐνη. Το τσάι, τα ενεργειακά ποτά και τα αναψυκτικά προκαλούν εκνευρισμό, δυσκολεύουν τη διαδικασία του ύπνου και δεν του προσφέρουν τίποτα.